چرا مهدی غایب شد





س– علمای شیعه علّت غیبت مهدی را چه میدانند؟
ج– میگویند: علت غیبت این است که میترسد کشته شود[1].
و از زراره روایت است که گفت: «قایم قبل از ظهورش غایب میشود، گفتم: چرا؟ گفت: می ترسد که کشته شود»[2].

توضیح:
چگونه این ادعای دروغ و بهتان را ساخته و پرداختهاند در حالی که آنها مردم عوام خود را ملزم میکنند معتقد باشند که امامان میدانند چه وقت میمیرند، و اصلاً می دانند چگونه میمیرند و جز با اختیار خودشان نمی­میرند.[3]
و اگر امامی که شما در انتظارش هستید از ترس کشته شدن پنهان شده؛ پس چرا این امام پنهان شده در غار در زمانی که آلبویه شیعه بر بغداد مسلط شدند و خلفای بنی عباس را مجبور به اطاعت از خود کردند، و توسط شمشیرهای یأجوج و مأجوج دولت اسلام را نابود و متلاشی کردند ظاهر نشد و از زیر زمینی بیرون نیامد؟ آیا این فرصت مناسب نبود که خداوند فرج او را تعجیل نماید؟
چرا وقتی شاه اسماعیل صفوی به قدرت رسید و از اهل سنّت جویبار خون به راه انداخت؛ امام غایب خود را نشان نداد و بیرون نیامد؟
و چرا در زمان کریم خان زند- که از بزرگترین پادشاهان ایران بود- که به نام «امام زمان» سکه ضرب کرد و خود را وکیل او به حساب میآورد امام غایب ظهور نکرد؟.
چرا امروز که خمینی دولت تشکیل داده و ادعا میکند نائب کل امام معصوم است ظهور نکرده؟!
چرا تا امروز هم ظهور نکرده که ادعا میکنند جمعیّت شیعیان به بیش از دویست ملیون[4] نفر رسیده و بخش عمده آنها در انتظار ظهور او هستند؟!.
چگونه امام غایب این مدّت طولانی زندگی کرده و تا کنون هم نمرده، در حالی که مردی به امام رضا گفت: فدایت شوم قومی امامت را در پدرت متوقّف کرده و گمان میبرند که پدت هنوز هم نمرده. امام رضا گفت: «دروغ می­گویند، و آنها کافر هستند به آنچه خداوند متعال بر محمّد صلی الله علیه و آله و سلم نازل فرموده، اگر خداوند متعال به خاطر نیاز مردم به کسی عمر او را طولانی میکرد؛ قطعاً زمان وفات رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم را به تأخیر میانداخت»[5].

س - علمای شیعه مذهب در مورد کسی که منکر ظهور قائم باشد چه حکمی میکنند؟
ج- روایت کردهاند که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم (به دروغ آنها)گفته: «هر کس امام قائم را که از فرزندان من است انکار کند، مرا انکار کرده است»[6].
و شیخ شیعه ابن بابویه قمی میگوید: «کسی که وجود قائم را در زمان غیبت انکار کند؛ مثل شیطان است که از سجده کردن برای آدم امتناع ورزید»[7].
و لطف الله صافی میگوید: «روایات زیاد و متعدّد در فضیلت انتظار وارد شده است»[8].


به نقل از: سؤال و جوابهايي در مورد شیعیان اثنا عشری، تألیف: عبدالرحمن بن سعد الشثری، مترجم: اسحاق دبیری

زیرنویسها:
[1] -اصول کافی ، ج 1 / 337 – 338 .
[2] - بحار الانوار ، ج 52 / 97 ، و شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ، ج 11 / 109 ، و کتاب الغیبه طوسی ، ص 329 اصول کافی ، ج 1 / 337 – 338 .
[3] - ن ك اصول کافی ، ج1 / 258 .
[4] - حکومت اسلامی خمینی ص132.
[5] - رجال الكشي ج6/383 رقم 288 ح8 (في الواقفة )،بحار الأنوار ج48/265 ح25.
[6] - بحار الانوار 51 / 73 .
[7] - اکمال الدین ، ص 13 .
[8] - منتخب الاثر 499 .


 

0 نظرات:

ارسال یک نظر