دفاع از اهل سنت هزینۀ سنگيني دارد

دوشنبه 31 ژانويه 2011 - 11 بهمن 1389 - 04:01:12 به وقت تهران
عثمان عبدی هنوز ناپدید است!..
سنی نیوز: عثمان عبدی دبیر دبیرستانهای بانه به جرم نصیحت و دفاع از وحدت ملی بازداشت شده، تا کنون از او هیچ اثری نیست!
http://dc313.4shared.com/img/C02GpGO8/0.31093366445953685/______.bmpاز گفتن سخن حق دربرابر سلطان مستبد و جیره خواران او بعنوان یکی از بزرگترین روشهای جهاد در کتابهای دینی نام برده شده است. چرا که سکوت در برابر ظالم به او جرأت تعدی و تجاوز بیشتر می‌دهد. به همین سبب نیز پیامبر اکرم صى الله عليه وآله وسلم کسی که در مقابل حق سکوت اختیار می‌کند را شیطانی گنگ می‌داند!
بنا به گزارشهای رسیده از کردستان دو نفر از روشنفکران اهل سنت به نام های ياسين قادری و عثمان عبدی روز 14/10/1389 در شهرستان بانه دستگير وظاهراً به زندان اطلاعات سنندج منتقل شده اند. درطول 26 روز بازداشت افراد نامبرده خانواده ياسين قادری تنها يک بارموفق به ملاقات با ايشان شده‌اند ولی از وضعيت آقای عثمان عبدی دبير دبيرستانهای شهرستان بانه هيچ گونه اطلاعی در دست نيست. پيگيری‌های مکرّرخانواده ايشان از طريق مراجع قانونی در مورد علّت بازداشت و وضعيت ايشان بدون پاسخ مانده وپس ازمراجعه به دادگستری استان نهايتاً با ملاقات افرادی ازخانواده موافقت به عمل آمده وافراد خانواده با نامه ای از دادگستری به اداره اطلاعات سنندج مراجعه می کنند ولی اداره اطلاعات به اين نامه هم محلي ننهاده واجازه ملاقات را نمي دهد که اين عدم پاسخ گويي موجب نگراني شديد خانواده وايجاد ابهامات جدي در مورد وضعيت آقاي عثمان عبدي شده است. بخصوص که در مواردی مشابه افرادی زیر شکنجه سفاکان رژیم ولایت فقیه جان داده‌اند.
لازم به یادآوری است ظاهراً علّت بازداشت آقاي عثمان عبدي مربوط به جلسه اي است که در تاريخ 28/ 8/ 1389 به کوشش علي صلاحي رئيس آموزش وپرورش بانه وارگانهاي ديگر تشکيل شده و در آن يک آخوند درباري شيعه به نام حجت الاسلام درياکنار با وقاحت وپررويي در حضور روحانيون سني حکومتي به اعتقادات اهل سنت تاخته وعلماي طراز اول اهل سنت را مورد هتاکي و فحاشي قرار ميدهد که تعدادي از دبيران حاضر در جلسه با منطق و استدلال به آخوند نامبرده جواب داده، این گونه حرکات تحریک آمیز را موجب فتنه افروزی در منطقه و بهم ریختن وحدت ملی تلقی کرده جلسه را بعنوان اعتراض ترک مي کنند که آقاي عثمان عبدي جزو همين دبيران معترض بوده اند. دو نفر نام برده از طرفداران استاد شهید کاک احمد مفتی زاده به شمار می‌روند.
برهمگان آشکار است درحکومتي که سني بودن جرم است، دفاع از اهل سنت هزينه ي سنگيني دارد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر