کشته شدن یک جوان قشمی توسط رئیس پاسگاه سوزای قشم

سه شنبه 25 ژانويه 2011 - 5 بهمن 1389 - 09:01:34 به وقت تهران
http://dc313.4shared.com/img/l43cCaX_/0.29438053223370253/_________.bmpویژۀ سنی نیوز: بنا بر گزارشات محلی از جزیره قشم، جوانی به نام اسماعیل مشهور به تومی از روستای رمچاه حدودا 22 ساله توسط رئیس پاسگاه سوزا در جزیره قشم از ناحیه ای گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی می شود، و بعد ازچند روز بر روی تخت بیمارستان وفات مینماید. گفته می شود علت تیراندازی این بوده که ماموران تصور کرده اند او کالای قاچاق در ماشین خود حمل می کند، در حالی که ماشین خالی از کالای قاچاق بوده، و در جاده سوزا قشم مقابل جزایر ناز در حال حرکت بوده که این حادثه تلخ واقع میشود، و گفته میشود قاتل (رئیس پاسگاه) رشتی است و در حال حاضر در زندان شهرک بندر عباس بسر میبرد. احتمال می رود که او را به بهانه غیر عمدی بودن قتل آزاد کنند، چون شنیده شده که ادعا نموده لاستیک ماشین را هدف قرار داده بوده نه گردن راننده را. عجب رئیس پاسگاه تک تیراندازی است که فاصله گردن راننده را تا لاستیک ماشین خطا میکند!
 این اولین و آخرین بار نخواهد بود که جوانان جنوب ایران به بهانه قاچاق کالا مورد هدف گلوله قرار گرفته و معلول یا کشته میشوند. برخی از مردم جنوب به خاطر فقر مالی دست به قاچاق کالا زده و برخی اجناس مانند پارچه و آب میوه های خارجی وارد کشور میکنند، و چون عوارض گمرکی به دولت نمی دهند اجازه تیراندازی به امثال این قاتل داده شده است.
گفتنی است این مورد، یکی از معدود مواردی است که گزارش آن از طریق شاهدان و منابع محلی به سنی نیوز و دیگر سایتهای خبری رسیده است. در حالی که چنین وقایعی در مناطق اهل سنت از جنوب ایران گرفته تا خراسان و کردستان، بارها و بارها اتفاق افتاده و می افتد، وحکومت ایران معمولا با تهدید یا تطمیع خانواده قربانیان و سرپوش گذاشتن بر مسئله از تبعات این جنایات می گریزد، و خانواده ها و مردم به دلیل ترس از عواقب احتمالی و یا کمبود امکانات و ظرفیتها، حاضر به نشر و نقل آن نیستند.
 

0 نظرات:

ارسال یک نظر