چرا سنی ها در وضو، پا را میشویند و شیعه ها مسح میکنند؟



علمای شیعه برا ی خراب كردن نماز سعی بلیغ نموده اند از اذان گرفته تا تشهد، در هر چیز دست برده اند  حتی زمانی هم آمد كه به بهانه درست نبودن جهت قبله، محراب مساجد را در ایران عوض کردند!! پیروان عالم مشهور شیعی؛ یعنی محمد باقر مجلسی؛ هنوز هم عقیده دارند که جهت محراب مسجد نبوی غلط است!!
و از جمله خرابکاری های آنها،  یکی این است که شستن پا را در وضو  را به مسح پا تعبیر نموده اند  و با این کار چند ضربه اساسی به اسلام زدند:
اولا: سنی و شیعه را بطور کلی از هم دور نموده و وحدت را ناممکن کردند زیرا یکی از دلایلی که سنی ها, حاضر نیستند پشت سر شیعه ها نماز بخوانند همین است. یعنی اگر شیعه ای موحد هم باشد باز سنی حاضر نیست به امامت او نماز بخواند زیرا عقیده دارد چونکه پایش را نمیشورد، پس وضویش باطل است و بدون وضو نماز هم باطل است.
دوما: مردم را از یک دستور مهم اسلام درباره پاکیزگی و سلامت محروم نمودند زیرا پا یک منطقه حساس در بدن است و شسته شدن روزانه آن فواید  زیادی دارد.
سوما: مساجد را به بد بوترین مکانها تبدیل کرده اند بطوریکه  بوی گند پاها  در مساجد  و نماز خانه ها، خصوصا  وقتی که پر از آدم باشند، آن مکانهای مقدس را  حتی از توالت ها  و مستراح ها هم بدبوتر میکنند و این اغراق نیست.
یادم میاید وقتی که مدیر مدرسه سلمان فارسی در تهران بودم  نماز ظهر را در مسجد به جماعت میخواندیم و بوی جوراب و عرق پای دویست بچه و معلم قابل تحمل نبود در حالیکه مدرسه ما در بالای شهر  و بچه ها از تمیزترین دانش آموزان کشور بودند اما این طبیعت پا است که بعد از چند ساعت قرار گرفتن در کفش و فعالیت بدنی بوی بد میپراکند!! و چاره در شستن است.
یک بار درهواپیمایی به تابلوی جدیدی برخورد کردم عکس لنگه کفشی را کشیده بودند که  بر روی آن یک ضربدر گنده سرخ بود! اول معنیش را نفهمیدم خجالت کشیدم از کسی بپرسم، یعنی  آشنایی هم نبود که بپرسم، اما بعد از کمی فکر دانستم که منظور این است که پا را از کفش بیرون آوردن ممنوع است زیرا مسافران برای راحتی پا را از کفش بیرون میاورند و چون غیر از سنی ها کسی پای خود را همیشه مرتب نمیشوید، پس بوی پا، بوی عطر مسافران و  هواپیما را تحت تاثیر خود قرار میدهد. پس  با این حساب، وضع مسافرین ادکلن زده هواپیماهای لوکس و معطر که این باشد، وضع  مساجد شیعه چگونه است؟!! 
یعنی حتی اگر این، دستور دین هم نمیبود باز باید عاقلان مردم را به شستن پا تشویق میکردند.
اما علمای اولیه شیعه چون  در دل، دشمن اسلام بودند به هر چیز گند زدند حتی که به مسجد ...... باور کنید که این  مساجد شیعه بدبوترین مکان دنیا میشود در وقت نماز!! و انا لله و انا الیه راجعون.
 
اینجا خطابم بدوستان شیعه خودم است یادم میاید وقتی که شیعه بودم همیشه در پای خود سوزشی حس میکردم اما وقتی که سنی شدم و 5 بار در روز پایم را شستم این سوزش از بین رفت، صد البته یک دلیل مهم همین شستن پا است البته شاید دلیل دوم این باشد که به جای کفش های تنگ از کفش های استفاده کردم که در محل سکونتم رواج دارد و همه پا را نمیپوشاند  و هوا براحتی به پا میرسد شما هم اگر درد پا دارید روش مرا تجربه کنید.

پاسخ شیعه: 
ولى این گروه سنی ها فراموش كرده اند كه وضو تركیبى است از نظافت و عبادت، مسح كردن سر آن هم با یك انگشت كه بعضى فتوى داده اند نقشى در نظافت ندارد،
اما ما به هر حال ما تابع فرمان خدا هستیم و حق نداریم باعقل قاصر خود دستورات الهى را تغییر دهیم، هنگامى كه قرآن در آخرین سوره اى كه بر پیامبر(صلى الله علیه وآله) نازل شده دستور مى دهد دست و صورت را بشوییم و سر و پاها را مسح كنیم، نباید با فلسفه چینى هاى عقول قاصر انسانى با آن مخالفت نماییم و براى توجیه مخالفت ها دست به تفسیرهاى غیر موجّهى براى كلام خدا بزنیم.
اگر شستن پاها در وقتی که مردم پا برهنه بودند یا این كار در آن محیط كه به خاطر گرمى هوا از نعلین استفاده مى شد لازم بود حالا که مردم  از كفش هاى پوشیده استفاده میکنند ، ضروری نیست و به یقین اسلام یك دین جهانى و براى تمام مناطق روى زمین در تمام اعصار و قرون است و در عین حال شریعت سمحه و سهله و كاملا آسان مى باشد، فكر كنید پنج بار شستن پاها در شبانه روز در نقاط مختلف دنیا چه مشكلات مهمّى ایجاد مى كند و گروهى را به سبب این سخت گیرى، از وضو و نماز بیزار مى سازد.

