امام جمعه خیرآباد: صدا و سیما با پخش برنامه‌های توهین آمیز قلب جامعه اهل سنت را جریحه دار نكند


مولوی عبدالغفار شیخ‌جامی امام‌ جمعه روستای خیرآباد،- از توابع شهرستان  تایباد- در بخشی از سخنان خود در مراسم نماز جمعه این روستا، خاطرنشان کرد: تقاضای ما از صدا و سیما این است كه با پخش چنین برنامه‌هایی قلب جامعه اهل سنت ـ كه بخش بزرگی از ایران هستند و دومین اكثریت مذهبی ایران اسلامی را تشكیل می‌دهندـ را جریحه دار نكند و مسئولین باید مانع پخش چنین توهین هایی بشوند. چرا كه اینها نه به نفع شیعه است و نه به نفع اهل سنت.
به گزارش اخبار جهان اسلام، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی "انواروب"، مولوی عبدالغفار شیخ‌جامی امام‌ جمعه روستای خیرآباد،- از توابع شهرستان  تایباد- كه در مراسم نماز جمعه این هفته در مورد فضایل و مناقب اصحاب بزرگوار رسول مكرم اسلام صلی الله علیه و سلم، خصوصا صحابی جلیل‌القدر حضرت عبدالله بن زبیر رضی الله عنه سخن می‌گفت، بیان داشت: پس از آن كه مسلمانان به مدینه هجرت نمودند مدتی بود كه در خانه‌های مسلمانان فرزندی به دنیا نمی‌آمد، یهودیان مدینه از این امر خوشحال شده می‌گفتند كه مسلمانان عقیم شده اند. مسلمانان از این طعنه یهودیان بسیار ناراحت بودند تا اینكه با تولد حضرت عبدالله بن زبیر ـ كه اولین مولود مسلمان در مدینه بودـ از فرط خوشحالی ندای الله اكبر در خانه مسلمانان طنین انداز شد و یهودیان و بدخواهان شرمنده و رسوا شدند.
حضرت عبدالله بن زبیر هشت سال و چهار ماه از حیات مبارك پیامبر اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وسلّم‌ را دریافت. او همواره به منزل آنحضرت صلّی‌الله‌علیه‌وسلّم‌ نزد خاله‌اش ام المؤمنین سیدتنا عائشة صدّیقه رضی‌الله‌عنها می‌رفت. بدین‌ترتیب در خانه نبوت و خانه صدّیق اكبر رشد و تربیت ‌یافت. پدرش او را در سن هفت یا هشت سالگی برای بیعت به محضر رسول الله صلّی‌الله‌علیه‌وسلّم‌ آورد. پیامبر اكرم وقتی او را دیدند، تبسّم كردند و از او بیعت گرفتند.
در زمان خلفای راشدین ایشان نوجوانی پهلوان و رشید بود، اما اوج شكوفایی وی در زمان خلافت حضرت عثمان رضی الله عنه بود؛ زیرا هر ‌گاه كه حضرت عبدالله بن زبیر به عنوان فرمانده لشكر اسلام انتخاب می‌شد فتح و پیروزی مسلمانان حتمی بود، چنانچه آفریقا به دست ایشان فتح شد.
در زمان شهادت حضرت عثمان رضی الله عنه ایشان همچون حضرت حسن و حضرت حسین رضی الله عنهما از حامیان و طرفداران سرسخت خلیفه مسلمانان بود، چنان که در روایات تاریخی منقول است: زمانی كه حضرت عثمان رضی الله عنه مدافعین خانه خود را از هر گونه جنگ و خونریزی در مقابل شورشیان منع نمودند و از آنان خواستند كه به خانه‌هایشان برگردند آخرین كسانی كه با دل ناخواسته دفاع از حریم و خانه خلیفه به حق مسلمانان را ترك كردند حضرت عبدالله بن زبیر و حضرت حسین بن علی رضی الله عنهما بودند.
موضع حضرت عبدالله زبیر در مورد بیعت با سیدنا معاویه رضی الله عنه همچون مواضع حضرت حسن و حضرت حسین رضی الله عنهم بود؛ چنانچه بعد از شهادت حضرت علی رضی الله عنه هر سه بزرگوار با حضرت معاویه رضی الله عنه بیعت نمودند؛ اما بعد از رحلت سیدنا معاویه رضی الله عنه حضرت حسین و حضرت عبدالله هرگز حاضر نشدند با یزید بیعت نمایند.
در آن زمان حضرت عبدالله والی مكه بود وقتی حضرت حسین رضی الله عنه عازم كوفه شد ایشان به حضرت حسین رضی الله عنه فرمود: اگر شما اینجا بمانید و به كوفه نروید امارت مكه را به شما می دهم و خودم اولین كسی خواهم بود كه با شما بعیت می نماید.
پس از شهادت سیدنا حسین رضی الله عنه حضرت عبدالله رضی الله عنه هرگز حاضر به بیعت با قاتلین نوه پیامبر نشد تا اینكه كار به جنگ و قتال رسید و لشكر شام به سركردگی حجاج بن یوسف ثقفی مكه را شدیدا تحت محاصره قرار داد. حضرت عبدالله با مادرش اسماء بنت ابوبكر مشورت نموده فرمود: نظر شما چیست؟ مادرش گفت: پسرجان! تو خودت احوالت را بهتر می‌دانی، اگر می‌دانی بر حق هستی پس بر آن استقامت كن و اگر می‌دانی كه برای دنیا قیام كرده‌ای پس تو بر حال بسیار بدی هستی. آن‌گاه عبدالله پیشانی مادرش را بوسید و فرمود: مادر! نظر من هم همین بود. به خدا قسم! هرگز به دنیا میل نكردم و هرگز زندگی در آن را دوست ندارم و تنها انگیزه قیامم فقط ابراز خشم و غضب به خاطر الله بوده و هست، لذا در مقابل ظالمان استقامت جانانه‌ای نمود و در آخر به شهادت رسید.
مولوی شیخ جامی در ادامه فرمود: متاسفانه این روزها رسانه ملی كه از مال همه ملت اداره می شود با پخش سریال "مختارنامه" این صحابی بزرگوار رسول اكرم صلی الله علیه و سلم را شخصی عیاش و جاه طلب معرفی می‌كند و در مصاحبه‌هایی كه از صدا و سیما پخش می‌شود پیوسته به این صحابی رسول الله صلی الله علیه و سلم توهین می‌شود. تقاضای ما از صدا و سیما این است كه با پخش چنین برنامه‌هایی قلب جامعه اهل سنت ـ كه بخش بزرگی از ایران هستند و دومین اكثریت مذهبی ایران اسلامی را تشكیل می‌دهندـ را جریحه دار نكند و مسئولین باید مانع پخش چنین توهین هایی بشوند. چرا كه اینها نه به نفع شیعه است و نه به نفع اهل سنت.
امام جمعه خیرآباد در پایان گفت: در كشور این همه هزینه می شود و همایش‌های متعدد جهت ایجاد وحدت برگزار می‌شود، حیف است یك فیلم و یا سریال همه اثرات آن را برباد دهد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر