دلیل دیگری از قرآن، برای اثبات اهل بیت بودن امهات المومنین


نویسنده: 
محمد باقر سجــــودی
البته  نیاز ندارد که ثابت کنیم زنان پیامبر اهل بیت ایشانند، چون  وقتی ثابت باشد  که حسین پسر علی است، بنابراین خود بخود ثابت میشود که علی پدر حسین است! یعنی وقتی که  شیعه قبول دارد ، حضرت پیامبر، شوهر ام المومنین عایشه بودند، خودبخود باید قبول کند که عایشه زن پیامبر و از اهل بیت پیامبر است، اما از بس که این علمای شیعه بی منطق اند، نکته ای به این سادگی را قبول نمیکنند!!!
و زنان پیامبر ما در مقالات همین سایت بارها با دلایل مختلف ثابت کردیم که اهل بیت ایشانند،


و اینک یک دلیل دیگر از قرآن:
اول این آیات  را ببینید:   
«وَأَصْبَحَ فُؤَادُ أُمِّ مُوسَى فَارِغًا إِنْ كَادَتْ لَتُبْدِي بِهِ لَوْلَا أَنْ رَبَطْنَا عَلَى قَلْبِهَا لِتَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ (10) وَقَالَتْ لِأُخْتِهِ قُصِّيهِ فَبَصُرَتْ بِهِ عَنْ جُنُبٍ وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ (11) وَحَرَّمْنَا عَلَيْهِ الْمَرَاضِعَ مِنْ قَبْلُ فَقَالَتْ هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى أَهْلِ بَيْتٍ يَكْفُلُونَهُ لَكُمْ وَهُمْ لَهُ نَاصِحُونَ (12) فَرَدَدْنَاهُ إِلَى أُمِّهِ ..... »  سوره قصص
(دل مادر موسى [از هر چيز جز از فكر فرزند] تهى گشت اگر قلبش را استوار نساخته بوديم تا از ايمان‏آورندگان باشد چيزى نمانده بود كه آن [راز] را افشا كند (10) و به خواهر [موسى] گفت از پى او برو پس او را از دور ديد در حالى كه آنان متوجه نبودند (11) و از پيش شير سينه دايگان را بر او حرام گردانيده بوديم پس [خواهرش آمد و] گفت آيا شما را بر خانواده ‏اى راهنمايى كنم كه براى شما از وى سرپرستى كنند و خيرخواه او باشند (12) پس او را به مادرش بازگردانيديم......)
 همانطور که ملاحظه نمودید خواهر موسی به آل فرعون گفت آیا  به شما اهل بیتی را نشان بدهم که موسی را شیر بدهند و لفظ مذکر را بکار برد در حالیکه منظورش این بود  آیا  به شما زنی را نشان بدهم که موسی را شیر بدهند! چرا چنین گفت؟

