آیا ضمیر علیکم در آیه تطهیر دلالت بر درستی ادعای شیعه دارد؟

آیا ضمیر علیکم در آیه تطهیر دلالت بر درستی ادعای شیعه دارد؟

آیا ضمیر علیکم در آیه تطهیر دلالت بر درستی ادعای شیعه دارد؟
جواب شیعه:
شیعه می گوید ضمیر علیکم در آیه:
« إِنَّمَا یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَیطَهِّرَكُمْ تَطْهِیرًا »
دلیل است بر اینکه منظور آیه ،زنان پیامبر نیست زیرا اگر مقصود زنان می بود باید ضمیر جمع مونث ( علیکن ) میامد!
و علیکم دلالت دارد بر اینکه این آیه درباره 5 تن است!
اما جواب ما:



کلمه اهل البیت در زبان عربی یک حرف مذکر است. زیرا معمولاً اهل هر خانه ای را زنان و مردان و دختران و پسران تشکیل میدهند و خانه ای که فقط افراد آن مونت باشند قابل تصور نیست، لذا عرب ها عادتاً با کلمه اهل البیت ضمیر مذکر را بکار میبرند. و این هم دلایل قرآنی که شاید زبان شیعه را ببندد.
قَالُوا أَتَعْجَبِینَ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ رَحْمَتُ اللَّهِ وَبَرَكَاتُهُ عَلَیكُمْ أَهْلَ الْبَیتِ إِنَّهُ حَمِیدٌ مَجِیدٌ
گفتند: «آیا از فرمان خدا تعجب میکنی؟! این رحمت خدا و برکاتش بر شما خانواده است؛ چرا که او ستوده و والا است!»
«هود/73»
آیه خطاب به ساره زن حضرت ابراهیم است و در آن خانه فقط ساره بود. اهل بیت فقط ساره بود. اما با این وجود ضمیر مذکر آمده است.
«الأحزاب/33»
« وَحَرَّمْنَا عَلَیهِ الْمَرَاضِعَ مِنْ قَبْلُ فَقَالَتْ هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَى أَهْلِ بَیتٍ یكْفُلُونَهُ لَكُمْ وَهُمْ لَهُ نَاصِحُونَ »
ما همه زنان شیرده را از پیش بر او حرام کردیم (تا تنها به آغوش مادر بازگردد)؛ و خواهرش (که بیتابی مأموران را برای پیدا کردن دایه مشاهده کرد) گفت: <آیا شما را به خانواده‌ای راهنمایی کنم که می‌توانند این نوزاد را برای شما کفالت کنند و خیرخواه او باشند>
«القصص/12»
در آیه فوق منظور از اهل بیت ، مادر موسی است اما با این وجود باز ضمیر بصورت مذکر آمده تا شاید ضمیر و وجدان شیعه ها بیدار شود و حق را بپذیرند.
دوماً:
در 5 تن شما یک نفر، زن است! پس چرا ضمیر جمع مذکر آمده؟!
چرا نیامده علیکم و علیکِ؟
میدانم که جواب شما چیست!
بله اگر مخاطبین مجموعه ای از زن و مرد باشند ضمیر مذکر ،غالب می شود و گروه را با ضمیر مذکر خطاب می کنیم.
و این را هم اگر نمیدانید بدانید که اگر در گروهی صد نفره ،99 نفر زن باشند و یک نفر مرد،باز ضمیر مذکر را برای آن گروه بکار میبرند! این دستور زبان عربی است.
پس وقتی آیه می گوید:
«ِِوَقَرْنَ فِی بُیوتِكُنَّ وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِیةِ الْأُولَى وَأَقِمْنَ الصَّلَاةَ وَآتِینَ الزَّكَاةَ وَأَطِعْنَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ إِنَّمَا یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَیطَهِّرَكُمْ تَطْهِیرًا »
«و ای همسران پیامبر ، در خانه‌های خود بمانید، و همچون دوران جاهلیت نخستین (در میان مردم) ظاهر نشوید، و نماز را برپا دارید، و زکات را بپردازید، و خدا و رسولش را اطاعت کنید؛ براستیکه خداوند می‌خواهد پلیدی و گناه را از شما اهل بیت دور کند و کاملا شما را پاک سازد.»
پس اینجا منظور از اهل بیتی است که متشکل است از پیامبر و زنانش، پس باید که ضمیر مذکر می آمد! و باز تکرار میکنیم که اصلا خود کلمه (اهل بیت)، کلمه ای مذکر است.

0 نظرات:

ارسال یک نظر