شیعه برای اثبات زنده بودن مهدی دلیل عقلی نشان میدهد؟!!

نویسنده: 
محمد باقر سجودى
شیعه میگوید:یک دلیل عقلی برای اثبات اینکه  امام زمان صلوات الله علیه الان زنده هستند این است که در حدیث ثقلین که در بین شیعه وسنی از معتبرترین احادیث است پیامبر میفرماید،که من دو چیز گرانبها در بین شما میگذارم....
کتاب خدا و عترتم اهل بیتم، و این دو از هم جدا نمیشوند تا در کنار حوض کوثر به من برگردند.
خب اینجا یه باید سوال از عزیزان اهل سنت بپرسیم و اون این است که حال که قرآن بین شیعه وسنی و همه مسلمان در هر فرقه ای موجود است پس عترت کجاست؟ آیا بجز این است که باقیمانده عترت پیامبر حضرت مهدی میباشد؟ آیا میدانید دو هزار روایت و حتی بیشتر فقط از اهل سنت درباره مهدی روایت شده است؟آیا این دلیل محکمی برای امامت و زنده بودن حضرت مهدی در زمان ما نیست ؟
پاسخ اهل سنت:
دلیل عقلی شیعه را با دو  دلیل عقلی رد میکنم
اول:  این سوال را ما باید از شما بپرسیم که عترت کجاست؟ اگر هست چرا مثل قران آشکار  نیست آیا حفظ  و نگه داری مهدی برای خدا مشکل تر از حفظ قرآن بود که اولی را غیب کرد و دومی را  در پیش روی مردم   همواره حفظ کرد؟!

دوم: این که فرض کنید پدری وقت مرگ به پسرانش بگوید ای پسرانم برای شما دو کیسه طلا و نقره را گذاشتم  یا دو کتاب راهنما برای زندگیتان گذاشتم و بعد از مرگ پدر، یک پسر   مثل شیعه  ها بگوید که کیسه نقره پشت پرده غیب است و میاید و میاید.....  یا کتاب دوم هنوز نیامده میاید و میاید.... این دیگر معنی و مصداق  (گذاشتن) نیست و رسول فرمود دو چیز را برایتان میگذارم!
و گذشته از این اشکال، تا دم مرگ  مخاطبان  نه کیسه میاید نه کتاب!! آیا در آن صورت  فرزند محتضر در بستر مرگ  نیاید  به وعده پدرش شک کند؟ پس یا حرف پدر دروغ از آب در آمده، یا شیعه معنی سخن را درست درک نکرده است!  و معاذالله که پیامبر دروغ گفته باشد، پس شیعه درست درک نمیکند معنی حدیث را!!
بله اگر برداشت شیعه درست باشد پس حرف پدر دروغ است زیرا گفته دو چیز را برایتان گذاشتم در حالیکه یک چیز را عملا گذاشته بود  و دومی را مردم تا دم مرگ ندیدند، بلکه نسل بعد از نسل ندیدند.
 پس درست  این حدیث هیچ ربطی به مهدی شیعه ندارد زیرا همانطور که اشاره کردم،  اگر بگوییم . پسرم را نزد تو گذاشتم  این فرق دارد تا اینکه بگوییم پسرم در آینده پیش تو خواهد آمد.

وقتی رسول میگوید مهدی را پیش شما ودیعه گذاشتم معنی این حرف این است که مهدی پیش ما هست امانت باید ملموس باشد  اما عملا مهدی نزد ما نیست بطور کلی غیر قابل رویت و دسترسی است.
بله البته قرآن پیش ما هست اما مهدی نیست مثال مهدی شیعه، مثال پیامبر ماست برای قوم موسی پیش از ظهور!
ملایان قوم عیسی  و قوم موسی به مردم میگفتند پیامبری بنام محمد میاید نمیگفتند انجیل و محمد را پیش شما به ودیعت گذاشتیم! ( دقت کنید) انجیل بود  حضرت محمد نبود!
 پس حدیث کتاب الله و عترتی ربطی به شیعه ندارد ربطی به مهدی ندارد
و معنی حدیث کتاب الله و عترتی را در اینجا بخوبی نشان داده ایم بخوانید:

http://islameonline.blogspot.com/2010/10/blog-post_9991.html
http://www.islamtxt.net

0 نظرات:

ارسال یک نظر