قبل از شنیدن پاسخ؛ این  آیه را ببینید:
«إِذْ أَوْحَيْنَا إِلَى أُمِّكَ مَا يُوحَى (38) أَنِ اقْذِفِيهِ فِي التَّابُوتِ فَاقْذِفِيهِ فِي الْيَمِّ فَلْيُلْقِهِ الْيَمُّ بِالسَّاحِلِ يَأْخُذْهُ عَدُوٌّ لِي وَعَدُوٌّ لَهُ وَأَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً مِنِّي وَلِتُصْنَعَ عَلَى عَيْنِي (39) إِذْ تَمْشِي أُخْتُكَ فَتَقُولُ هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى مَنْ يَكْفُلُهُ فَرَجَعْنَاكَ إِلَى أُمِّكَ.... »  سوره طه
«هنگامى كه به مادرت آنچه را كه [بايد] وحى مى‏شد وحى كرديم (38) كه او را در صندوقچه‏اى بگذار سپس در دريايش افكن تا دريا [=رود نيل] او را به كرانه اندازد [و] دشمن من و دشمن وى او را برگيرد و مهرى از خودم بر تو افكندم تا زير نظر من پرورش يابى (39) آنگاه كه خواهر تو مى‏رفت و مى‏گفت آيا شما را بر كسى كه عهده‏دار او گردد دلالت كنم پس تو را به سوى مادرتبازگردانيديم........ »
اینجا هم  ظاهرا مساله پیچیده است زیرا خواهر موسی گفت: آيا شما را بر مردى كه عهده‏ دار او گردد دلالت كنم؟ در حالیکه باید میگفت آیا شما را به زنی که عهده‏دار او گردد دلالت كنم! چرا چنین گفت:
برای دانستن جواب  شما دو  سخن خواهر موسی را کنار هم بگذارید در سوره قصص  آمده است:
«فَقَالَتْ هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى أَهْلِ بَيْتٍ يَكْفُلُونَهُ لَكُمْ......... فَرَدَدْنَاهُ إِلَى أُمِّهِ»
و در سوره طه  آمده است: «فَتَقُولُ هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى مَنْ يَكْفُلُهُ فَرَجَعْنَاكَ إِلَى أُمِّكَ»
در آیه اول خواهر موسی میگوید: «نشان بدهم بشما خانواده ای را که سرپرستی او را بعهده گیرند»
در آیه دوم میگوید: «نشان بدهم بشما کسی را که سرپرستی او را به عهده گیرد»
که در آیه دوم نیز منظور خواهر موسی از (کسی) خانواده  و سرپرست خانواده است.
اما در هر دو آیه خواهر عیسی از لفظ مذکر استفاده میکند (ِی) و (ه) در هر دو کلمه «یکفلونه» و «يَكْفُلُهُ»  اشاره به این دارد که خواهر موسی به فرعونیان میگوید آیا میخواهید مردی را بشما نشان دهم که او را سرپرستی کند آیا میخواهید خانواده ای را بشما نشان دهم که عهده دار کار موسی شوند.
اما فرعونیان فقط و فقط  به دنبال زنی بودند که  موسی علیه السلام را شیر بدهد و کمبود دیگری نداشتند  پس چرا خواهر موسی از مرد و از خانواده صحبت میکند؟

جواب این است که خانواده یک کلمه مذکر است و  اصل خانواده  مرد است حداقل از نظر الله و قرآن اینطور است و زن به تنهایی حیثیت مستقلی در خانواده ندارد بلکه منسوب میشود به شوهر خود
لذا قرآن میگوید:
«هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى أَهْلِ بَيْتٍ يَكْفُلُونَهُ»
«هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى مَنْ يَكْفُلُهُ»
در حالیکه منظور این است که آیا شما را راهنمایی کنم بسوی زنی که او را شیر بدهد؟ منظور اصلی خواهر موسی همین است، اما به عادت قرانی میگوید: «آیا شما را راهنمایی کنم به مردی که....».  «و راهنمایی کنم به خانواده ای که ...»

حالا قصد من چیست ؟ قصدم این است که تفسیر علمای شیعه را از این آیه باطل کنم که میگویند آیه زیر درباره زنان پیامبر نیست:(إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا) ﴿33﴾ سوره  احزاب
«بدرستیکه الله  مى‏خواهد آلودگى را از شما اهل بیت بزدايد و شما را پاك و پاكيزه گرداند» (33)
وقتی میگوییم چرا نیست؟!! میگویند  زنان پیامبر اهل بیت او نیستند!! و وقتی میگوییم چرا نیستند؟!! میگویند برای اینکه اهل بیت در این آیه مذکر است و زنان مونث بودند!!
و جواب ما به این ایراد جاهلانه همین است که دو آیه بالا درباره شیر دادن موسی را ببینید که در عین حالی که موضوع سخن، فقط و  فقط (زن شیر ده) بود باز کلمه اهل بیت در هر دوبار بصورت مذکر به کار برده، تا مصداق آیه  (فَبُهِتَ الَّذِي كَفَرَ) (بیجوابی و لا جوابی ) یک بار دیگر در حق علمای شیعه مصداق یابد!
البته دلایل دیگری هم در رد آنها داشتم  که قبلا نوشتیم و دیگر حالا  تکرار نمیکنیم
 و الحمدلله رب العالمین


islamtxt@islamtxt.net | www.islamtxt.net © 2009-2010

0 نظرات:

ارسال یک نظر