بهای فتوای مکارم شیرازی از نظر علمای اهل سنّت

دوشنبه 17 ژانويه 2011 - 27 دی 1389 - 02:01:19 به وقت تهران

سنی نیوز: اخیراً شنیده شد آیت ا... ناصر مکارم شیرازی در پاسخ اعتراض علمای اهل سنّت به سریال مختارنامه گفته است: « ذکر واقعیات تاریخی توهین نیست » وی با این فتوا گناه توهین به اصحاب و تابعین را به عهده گرفت. البته لازم به ذکر است طبق گفته­ی علمای ما همین جناب ناصر مکاره زمانی که از سوی رژيم پهلوی به کردستان تبعید شده بود می­گفت: « ما شیعیان با سنّی­ها برادریم این دشمنان اسلام و مسلمین هستند که می­خواهند میان ما تفرقه بیندازند. توهین به مقدسات اهل سنّت کار نوکران اجانب و روضه خوانها و آخوندهای دین به دنیا فروش دربار پهلوی است ». و باز همین مرجع تقلید مردم قم بود که درباره­ی سلمان رشدی می­گفت: « چون این آقا به مقدّسات بیش از یک میلیارد مسلمان توهین کرده است کارش باطل و خودش محکوم است. این از بهای فتوای جناب مکاره.
و اما بطور کلی از نظر ما مسلمانان اهل سنّت سریال مختارنامه و امثال آن چون صرفاً بر اساس اخبار و روایات تاریخی ساخته می­شوند آن هم تاریخی که به اعتراف خود مورخان مملوّ از بهتان و دروغ است، بنابراین هیچ ارزش و اعتباری ندارند. توضیح اینکه: « بدون شک دشمنان اسلام صدها هزار بهتان و دروغ به نام حدیث و روایت ساخته­اند و در آن به بد­گویی از اصحاب رسول الله – ص – پرداخته­اند. منابعی که اکنون در اختیار مسلمانان خصوصاً شیعیان است پر از روایات جعلی و دروغین می­باشند.
به طور کلی: تفاوت ما با شیعیان صفوی در این است که آن ها بر اساس اخبار و روایات جعلی و دروغین درباره ی اصحاب مهاجر و انصار قضاوت می کنند، ولی به اعتقاد ما مسلمانان اهل سنّت اصحاب مهاجر و انصار همان یاران و شاگردان دست پرورده­ی حضرت محمّد – ص – هستند که بخاطر ایمان و اخلاصشان در بندگی الله و فدا کردن جان و مالشان در راه خدا در قرآن کریم به کرّات تعریف و تمجید شده اند. برای مثال خدا در   آیه­ی ( 74 / انفال )     می­فرماید: « اولئک هم المومنون حقاً » یعنی: « مومنان حقیقی آنها هستند »  و در آیه ی ( 20 / توبه ) می فرماید:   «اعظم درجه عند الله و اولئک هم الفائزون». یعنی: «دارای والاترین درجه نزد خدا   می­باشند و رستگاران حقیقی آنها هستند ».
بنابراین؛ هر حدیث و روایتی با آیاتی که در مدح آن بزرگواران نازل شده است منافات و تعارض داشته باشد صددرصد جعلی و ساختگی است و هر تحلیل و تفسیری نیز که بر اساس آن روایان جعلی ارائه شود بطور قطع و مسلم باطل و مردود است.
به نظر ما تمام کسانی که این قبیل سریال­ها را می سازند و تمام آخوندهایی که آن را تایید می­کنند با سلمان رشدی همنوا و ادامه دهنده­ی راه او هستند و به دلیل اینکه آیات قرآن را پشت سر انداخته و بر اساس روایات دروغین درباره­ی اصحاب و تابعین قضاوت می­کنند در قیامت جز رسوایی و سرافکندگی بهره­ای نخواهند داشت. (ولی الله افندی)
سني نيوز: اين مقاله به ايميل اداره سني نيوز توسط يكي از خوانندگان ارسال گردیده است

0 نظرات:

ارسال یک نظر