بــه مـــناسبت واقـــــعه غــــــــــــــــــــدیر خــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم


91741.jpg (1024×768)از ديرباز در بين‌ اهل‌ تشيع‌ سخن‌ در مورد «غدير خُم‌» جريان‌ دارد و همين‌ مسئله‌ مبناي‌ عقيده‌ي‌ «امامت‌» و نيز «طعن‌» و «لعن‌» جمع‌ زيادي‌ از شاگردان‌ رسول‌الله صلى الله عليه وآله وسلم قرار گرفته‌ است‌. اما بيان‌ اين‌ قضيه‌ در سال‌هاي‌ اخير داغ‌تر شده‌ و ‌ شيعيان رافضى با انتشار كتاب‌ها و رساله‌هايي‌ در مناطق‌ اهل‌ سنّت‌، و نيز برگزاري‌ همايش‌ها و سمينارهايي‌ با عنوان‌ «غدير»، ذهن‌ جوانان‌ جامعه‌ي‌ اهل‌ سنّت‌ را دچار شبهه‌ نموده‌اند. در اين‌ برهه‌ از زمان‌ به‌ علّت‌ نياز مبرم‌، ضروري‌ مي‌باشد كه‌ ديدگاه‌ اهل‌ سنّت‌ در مورد اين‌ واقعه‌ بيان‌ گردد تا عزيزان دچار سردرگمي‌ نشوند.
شيعيان  مي‌گويند: "حضرت محمد صلى الله عليه وآله وسلم در آخرين سال عمر با برکت خويش به سفر حج رفتند و در بازگشت، کاروان عظيم همراه خود را در محلي بنام غدير خم متوقف کردند و سپس در جمع آنها اعلان فرمودند که الله جل جلاله علي را بعد از من رهبر شما تعيين فرموده‌است و علي جانشين من است".
شيعيان مي‌گويند: "پس از اين اعلان مردم به علي (رضي الله عنه) تبريک گفتند.  به روايت اهل تشيع 70 روز بعد از اين حادثه، حضرت محمد صلى الله عليه وآله وسلم دار فاني را وداع گفته و به جهان باقي شتافتند. و اصحاب او بلا فاصله حکم را تغيير دادند و علي را کنار زدند و ابوبکر را بر کرسي خلافت نشاندند، و به اين نيز بسنده نکردند و به خانه علي هجوم برده و در خانه را سوزانده و وارد خانه شدند و به گردن علي ريسمان انداختند و او را کشان کشان به مسجد بردند و در اين گيرو‌دار پهلوي فاطمه شکست و عمر يا غلام عمر فاطمه را که پشت در گير کرده بود با فشار دادن در له کرد تا آنجا که حضرت فاطمه سقط حمل نمود و جنين شيشماهه‌اش مرده به دنيا آمد!"
به روايت اهل تشيع "عمر و يارانش همچنان علي را کشان کشان به داخل مسجد بردند و هر چي سعي کردند علي دست مشت کرده خود را باز نکرد و به همين اکتفا کردند که دست علي به دست ابوبکر بخورد و بيعت انجام گيرد!"
پس از اين واقعه به روايت شيعه حضرت علي 25 سال سکوت کرد تا مردم او را خليفه کردند.
اما اهل سنت مي‌گويند: نه خير، اين داستان از پايه دروغ است. نه حضرت محمد صلى الله عليه وآله وسلم در غدير خم علي رضي الله عنه را جانشين خود کرده، نه کسي ايشان را مجبور به بيعت کرده، نه به خانه فاطمه رضي الله عنها حمله شده، نه پهلوي فاطمه شکسته است. همه اين حرفها دروغ، است! و داستاني خياليست پايه و اساس و ريشه ندارد!
براى اينكه اين قضيه خلافى براى برادران وخواهران مسلمان ما بيشتر آشكار شود كتابخانه عقيده تصميم گرفت به مناسبت سالروز واقعۀ غدیر خم  کتابهایی را که دربارۀ این واقعه نوشته شده معرفی نماید تا باشد که با مطالعه آن عاقلان و خردمندان بخود آیند و جاهلان و  کینه دلان در غیض و بغض و کینه خود بمیرند.
برای دریاقت کتابها بر روی عکس جلد کتاب فشار دهید

0 نظرات:

ارسال یک نظر