عقیده علمای شیعه در مورد ام المومنین عایشه بنت ابوبکر رضی الله عنهما




س– عقیده علمای شیعه در مورد ام المؤمنین عایشه دختر ابوبکر رضی الله عنهما چیست؟

ج- علمای شیعه معتقدند یکی از درهای هفتگانه جهنّم مختص عایشه رضی الله عنها است!
*- در تفسیر فرموده الهی که در سوره حجر آیه 44فرموده: { لَهَا سَبْعَةُ أَبْوَابٍ لِكُلِّ بَابٍ مِنْهُمْ جُزْءٌ مَقْسُومٌ (٤٤)}یعنی: دوزخ دارای هفت در است.
روایت کرده اند که جهنم آورده میشود و هفت دروازه دارد و دروازه ششم برای عسکر است (هر کس را بخواهد در آن میاندازد)»[1].
*- بزرگان شیعه معتقدند که عائشه (مادر مؤمنان و همسر رسول خدا صلی الله علیه و سلم در دنیا و آخرت) (پناه بر خدا) زنا کار بوده!!.
مرجع (گمراهی) شیعه رجب بُرسی گفته: «ایشان سیاه لیست سبز رنگی را بیرون آورد که آنچه را از خیانت جمع آوری کرده بود در آن بود که چهل دینار بود و نمیدانست چقدر وزن دارد، او آن پول را در بین دشمنان علی در میان قبیله تیم و عدی توزیع کرد»[2].( نعوذ بالله){ سُبْحَانَكَ هَذَا بُهْتَانٌ عَظِيمٌ}
و مجلسی میگوید: وقتی مهدی ظهور کند عایشه رضی الله عنها را زنده خواهد کرد و حد را بر او اجرا مینماید [3].
*- مفسرین شیعه اجماع رای دارند بر اینکه خداوند با آیات اوایل سوره نور به هیچ وجه عائشه(رضی الله عنها) را از فاحشه تبرئه نکرده، بلکه این آیات تنها برای منزّه و پاک معرفی کردن رسول خدا صلی الله علیه و سلم از زنا نازل شد، نه برای تبرئه عائشه»![4].
*- معتقدند که مهدی منتظر شیعه بر عائشه رضی الله عنها حد شرعی اجرا خواهد کرد، همانگونه که مرجع عالیقدر شیعه مجلسی گفته: «إذا ظهرَ المهدی فإنه سیحیی عائشة ویقیمُ علیها الحدَّ»[5]: وقتی مهدی ظهور کرد عائشه را زنده خواهد کرد و بر او حد اجرا خواهد کرد!.
و از ابوجعفر روایت کرده که گفت: «اگر قائم ما قیام کند حمیراء(عائشه) زنده خواهد شد تا او را تازیانه حد بزند»![6]
*- همچنین معتقدند که ایمان عائشه نقض و باطل شده، همانگونه که مرجع بزرگ عیاشی از عبدالرّحمن بن سالم أشل روایت کرده که این آیه در مورد نقض ایمان ایشان نازل شده که میفرماید:
{ كَالَّتِي نَقَضَتْ غَزْلَهَا مِنْ بَعْدِ قُوَّةٍ أَنْكَاثًا} (نحل:92): همانند آن زنی نباشید كه (به سبب دیوانگی ، پشمهای) رشته خود را بعد از تابیدن، از هم وا می‌كرد.
پناه بر خدا از این گمراهی.
س- آخرین مطلبی که در مورد پیامبر صلی الله علیه و سلم و مادرمان عایشه رضی الله عنها استقرار یافته چیست؟
ج- سید شیعه علی غروی یکی از بزرگترین علمای حوزه میگوید: «شرمگاه پیامبر صلی الله علیه و سلم باید وارد دوزخ شود چون با بعضی از زنان مشرک آمیزش کرده است![7].

ضربه کمر شکن بر علمای شیعه
بحث متعلق به اعتقاد علمای شیعه در مورد ام المؤمنین عایشه رضی الله عنها و کافر قرار دادن و لعنت فرستادن بر اوست را با این روایت که تمام ساختار شیعه را در هم می شکند به پایان می رسانیم!


