ابوطالب مسلمان بود یا کافر؟



نویسنده: 
 محمد باقر سجودى
شیعه ای بعد از خواندن کتاب روزهای پیشاور کمی فکر کرده که چرا علمای مذهبش  ابوطالب را مسلمان میدانند؟  او سپس  بعد از لعنت فرستادن بر سجودی بخاطر اینکه در دلش دانه شک را کاشته از ملایان شیعه در سایت ولی عصر  این سوال را پرسیده است: پس از خواندن نوشته های این ملعون این سوال برایم پیش آمد که ابو طالب و عبد المطلب اگر موحد و بر مذهب حنیف یعنی دین حضرت ابراهیم بودند، ولی بر دین مسیحیت که دین حقه آن زمان بوده، نبودند.

پس نمی‌توان آنان را از مهتدین دانست. البته نباید در جواب گفت که مسیحیت آن زمان تحریف شده بوده، چون دین حضرت ابراهیم هم در آن زمان کامل و دست نخورده در اختیار آنان نبوده. لطفا در صورت امکان هرچه سریع‌تر این مساله را برای من روشن کنید.

پاسخ شیعه:
كسانی كه ابوطالب را مسلمان نمیدانند از قرآن به دور هستند !‌زیرا خداوند اسلام را دیدن حضرت ابراهیم معرفی كرده است و اسلام از تمامی ادیان برتر است ! «ملة أبیكم ابراهیم هو سماكم المسلمین» ولی به علت اینكه مردم عادی طاقت و معرفت عمل به این دین را نداشتند، تنها برای ذریه حضرت ابراهیم تشریع شده بود !

پاسخ اهل سنت:
در این شکی نیست که ما بر ملت ابراهیم هستیم و  حضرت ابراهیم هم مسلمان بود، اما مردم مکه به شمول ابوطالب و عبدالمطلب، فقط ادعای پیروی از دین ابراهیم را داشتند، ولی عملا بر همان دینی بودند که دین دشمنان ابراهیم بود اگر مردم مکه مسلمان بودند پس پیامبر چرا  با آنها جنگیدیا آنها چرا با پیامبرجنگیدند؟!
و هیچکس نگفته که بین ابوطالب و ابولهب  کوچکترین اختلافی در امور دینی بود پس ابوطالب بر دین ابولهب و ابولهب بر دین ابی طالب بود!
اما شیعه چون جواب ندارد و در تنگنا است، پس چنین هذیان گونه سخن میگوید.
 زیرا از  عقاید مهم شیعیان یکی هم این است که اجداد حضرت علی همه موحد و یکتا پرست بودند، اما زندگی نامه ابوطالب و عبدالمطلب کاملا خلاف این ادعاست،


از همه خنده دارتر این جواب ملای شیعه است: 
مردم عادی طاقت و معرفت عمل به دین  ابراهیم را نداشتند، و دین ابراهیم  تنها برای ذریه حضرت ابراهیم تشریع شده بود !
این حرف سراسر هذیان است! اگر اسلام دین ابراهیم است پس دین اسلام برای  همه جهانیان است  و این فرض مسخره که  اسلام ابراهیم، فقط برای فرزندان ایشان بود، فرضی  کاملا بی معنی است.
ولی حتی اگر این سخن پوچ را قبول کنیم باز یا  ابوطالب بر دین ابراهیم نبود و یا ابولهب هم بر همان دین حنیف بود! چون همانطور که گفتیم بین این دو شخص، هیچ اختلافی در امور عقیدتی سراغ نداریم.


پس تنها یک راه برای شیعه باقی میماند و آن اینکه ادعا کند ابوطالب قبل از وفات مسلمان شد، که این ادعا اگر درست باشد  ؛که نیست؛  ولی باز سودی برای شیعه ندارد چون در این صورت نیز باید شیعه قبول کند پدر  حضرت علی، روزگاری بت پرست بوده! ولی شیعه از بس که غلو دارد این حقیقت ساده را قبول نمیکند و  به جایش جوابهای بی سر وته میگوید!!
اما از نظر اهل سنت، ابوطالب بر کفر مرد و  اهل سنت از ایمان نیاوردن او غمگینند، زیرا او به اسلام خدمت کرد، ولی با وجود این خدمت عظیم، چونکه  کافر از دنیا رفت پس از جهنم نجات نیافت.
بر اساس حدیث صحیح،  ابوطالب کمترین عذاب را در جهنم دارد و فقط تا غوزک پا در آتش است، اما با این وجود، باز بخار جهنم از دماغش بیرون میزند...... پناه میبریم به الله از حال اهل نار
islamtxt@islamtxt.net | www.islamtxt.net © 2009-2010

0 نظرات:

ارسال یک نظر