پاسخ اهل سنت:
اولا که در صورت لزوم اهل سنت مسح بر کفش و جوراب دارند و دوما اگر سختی  کار، باید ملاک دین قرار گیرد پس همین روزه کافیست که همه  را از دین فراری دهد، پس آیا روزه را رها کنیم؟ این سخنی بیهوده است!
اما این حرف شیعه درست است که وضو عبادت است و اگر الله فرموده مسح کنید باید مسح کنیم
اما آیا قران چه گفته؟ بیایید و آیه را با دقت بخوانیم
سورة المائدة - آیة 6:
یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ إِذَا قُمْتُمْ إِلَى الصَّلاةِ

اى کسانى که ایمان دارید، هرگاه بسوى اداى نماز ایستادید ( خواستید نماز ادا کنید )
فَاغْسِلُواْ وُجُوهَكُمْ وَأَیدِیكُمْ إِلَى الْمَرَافِقِ وَامْسَحُواْ بِرُؤُوسِكُمْ وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَینِ ....
باید: (۱) صورت خود را بشویید،
 (۲) دست هایتان را تا آرنج بشویید،
(۳) سر خود را مسح بکشید
تا اینجا شیعه و سنی اختلافی ندارند اختلاف فقط در برداشت از جمله زیر است :
وَأَرْجُلَكُمْ إِلَى الْكَعْبَینِ ....
معنی تحت لفظی میشود (و پاهایتان تا قوزک پا.....)
سنی تکمیل میکند که :( بشویید.)
و شیعه تکمیل میکند:(مسح کنید !)

حالا چرا و به چه دلیل سنی جمله را با بشورید تکمیل میکند و شیعه  با مسح کنید؟
شیعه میگوید فعل قبلی مسح کنید (وَامْسَحُواْ ) است
و مسح کنید سرتان را و و پاهایتان را این که جارو جنجال ندارد؟
سنی میگوید فعل قبلی تر بشورید(فَاغْسِلُواْ) است
 و بشورید  صورتهایتان را و دستهایتان را و مسح کنید سرهایتان را و   پاهایتان را
و پاهایتان را بر میگرداند به فعل شستن
اما ظاهرا سخن شیعه درست است زیرا او میگوید اگر قصد بود که پا شسته میشد آنرا کنار صورت و دست قرار میداد
 و سنی میگوید اگر کنار دست قرار میداد در آنصورت ترتیب  وضو بهم میخورد و شما شیعه ها  باز فرصتی برای اختلاف پیدا میکردید یعنی اول صورت و بعد دست و بعد پا را می شستید و در آخر سر را مسح میکردید و میگفتید ترتیب دستور در آیه چنین است،
پس  قصد الله از بیان به  صورت فعلی ، این است که شما اول صورت بعد دست را بشوید و بعد مسح کنید و در آخر پاها را بشویید و به همین دلیل در بین  شستن دست و صورت و  پا (جمله معترضه مسح سر را) فاصله انداخته و این از لحاظ ادبی نیز درست است زیرا  در قواعد زبان عربی میتوان دستور را  به فعل ما قبلی ربط داد  و این نزد اعراب معروف و درست است.
ولی شیعه میگوید  نه مرغ من یک پا دارد و من این را ربط میدهم به فعل آخری.
 شیعه میگوید من که دیوانه نیستم؟ و  حالا که یک فرصت  طلایی برای اختلاف پیدا کردن با سنی پیدا کردم  محال است آنرا رها کنم !! منی که از هیچ و پوچ وسیله ای برای اختلاف ساختم حالا که دلیلی به این قویی دارم چرا رهایش کنم؟

شاید اینجا خواننده بگوید: چرا الله چنین فرصتی را پیش شیعه گذاشت چرا کلمه ای را در قرآن بکار برد که اگر  لام فتحه بدهیم  و بخوانیم  (وَأَرْجُلَكُمْ)، معنی شستن پا را میدهد
و  اگر لام را کسره بدهیم  و بخوانیم :
وَأَرْجُلِكُمْ
بمعنی مسح کردن پا میشود  ؟
جواب این است که این خود یکی از معجزات قرآن است  زیرا در وضو ما مسح پا هم داریم و شستن پا هم داریم  وقتی موزه یا کفش یا جوراب پوشیده باشیم، میتوانیم بر پا مسح کنیم و وقتی پا لخت باشید باید بشوییم  پس این کاربرد دو گانه یک کلمه، در حقیقت یک اعجاز است اما اینکه شیعه  قبول نمیکند این اشکالی بر قرآن نیست؟ چونکه شیعه خیلی از حرف های حساب را قبول ندارد او در پی اهداف خویش است

3 نظرات:

ارسال یک نظر