غذاهای چرب منجر به سرطان‌های خطرناک می‌شود


غذاهای چرب منجر به سرطان‌های خطرناک می‌شود

رژیم‌های غذایی پرچرب که سرشار از گوشت و روغن هستند احتمال ابتلا به خطرناک‌ترین سرطان‌های بشری را به میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهند.

در یکی از بزرگ‌ترین تحقیقات صورت گرفته در مورد سرطان‌ مشخص شد رژیم‌های غذایی پرچرب که سرشار از گوشت و روغن هستند احتمال ابتلا به خطرناک‌ترین سرطان‌های بشری را به میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهند.

یکی از این بیماری‌های خطرناک سرطان لوزالمعده است. تحقیقات نشان‌می‌دهد فقط یک هفتم از افرادی که به این سرطان کشنده دچار می‌شوند بعد از یک‌سال زنده می‌مانند.

هر سال نزدیک به 8000 نفر در کشورهای بریتانیایی به این نوع سرطان‌های خطرناک دچار می‌شوند و تقریباً‌ 7000 نفر از این بیماران در سال به دلیل شدت بیماری خود جان خود را از دست می‌دهند.

تحقیقات قبلی معین کرده بود که میزان بالای چربی در بدن و رژیم غذایی نامناسب از دلایل اصلی این‌گونه سرطان‌ها در بدن است.

مطالعات جدید که عادت غذایی بیش از 500 هزار نفر را مورد بررسی قرار داده بود شواهد بیشتری در‌باره علت ابتلای بیماران به این نوع سرطان‌ها در اختیار پزشکان قرار داد.

در این بررسی از داوطلبان خواسته شد فرم‌های خاصی را در مورد جزئیات رژیم‌های غذایی و مشکلات سلامتی خود پر کنند.

دانشمندان مرکز ملی سرطان در مریلند آمریکا دریافتند افرادی که رژیم‌های غذایی پرچرب خصوصاً گوشت قرمز مصرف می‌کنند تا احتمال 53‌درصد بیشتر از سایر افراد در شش سال آینده به بیماری‌های خطرناک دچار می‌شوند.

البته این آمار در زنان کمتر است و فقط 23 درصد از زنان به دلیل مصرف غذاهای پرچرب به این سرطان‌های خطرناک دچار می‌شوند.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که مصرف دو وعده گوشت قرمز در طول روز خطر ابتلا به سرطان روده را به میزان یک‌سوم افزایش می‌دهد.

نتایج این تحقیقات در نشریه سازمان سلامت ملی کشور آمریکا به چاپ رسیده است.

منبع: خبر آنلاین
با تشكر از سايت تابش

0 نظرات:

ارسال یک نظر