نماز جمعه نظامی در تایباد!

جمعه 28 ژانويه 2011 - 8 بهمن 1389 - 04:01:48 به وقت تهران
ویژۀ سنی نیوز: بنا به گزارش منابع خاص سنی نیوز از مشهد امروز جمعه 8/ بهمن /89، آخوند حکومتی با محافظت هزاران نیروی ضد شورش  امام جمعه تایباد شد!
گزارشهای واصله از تایباد طی روزهای گذشته بر این اشاره داشت که  اکیپهای نظامی از شهرهای مختلف استان خراسان به این شهر اعزام شدند، و امروز جمعه در این شهر حکومت نظامی بر پا بود و حرکت مردم به شدت زیر نظر نیروهای اطلاعات بود. نیروهای امنیتی با لباسهای نظامی و شخصی از صبح زود در خیابانهای منتهی به مسجد جامع مستقر شده ومردم را تهدید می‌کردند درصورت هر نوع اعتراضی آنها را به گلوله خواهند بست!
تعداد نیروهای دولتی در مسجد به مراتب بیشتر از نمازگزارانی بود که برای ادای عبادت آمده بودند. در نمازجمعه امروز ابتدا یکی ازعلمای شهرستان سخنرانی نموده، مردم را به آرامش دعوت کرد، سپس نماینده ولی فقیه در اموراهل سنت خراسان با کمال وقاحت حکم جائرانه مولوی توکلی آخوند حکومتی را بخورد مردمی که بطور مداوم "لا إله إلا الله "، و استغفار می‌گفتند، داد. پس از آن مردم با وجود ممانعت نیروهای انتظامی با فریادهای مرگ بر منافق و الله اکبر و گریه کنان آرام آرام مسجد را ترک نمودند. در نهایت آخوند حکومتی مجبور شد بر مأموران دولتی نماز جمعه برگزار کند.
در این فضای گریه و زاری تیغ بران نظام نتوانست آه و ناله و غم را در سینه‌های مردم خفه کند. و برای اولین بار در تاریخ این شهر مردم اشک ریزان به خانه‌های خود رفته، و هر چند نفر در یک خانه نماز جمعه برگذار کردند. بنا به گزارشهای رسیده از این شهر، تعدادی از علماء و اندیشمندان خراسان به صراحت اعلام کرده‌اند که پشت سر امام حکومتی نماز جایز نیست و فریضه جمعه از مردم ساقط نمی‌شود.
این حرکت ظالمانه دفتر ولی فقیه باعث بیداری مردم منطقه شده، انعکاس بسیار خوبی در تفکر بسیاری از جوانان خراسانی که در خواب غفلت بسر می‌بردند شد.
تحلیگران امیدوارند این حرکاتی که پرده از چهره نظام دیکتاتوری برکشیده باعث شود نهضتها و تشکلات مردمی در جامعه بیشتر رشد کرده، جنبشهایی مردمی چون تونس و مصر در بین ملت ما بیدار شده، کاخ طاغوتیان را سرنگون سازند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر