بیداد همچنان در تایباد

چهار شنبه 26 ژانويه 2011 - 6 بهمن 1389 - 02:01:39 به وقت تهران

ویژۀ سنی نیوز: بعد ازگذشت پنج روز از دستگیری امام جمعه تایباد و دویست نفر ازنمازگذاران این شهر هنوز از سرنوشت آنان خبری در دست نیست .
http://dc313.4shared.com/img/J7elZhJ1/0.8852378916314637/___.bmpبه گزارش منابع خاص سنى نيوز از مشهد پس از در گیری های روز جمعه گذشته که در پی اعتراض به بر کناری غیر قانونی امام جمعه ومدیر حوزه علمیه تایباد جناب مولانا محمد فاضلی موحد صورت گرفت نیروهای اطلاعاتی و به اصطلاح انتظامی (!)  شهر تایباد علاوه بر امام جمعه محبوب وشخصیت دوست‌داشتنی شهر جناب "مولانا فاضلی" که به دادگاه ویژه روحانیت مشهد احضار شده است، حدود دویست نفر از جوانان فعال و نماز گذار شهر تایباد را نیز دستگیر کرده به اماکنی مجهول انتقال داده‌اند و تاکنون هیچ خبری از آنان نیست. تنها چند نفری را پس از بازجویی کوتاهی آزاد کردند. اما چیزی بیش از دویست نفر از آنان تاکنون همچنان در بند هستند واحتمال میرود که مورد شکنجه وضرب وشتم شدید نیروهای اطلاعاتی قرار بگیرند. اهل سنت خراسان که  همچون هم‌کیشان خود در سایر مناطق کشور در اوضاع  نامساعد روحی روانی بسر می برند از این وضعیت وآشفته بازاری وعزل ونصب ها ی غیر قانونی به شدت نگران هستند و از ادامه این روند غیر انسانی شدیدا دغدغه دارند.
از سوی دیگر امروز تعدادی از نخبگان علمی و فرهنگی اهل سنت در سطح کشور نگرانی شدید خود را از اوضاع اخیر تایباد ابراز کرده خواستار پایان دادن به این جرایانات ظالمانه و ضد انسانی شده‌اند.
شهرستان تایباد یکی از شهرهای آرام و فرهنگی استان خراسان به شمار می‌رفت که با این جنجال ساختگی نظام صفوی، و تنش سازی آخوندهای فتنه‌افروز بکلی رنگ و بویی دیگر به خود گرفته در صورت ادامه ماجرا کار به جاهای بسیار حساس کشیده می‌شود، که در آن هم سیخ خواهد سوخت و هم کباب!
پس از این حکم جائرانه در حق مولانا فاضلی کلیه ائمه جمعه و جماعات استان خراسان احساس خطر کرده، بیم آن دارند که اگر چنین احکامی در حق آنها نیز صادر شود، باعث شورش ملت در مناطق مختلف خواهد گشت، و امنیت ملی منطقه در این برهه زمانی حساس بشدت متزلزل خواهد شد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر