دفاع از حدیث غوطه دادن مگس در نوشیدنی!

دفاع از حدیث غوطه دادن مگس در نوشیدنی!

نویسنده: 
محمد باقر سجودى
منكر حدیث بما طعنه میزند و میگوید: در مهمترین کتاب  سنی ها یعنی کتاب صحیح بخاری این حدیث آمده است: عن أبا هریرة رضی الله عنه یقول : قال النبی صلى الله علیه و سلم  إذا وقع الذباب فی شراب أحدكم فلیغمسه ثم لینزعه فإن فی إحدى جناحیه داء والأخرى شفاء)

ابوهریره  رضی الله عنه گفت که رسول الله فرمود: هنگامی که مگسی در نوشیدنی یکی از شما افتاد، آنرا در نوشیدنی فروبرید پس مگس را بدور انداخته,سپس از آن نوشیدنی استفاده کنید؛ زیرا در یکی از بالهای مگس درد و در دیگری درمان است.
ای مسلمانان چگونه راست می پندارید مگسی که بیماریها را حمل می کند در آن شفا باشد؟ این مسئله غیر منطقی است و انسان عاقل آنرا نمی پذیرد.
پاسخ اهل سنت:
1–رسول الله صلی الله علیه و سلم از غیب و از علم  الله خبر میدهد، و  علم امروز ما ناقص است و  یافته های این علم کامل نیست، پس  ما نباید ناشناخته ها را  منكر شویم، فقط  آن هنگام  منكر میشویم كه ثابت شود بال دوم مگس هم حامل میکرب است مخالفت  بی دلیل  عاقلانه نیست.
2 - ما وقتی به دکتر معتبری میرویم هرچه بگوید قبول میکنیم حتی اگر بگوید نمک نخور میگوییم چشم! به همین منوال ما مسلمانان به غیب ایمان داریم وقتی آدم مهمی چون رسول الله صلی الله علیه و سلم سخنی بگوید از او قبول میکنیم و چرا قبول نکنیم که او را در هر دستورش حاذق و فوق العاده دیدیم ؟
3–ما حدیث داریم که ظرفها را سربسته نگه داریم یعنی ما که مگس را دعوت نمیکنم بلکه مانع میشویم.
4 - بعد توجه کنید که اسلام نگفته که مگس را در آب بیاندازید گفته اگر در نوشیدنی افتاد..... از شما چه پنهان وقتی تازه سنی شده بودم این حدیث را که شنیدم گفتم یک لیوان آب چه ارزش دارد که حالا مگس را غوطه دهیم؟ خب یک لیوان خالی و دوباره از آب پر میکنیم تا دیدم که مگس در بشکه ای بزرگ از شیر افتاده بود. گفتم اما این راه حلیست برای صاحب این بشکه شیر  و هزاران مورد مشابه تا که ضرر نکنند  و جلوی مگس ها را نمیشود گرفت .

5–رسول الله مگس را مقدس قرار نداده و نه خوب دانسته و  سخنی هم در مذمت مگس شنیده بودم اما چون نتوانستم سندش را  در کتابها پیدا کنم ننوشتم هرچند که از کسی شنیده بودم مومن  بود.
 و در هر حال  کسی ما را منع نکرده که مگس ها را نکشیم بلکه بعنوان موذی کشته میشود، طعنه زننده به اینها دقت کند  بعد بما طعنه بزند!
6–توجه کنید که اینکار در بین عربها شناخته شده نبود بلکه عربها مگس  را (مثل همه اقوام) زشت و پلید میدانستند و معنی کلمه مگس در عربی (ذباب) هم چیزی در مایه سمج  و مزاحم است!!
 و حدیثی داریم که چند نفر غذا میخوردند که ناگهان در ظرف شوربایشان مگسی افتاد و یک صحابی به دستور حدیث فوق عمل میکرد که خواهرزاده اش با تعجب گفت ای دایی داری چیکار میکنی؟!! منظور اینکه مردم اینکار را بد میدیدند پس دلیلی ندارد تا اسلام  به دستوری خلاف عادت مردم امر کند. اسلامی که دستوراتش همه بر پایه پاکیزگی است اسلامی که روزی 5 بار ما را مجبور میکند لای انگشتان پا را در شهر بی آبی چون مکه بشوییم (شهرداری در فرانسه یکبار با عصبانیت  وضو خانه مسجد مسلمانها را خراب کرد که چرا اینقدر خود را میشورید!!) پس هیچ دلیلی ندارد که برخلاف عادت مردم و تنفر ظاهری همه چنین دستوری صادر کند پس حتما رازی در کار است

7- از اوایل قرن بیستم تحقیقانی جهت استفاده از پادزهر حشرات آغاز شد . خانم دکتری بنام  "جوآن کلارک" در استرالیا از کسانی بود که به این مسئله اهتمام ورزید و در اثر تحقیق  فهمید که در سطح خارجی مگس پادزهر وجود دارد که برخی از امراض و بیماریها را معالجه می کند، بنابراین گفت که در بال مگس شفا وجود دارد. خانم کلارک می گوید: " ما پادزهرها در جایی یافتیم که هیچ کس پیش از این توقع نداشته است.

پروفسور جان الوارز براوو از دانشگاه توکیو می گوید: چیزهای دیگری وجود دارد که انسان را مجبور مینماید که  قبول کند در مگس شفا وجود دارد. و محققان دانشگاه استنفورد اعلام کردند که کشف کرده اند ماده ای در مگس وجود دارد که سیستم دفاعی بدن انسان را تقویت می کند.
8–یادتان باشد بعضی از ادویه ای كه بشر  نیز ساخته شده  از چیزهای گندیده است مثل پنی سیلین توسط یکسری از قارچها علیه یک دسته دیگر از قارچها و یا میکرو‌بهای دیگرساخته می‌شوند.... پس  غیرممکن وجود ندارد.
 


0 نظرات:

ارسال یک نظر