آیا رابطه خونی دلیلی بر امامت علی است؟

آیا رابطه خونی دلیلی بر امامت علی است؟

شیعه می گوید: 
بله رابطه خونی نیز دلیلی است بر امامت علی و اشاره می کند به این آیات قرآن:
إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِیمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِینَ
خداوند، آدم و نوح و آل ابراهیم و آل عمران را بر جهانیان برتری داد.
«آل عمران/33»
جواب این است که 


بله رابطه خویشاوندی خود خود به خویشاوندان آدم های مهم ،ارزش مثبت یا منفی میدهد ( بسته به عملکرد شان )
از بین هزاران نفر از مردم قوم لوط و نوح، خداوند فقط نقش بد زنان آنها و پسر نوح را شرح میدهد.
هزازان زن به دین موسی ایمان آوردند اما قرآن از آن همه ایمان آسیه، زن فرعون را ذکر می کند!
اهل بیت بودن علی و حسن و حسین و فاطمه، به آنها مقام خاصی داده، اهل سنت این را قبول دارد. درباره بقیه اهل بیت ( از جمله همسران پیامبر ) هم قبول دارد.
اما رابطه خونی نباید باعث زیادی خواهی شود، نباید باعث بوجود آمدن خیل آقازاده ها شود! نباید گمان کنیم چون فلانکس دختر رهبر است باید غنیمت فدک هم از آن او باشد! یا چون فلانی پسر یا پسر عموی رهبر است، پس باید بعد از او حتماً رهبر شود نه!
اگر اسحاق و اسماعیل هم پیامبر شدند این ربطی به حضرت ابراهیم ندارد. این انتخاب الله، و صالح بودن خودشان بوده. و گرنه پسر نوح باید پیامبر میشد و جعفر کذاب شیعه ها باید امام زمان می بود. پس چرا میگویید جعفر کذاب!!
شیعه به روش خود حالا مجادله می کند:
( که ما هم همین را می گوییم علی را، الله انتخاب کرده).
جواب ما ساده است! قرآن صریحاً اشاره می کند که اسحاق و اسماعیل پیامبر شده اند شما با چه دلیل قرآنی، علی را پیامبر ( یا بقول خودتان امام ) کرده اید! اینجا شیعه سفسطه می بافد و می گوید:
( مگر هر چیز در قرآن ذکر شده؟ تعداد رکعات نماز ظهر کجای قرآن نوشته شده؟)
جواب ما باز ساده است قرآن 700 آیه صریح درباره نماز دارد هر وقت، از شما تعداد فرزندان امام نقی یا تقی را پرسیدیم شما برای ما بگویید که آیا قرآن از جزییات نماز صحبت کرده! آدم های حسابی ما می گوییم قرآن درباره امامت که مهم ترین اصل از اصول دین شماست یک آیه هم ندارد؟
شیعه باز مجادله می کند می گوید چطور قرآن آیه صریح ندارد اینهم آیه!

وَلَقَدْ أَخَذَ اللَّهُ مِیثَاقَ بَنِی إِسْرَائِیلَ وَبَعَثْنَا مِنْهُمُ اثْنَی عَشَرَ نَقِیبًا
خدا از بنی اسرائیل پیمان گرفت. وبر آنها، دوازده سرپرست ‌قرار دادیم.
که در جواب میگوییم:
َعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِینَ یمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا
بندگان رحمان، کسانی هستند که با آرامش و بی‌تکبر بر زمین راه می‌روند؛ و هنگامی که جاهلان آنها را مخاطب سازند (و سخنان نابخردانه گویند)، به آنها سلام می‌گویند (و با بی‌اعتنایی و بزرگواری می‌گذرند)؛

«الفرقان/63»
دوستان! رابطه فامیلی چیزی را ثابت نمی کند! از بین تمام زنانی که خویشاوند انبیاء بوده اند فقط مریم است که حق دارد بگوید فرزند من، بی پدر به دنیا آمده!
چرا این حق برای مریم است؟ چون برای این امر بزرگ و غیر عادی،مریم دلیل از قرآن دارد، اما دلیل علی، که شما او را از پیامبران بالاتر میدانید، برای این ادعای بزرگ و غیر عادی تان چیست ؟!!
و این از عقاید مسلم شماست که مقام علی را از پیامبران ( غیر از حضرت محمد ) و فرشتگان مقرب بالاتر میدانید!! آخر به کدامین دلیل؟؟؟!!! به دلیل رابطه خونی؟ خب جعفر کذاب هم امام زاده بود! پسرهای یعقوب هم پیفمبر زاده بودند!
بعد، حضرت محمد پسر عموهای زیادی داشتند.
پس پیش کردن رابطه خونی یک حرف بچه گانه است و فقط بدرد مجالس روضه خوانی شیعه ها میخورد و مناسب نیست که در مناظره با مسلمانان ، آن را مطرح کنید.
 

0 نظرات:

ارسال یک نظر