فرهنــــگ ملت ایران بازیـــــــچه غالــــــــــــیان صــــــــــــــــفوی منش!

استاد عبدالله حيدري

007.bmpسنی نیوز: از روزی که غالیان وافراط گرایان صفوی منش زمام امور سیاسی  و فرهنگی را در کشور ما بدست گرفته اند سیر نزولی و انحطاط رو به زوال همه ارزش ها در کشور آغاز گردیده است از دین و دیانت و فرهنگ گرفته تا هر آنچه که دست مخربان به آن رسیده و می رسد  همه چیز در معرض زوال و نابودی قرار گرفته است و از مجموعه ارزشهای دینی و ملی و فرهنگی معجونی ساخته اند که جز در قاموس خودشان برای آن هیچ تعریفی نمی توان یافت.
از آنجایی که مجریان طرح ها و سوژه های در دست اجرا؛ مقلد کارگذاران، و آنان مقلد آمران؛ و آمران مقلد و پیرو خرافات و خرافیون گذشته و حال هستند لذا هیچ کس از کسی دلیل نمی پرسد!، و اصلا دلیل پرسیدن و منطق و استدلال شناختن؛ منافی عشق کور ملوث به خرافات است.
در مسابقه "باهم" که از شبکه 2 سیما برای ایرانیان خارج از کشور پخش می شود و آقای محمود شهریاری آنرا اجرا میکند که از تهیه کنندگانش در وصف عشق  کور ملوث به خرافات چهار فرسنگ جلو تر است باورم نمی شد که این همه دروغ و خرافه ضد عقل و ضد قرآن و ضد فطرت به همین سادگی  به نام فرهنگ و مسابقه فرهنگی به خورد ملت متمدن ایران داده شود!
پرسشهای این مسابقه که گویا خلاصه نظر سنجی های کذایی! در موضوع مورد نظر است. در واقع بخشی از پروژه فرهنگ سازی خرافی را شکل می دهد.
مثلا در قسمتي که روز شنبه 9 آبان 89 از شبکه مذکور پخش می شد و شرکت کنندگان آن گروهی از دوبلاژرهای سریالهای کودک بودند، یک پرسش این بود که:
معروفترین کتابی که در خانه هر ایرانی وجود دارد کدام است؟
پاسخ که گویا از سوی مردم! ارائه شده بود! و در واقع دروغ  به خورد مردم داده می شد تصور می کنید چه باشد؟  اولین گزینه: مفاتیح الجنان! دومین گزینه: نهج البلاغه! وسومین گزینه: رساله! رسائل مراجع تقلید!
008.bmpواقعا که بسیار تأسف آور است! آخر تا این حد به یک ملت خندیدن و بیش از 70 میلیون ایرانی را مسخره کردن چرا؟!.
اینهاست عوامل دین گریزی و دین ستیزی مردم و فرار جوانان از هر آنچه معنی و رنگ دین و دینداری دارد؟ با پول ملت و دسترنج خود مردم فکر و عقل و عاطفه مردم را به خرافات آلوده کردن کجایش انصاف وعدالت علوی است؟.
در پرسش مذبور اولا طرح پرسش به این نحو؛ خیانت و تمسخر به ملت و فرهنگ و طیف های مختلف ملت ایران است ملتی که دهها طیف دینی و مذهبی دارد، از کلیمی و مسیحی و زرتشتی و غیره گرفته تا بیش از 20درصد اهل سنت ایران. بشمول عربهای وکردها وبلوچها وترکمنها وغیره!
مگر همه اینها نزدیک یک سوم ملت ایران را تشکیل نمی دهند؟ فرض کنیم 25 در صد یک چهارم ملت ایران، آیا از میان 75 در صد دیگر که اسم شیعه را یدک می کشند چند در صد شان مذهبی به معنی تعریف مورد نظر غالیان و افراطیان هستند؟!
از دید ناظران خارج و داخل حد اکثر 10 تا  15 در صد از کل ملت ایران مذهبی و حامی طرحهای شیعه گری هستند! پس یک اقلیت ناچیز حداکثر 15 در صدی را چگونه و با چه رویی ملت ایران را خطاب میکنید و خرافات بی ریشه خود و گذشتگان خود را به آنها نسبت می دهید؟!
آیا می دانید که مفاتیح الجنان چه خرافات ضد عقل و ضد قرآنی را به امامان اهل بیت نسبت داده اند؟ یا در نهج البلاغه جز بخش اندکی، چه دروغ و خرافه  بی سند و بی ریشه ای را به علی رضی الله عنه نسبت داده شده است؟ و یا رسائل مراجع تقلید که همه اینها جای قرآن را گرفته!
آیا واقعا ملت ایران فقط به همین خرافات ضد عقل و ضد قرآن دل بسته اند؟ شگفت انگیز اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب اول مسلمانان جهان جزو گزینه های اول این مسابقه نبود.
در هر صورت چه پاسخ از مردم باشد و چه از خود خرافیون تهیه کننده مسابقه! درد آور است که قرآن کریم چرا گزینه اول نباشد؟ و چرا یک مسلمان قرآن را در خانه نداشته باشد اما مفاتیح و نهج البلاغه و رسائل مراجع را داشته باشد؟! آیا روزی خواهد رسید که در این کشور شاهد حاکمیت قرآن کریم و عقیده صحیح اهل بیت رسول الله صلی الله علیه و آله سلم و صحابه گرامی ایشان رضی الله عنهم باشیم امیدواریم آن روز دیر نباشد. 

0 نظرات:

ارسال یک نظر