چرا علمای شیعه از بین یاران علی در جنگ صفین فقط حضرت عمار را دوست دارند؟


چرا علمای شیعه از بین یاران علی در جنگ صفین فقط حضرت عمار را دوست دارند؟


علمای شیعه برای حضرت عمار یاسر رضی الله عنه نقش برجسته ای قایل هستند، البته  نه  برای اینکه او  از اصحاب پیامبر است بلکه برای این عمار را دوست دارند که او علی را یاری داد و در صفین  شهید شد!  فرصت طلایی  در این قضیه ؛برای شیعه ها؛ این است که حضرت رسول در روایتی (که شکی در آن نیست و گروهی از صحابه از جمله   عمربن و عاص و  ابوهریره راوی آن  حدیث هستند) فرمودند: «تقتل عمارا الفئة الباغية».
حديث شماره : 2979 در صحيح الجامع .عمار را يك گروه باغی میکشند
و  چون عمار بدست اصحاب معاویه کشته شد لذا شیعه سعی میکند این حدیث را به خدمت مذهب باطل خود بگیرد.
 و ما میخواهیم در این مقاله جلوی این سوء استفاده را بگیریم پس این نکته را ذکر میکنیم : که اگر معاویه و یارانش گروه تجاوز گر بودند پس قبول کنید که علی و یارانش گروه بر حق بودند اما شما فقط علی و عمار و چند نفر دیگر را یاد میکنید و عمدا ذکر خیری از 800 صحابی که در رکاب علی میجنگیدند نمینمایید.

و امام ابن عبد البر رحمه الله در کتاب  معتبر استیعاب فی معرفه اصحاب ( در باب عمار یاسر ) علاوه بر نقل روایت بالا ااین سخن را  نیز روایت  کرده است:
قال عبد الرحمن بن أبزى عن ابيه: شهدنا مع علي رضي الله عنه صفين في ثمانمائة من بايع بيعة الرضوان قتل منهم ثلاثة وستون منهم عمار بن ياسر.
قال : فلم أري أصحاب محمد صلى الله عليه و سلم قتلوا في موطن ما قتلوا يومئذ
در جنگ صفین در رکاب علی بودم و شاهدم  که  800 نفر از اصحاب پیامبر که در بیعت رضوان با پیامبر  بیعت کرده بودند در زیر پرچم حضرت علی جنگ میکردند  که از بین آنها 63  سه نفر شهید هم شدند و ندیدم که اصحاب پیامبر  هرگز این چنین، برای جنگی گرد هم جمع شده باشند.
و در کتاب  اسد غابه باب عمار یاسر،علامه ابن اثیر روایتی از أبو عبد الرحمن السلمي ذکرده که  او میگوید: شهدنا صفين مع علي، فرأيت عمار بن ياسر لا يأخذ في ناحية ولا واد من أودية صفين غلا رأيت أصحاب النبي صلى الله عليه وسلم يتبعونه، كأنه علم لهم،
ابوعبدالرحمن سلمی میگوید در جنگ صفین در رکاب  حضرت علی بودم و میدیدم که عمار یاسر به هر طرف و هر وادی که  میرود اصحاب پیامبر به دنبالش هستند تو گویی  عمار پرچم آنهاست!
حالا سوالم این است که چرا عمار را دوست دارند و 800 نفر دیگر را دوست ندارند؟ 800 نفری که حتما همراه پسران  و  خویشاوندان خویش به کمک حضرت علی آمده بودند! چرا دوست ندارند؟! چرا یادی از آنها نمیکنند؟
بلاخره افراد  لشکر  صدهزارنفری حضرت على از آسمان نازل نشده بودند!

و همه میدانیم در لشکر علی کار شکنها و خرابکارانی  بودند که  مانع پیروزی او در صفین شدند  و هم آنها بعد ها  از حضرت   علی جدا شدند و گروه خوارج را تشکیل دادند اما در بین آنها یک صحابی هم نبود و این خود دلیل دیگر است که ستون فقرات  لشکر علی و مخلصین ترین یاران علی همان اصحاب پیامبر بودند.
 و نکته جالب دیگر اینکه ما میدانیم  شمار اصحاب در بیعت رضوان 1400 نفر بود که به طور یقین خیلی هایشان در این فاصله 30 ساله از بیعت رضوان  تا جنگ صفین مرده بودند  پس  با توجه به این فاکتور ،بودن 800 نفر از اصحاب با علی در جنگ صفین  نشان از این دارد که اکثریت مطلق بیعت کنندگان در بیعت رضوان طرفدار عملی  علی بودند و تا آخر مخلص باقی ماندند و آن گروه اندک هم که نبودند خیلی هایشان بیطرفی را ترجیح دادند و  هرگز با گروه مخالف نبودند مثل حضرت سعد بن ابی وقاص که در عین حالی که علی را یاری نکرد اما  او را حق به جانب میدانست .

حالا  سوال اساسی
سوال اساسی من این است که چرا شیعه فقط میگوید عمار؟
جواب به این سوال میتواند کمر مذهب شیعه را بشکند!!
شیعه اگر حقیقت را بگوید  و قبول کند  آنوقت باید فورا یک سوال سختتر  را جواب بدهد و باید توضیحی قانع کننده برای فیلم هندی که پیرامون شکستن  پهلوی فاطمه توسط  حضرت عمر و 4 نفر دیگر در جلوی چشم این 800 نفر  ارائه دهد !! و میدانیم هیچ توجیهی وجود ندارد، جز اینکه بگوییم داستان شیعه   تماما دروغ  و فیلم هندی است.
ولی اگر ثابت شود که داستان بطور کلی دروغ است پس مذهب شیعه خودش  دروغ ثابت میشود
اینها باعث شده تا شیعه زیرکانه یادی از یاران علی (از صحابه) در جنگ صفین نکند  و آنرا زیرگوشی و زیر سبیلی رد کند!!
علمای شیعه فقط این جنایت را  ( پوشاندن حقیقت) مرتکب نشدند  بلکه فراتر از این سعی کردند با سپر  و بهانه و وسیله قرار دادن حدیث  پیامبر ( عمار را گروه تجاوزگر میکشند )  وانمود کنند که همه یاران پیامبر طغیانگر بودند
که این جنایت دوم بزرگتر از جنایت اول است.

از آنجا که  روحانیون شیعه تسلیم حق نمیشوند به یقین در اینجا هم به چپ و راست میروند تا شاید راه فراری بیابند مثلا ممکن است حقایق مسلم تاریخ را منکر شوند ( چون که دیوار حاشای آنها بلند است)، و  بگویند که 800 صحابی با علی نبودند و این  روایات دروغ است!!!
در جواب یک دلیل عقلی نشان میدهیم و میگوییم  به هر حال همراه علی لشکر بود یا نبود؟
 البته میدانیم چند هزار نفر آنها بعد از خوارج شدند  اما علی آنها را (خوارج شده ها را ) هم توسط لشکری شکست داد یا نداد ؟ اگر اینها از اصحاب رسول نبودند پس کی بودند؟ آیا از آسمان نازل شده بودند؟


islamtxt@islamtxt.net | www.islamtxt.net © 2009-2010

0 نظرات:

ارسال یک نظر