عاشقان لعن و نفرين يا کامیون حمل زباله


در باب روانشناسي كه نويسنده مثل ساير ابواب! هميشه شاگرد بوده و خواهد ماند درس جدیدی یاد گرفتم دوستي مي گفت روزی با یک تاکسی به فرودگاه مي رفتم. ما داشتیم در خط عبوری صحیح رانندگی می کردیم که ناگهان یک ماشین درست در جلوی ما از جای پارک سبز شد.
راننده تاکسی ام محکم ترمز گرفت.ماشین سر خورد، و دقیقاً به فاصله چند سانتیمتر از ماشین دیگر متوقف شد! راننده ماشین دیگر بلا فاصله  سرش را برگرداند و با قيافه أي حق بجانب  شروع کرد به ما به فریاد زدن و داد و هوار كشيدن و پرخاش کردن!!.
راننده من فقط لبخند زد و برای آن شخص مظلوم حق تلف شده!  دست تکان داد. يعني كاملا خونسرد و دوستانه برخورد کرد. با كمال شگفتی  پرسیدم: چرا شما اینطوری رفتار کردید؟ او كه نزدیک بود ماشین تان را از بین ببرد و ما را به بیمارستان بفرستد!.
اينجا بود که راننده تاکسی ام درسی به من داد که بسيار در سرنوشت من كارگر افتاد:
قانون کامیون حمل زباله
او توضیح داد که بسیاری از افراد مانند کامیون های حمل زباله هستند. سرشار از آشغال،  ناکامی،  خشم، و نا امیدی در اطراف می گردند. وقتی آشغال در اعماق وجودشان  تلنبار می شود، آ به جایی احتیاج دارند تا آن را تخلیه کنند بنابر اين چون مانند کامیون بی جان نیست که در اختیار راننده باشد لذا احساسات ناهنجار دروني اش ممكن است او را به سوي شما سوق دهد و گاهی زباله تلنبار شده درون خود را روی شما خالی  کند!.
به خودتان نگیرید. فقط لبخند بزنید، دست تکان بدهید، برایشان آرزوی خیر بکنید، و به راه خود بروید. آشغال های آنها را نگیرید و به افراد دیگری سرکار، در منزل، یا توی خیابان پخش نکنید.حرف آخر این است که افراد موفق اجازه نمی دهند که کامیون های آشغال روزشان را بگیرند و خراب کنند!.
زندگی خیلی کوتاه است، از این رو….. افرادی را که با شما خوب رفتار می کنند دوست داشته باشید. برای آنهایی که رفتار مناسبی ندارند دعا کنید.  زندگی ده در صد چیزی است که شما می سازید و نود درصد نحوه برداشت شماست.
تا اينجا كه عمومي بود خصوصيش اين است كه در جامعه ما يک گروه یا مذهب یا دین خاصی زندگی می کنند که افراد و پیروان آن البته نه همه فقط ولایتی ها و سوخته های ولایت و پابوسان و غیره هر کدام به تنهایی یک کامیون زباله هستند! بعضی ها که منبر و قلم و سایت و شبکه در اختیار دارند دیگر کامیون نیستند بلکه کارخانه تولید زباله هستند! کسانی که لعن و نفرین به صحابه رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را عبادت مي دانند و با اين منطق زباله أي تمام زيبايي هاي اسلام و امت و تاريخ اسلامي بخصوص صدر اسلام را با عينك ملوث به زباله نگاه می کنند طبیعی است که خودشان به زباله تبديل شوند و زباله توليد كنند و تمام زيبايي هاي جهان را زباله ببينند!.
پس شما نگران نباشید و گله هم نکنید چونکه از کوزه همان برون تراود که در اوست! چندی پیش سرمقاله سایت لعنت نیوز (سخن هفته) تا ماهها فضیلت لعن بود!.


http://haidari11.wordpress.com

0 نظرات:

ارسال یک نظر