اهل بیت نام ابوبکر و عمر را برای فرزندانشان انتخاب میکردند
عالم شیعه ابو علی محمّد بن محمّد اشعت کوفی از حسین بن علی رضی الله عنهما روایت کرد که ابوذر به او خبر داد پیامبر صلی الله علیه و سلم قبل از وفاتش مسواک خواست و او را نزد عایشه رضی الله عنها فرستاد و گفت: آن را با آب دهانت برایم خیس کن، و عایشه رضی الله عنها چنین کرد، سپس مسواک را آوردند و پیامبر صلی الله علیه و سلم با آن مسواک کرد و میگفت: آب دهان من بر آب دهان تو است ای حمیراء، سپس لب هایش را تکانی داد و وفات یافت[8].
و به هر حال، نقل گفته های زهر آگین شیعه بسی تلخ بود، و عمل و کردار اصحاب محمّد صلی الله علیه و سلم و همسرانش قطع گردید اما خواست خداوند چنین بود که پاداش آنها قطع نگردد؟ خداوند متعال میفرماید:
{ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الإنْجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَى عَلَى سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا (٢٩) } (فتح:٢٩)
یعنی: محمد فرستاده خدا است ، و كسانی كه با او هستند در برابر كافران تند و سرسخت ، و نسبت به یكدیگر مهربان و دلسوزند . ایشان را در حال ركوع و سجود می‌بینی . آنان همواره فضل خدای را می‌جویند و رضای او را می‌طلبند . نشانه ایشان بر اثر سجده در پیشانیهایشان نمایان است . این ، توصیف آنان در تورات است ، و اما توصیف ایشان در انجیل چنین است كه همانند كشتزاری هستند كه جوانه‌های (خوشه‌های) خود را بیرون زده ، و آنها را نیرو داده و سخت نموده و بر ساقه‌های خویش راست ایستاده باشد ، بگونه‌ای كه برزگران را به شگفت می‌آورد . تا كافران را به سبب آنان خشمگین كند . خداوند به كسانی از ایشان كه ایمان بیاورند و كارهای شایسته بكنند آمرزش و پاداش بزرگی را وعده می‌دهد .
و خود علمای شیعه گفته اند که علی علیه السلام اسم بعضی از فرزندانش را به نام آن سه خلیفه نامگذاری کرده: یکی از آنها ابوبکر بود که مادرش لیلا دختر مسعود حنظلیه بود، دیگری عمر بود که مادرش امّ حبیبه صهباء دختر ربیعه بکریه نام داشت. یکی دیگر از آنها را عثمان نام نهاد که مادرش ام بنین بود، و عثمان اصغر مادرش اسماء دختر عمیس خثعمیه بود[9]. و حسن علیه السلام نیز همین کار را کرد.
یعقوبی (تاریخنگار شیعه) گفته: امام حسن هشت پسر داشت با نامهای: عمر، قاسم، ابوبکر و عبدالرّحمن که از چند مادر مختلف متولّد شده بودند،[10]. و حسین علیه السلام هم یکی از پسرانش را ابوبکر نامگذاری کرد.

زیرنویس:
[1] - تفسير عياشي 2 / 243 و منظور از عسکر عایشه رضی الله عنها است ، بحار الانوار 4 / 378 ، 8 / 220 .
[2] - مشارف أنوار اليقين في أسرار أمير المؤمنين رجب بن محمد بن رجب الحلي البُرسي،كان حيَّاً سنة 813 ص86 (الفصل الرابع )،و الصراط المستقيم إلى مستحقي التقديم ج3/165
[3] - حق الیقین مجلسی ، ص 347 .
[4] - الصراط المستقيم إلى مستحقي التقديم ج3/165
[5] - حق اليقين ص347 مجلسي،و تفسير قمي ج2/377 (سوره تحريم) .
[6] - علل الشرائع ج2/580 ح10 (باب نوادر العلل )،بحار الأنوار ج52/314 ح9 (باب سيره وأخلاقه،وعدد أصحابه،وخصائص زمانه...
[7] - کشف الاسرار موسوی ، ص 24 .
[8] - الاشعثیات اشعت کوفی ، ص 212 ، مستدرک الوسائل نوری 16 / 434 .
[9] - اعلام الوری طبرسی ، ص 203 ، الارشاد المفید ، 186 ، و تاریخ یعقوبی 2 / 213 ، مقاتل الطالبین ف ص 84 .
[10] - تاريخ يعقوبي ج2/228،و مقاتل الطالبين ص78،إعلام الورى بأعلام الهدى ج1/476 (الشهداء مع الحسين ع )،منتهى الآمال ج1/240 عباس قمي .


به نقل از: سؤال و جوابهایی در مورد شیعیان اثنا عشری، تألیف: عبدالرحمن بن سعد الشثری، مترجم: اسحاق دبیری

0 نظرات:

ارسال یک نظر