آیا آیۀ (وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ) دلالت بر امامت علی رضی الله عنه دارد؟


آیا آیۀ (وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ) دلالت بر امامت علی رضی الله عنه دارد؟


نه ندارد بلکه این نوع تفسیر، دلالت بر ضلالت و گمراهی  علمای شیعه دارد!  و برای اثبات امامت علی به آیه صریحی نیاز است که در قرآن نیست و دستبرد به آیات قرآن نیز ممکن نیست، لذا  ملای شیعه هرچیز را به هرچیز می دوزد  تا معنی آیه را بدزدد!! بیایید  ببینیم آیا موفق میشود؟
شیعه می‌گوید: فرموده الهی است: وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ ﴿١٠﴾ أُولَـٰئِكَ الْمُقَرَّبُونَ ﴿١١﴾   (الواقعه: 10-11).«و (سومين گروه) پيشگامان (پيشتازان به سوى ايمان و جهاد و توبه و اعمال نيك) خود ايشانند پيشگامان. آنها مقربان نزد خدايند».
این آیه در حق علی است  و  ابونعیم  سنی مذهب نیز از ابن عباس درباره این آیه روایتی شبیه به روایات ما  می‌کند.
ابن عباس رضی الله عنه میگوید: سبقت گیرنده این امت علی بن ابی طالب است. فقیه بزرگ، ابن مغازلی شافعی از مجاهد و او از ابن عباس درباره این آیه‌ها روایت کرده است که گفت: یوشع بن نون سبقت گیرنده به سوی موسی بود، و موسی سبقت گیرنده به سوی هارون بود، و صاحب یَس سبقت گیرنده به سمت عیسی بود، علی نیز سبقت گیرنده به سمت محمد بود و این فضیلت برای سایر افراد صحابه منظور نشده است. لذا او (علی) امام است.

پاسخ اهل سنت 

1 -  ابن مغازلی در قرن هشتم  زندگی میکرده  و ناممکن است که بین او رسول دو واسطه بوده باشد.
2 - این روایت جعلی است
 و روايت  صحیحی که ابونعیم نیز  در الحلیه نقل کرده  این است:
«فى كل قرن من أمتى
سابقون» الترمذى (1/369) ، وأبو نعيم فى الحلية بنحوه (1/8) . وأخرجه أيضًا: الديلمى (3/140 رقم 4375)
«يعني در هرقرني بين امت سابقون موجود است»
این حدیث را شیعه قبول ندارد و ذکر نمیکند در حالیکه یکی از راویان  آن ابونعیم است چرا قبول ندارد؟ چونکه این روایت دوم مطابق قرآن است، چونکه شیعه از حدیث صحیح اینطور می گریزد که جن از بسم الله!!

ای شیعه عزیز مگر هی نمیگویی ابونعیم ابونعیم بفرما اینهم ابونعیم!!
3 –در جایی دیگر از قرآن یعنی در صوره توبه آیه 100 الله در باره سابقون بیشتر توضیح میدهد اما چون شیعه با قرآن بیگانه است آن آیه را ندیده و دروغی عجیب گفته آیه 100 از سوره توبه این است:
 (وَالسَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالْأَنصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَانٍ رَّضِيَ اللَّـهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي تَحْتَهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَدًا ۚ ذَٰلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ)
«پيشگامان نخستين از مهاجرين و انصار، و كسانى كه به نيكى از آنها پيروى كردند، خداوند از آنها خشنود گشت، و آنها (نيز) از او خشنود شدند; و باغهايى از بهشت براى آنان فراهم ساخته، كه نهرها از زير درختانش جارى است; جاودانه در آن خواهند ماند; و اين است پيروزى بزرگ».
پس دیدید که منظور از سابقون یک نفر نیست منظور مهاجرین و انصار  و دیگران هستند ! اما آیا ملای شیعه چیزی بنام خجالت را میشناسد؟
پیشگامان نخستین همان کسانی بودند که پیش از فتح مکه اسلام آورده و مجاهدت‌ها کردند، آنان از مسلمانان و جهادگران بعد از فتح مکه بهتر و برترند که اعضای بیعت رضوان هم داخل در جمع‌شان است و جمعاً بیش از هزار و چهار صد نفر می‌شدند، پس چگونه گفته می‌شود که پیشگام این امت یک شخص واحد است؟! اما آیا ملای شیعه چیزی بنام خجالت را میشناسد؟

4 - و آیه زیر هم بما میگوید که سابقون در امت محمد صلی الله علیه و سلم یک نفر نیست:
 ﴿ ثُمَّ أَوْرَثْنَا الْكِتَابَ الَّذِينَ اصْطَفَيْنَا مِنْ عِبَادِنَا ۖ فَمِنْهُمْ ظَالِمٌ لِّنَفْسِهِ وَمِنْهُم مُّقْتَصِدٌ وَمِنْهُمْ سَابِقٌ بِالْخَيْرَاتِ بِإِذْنِ اللَّـهِ ۚ ﴾ (فاطر: 32).
«سپس اين كتاب (آسمانى) را به گروهى از بندگان برگزيده خود به ميراث داديم; (اما) از ميان آنها عده‏اى بر خود ستم كردند، و عده‏اى ميانه رو بودند، و گروهى به اذن خدا در نيكيها (از همه) پيشى گرفتند، و اين، همان فضيلت بزرگ است».

 5 - اصلا کلمه سابقون جمع است  و  حضرت علی  شخصی واحد و  مفرد  است!!
6 – ملای شیعه با زرنگی متوجه شده که سابقون جمع است و دانسته که نمیتواند  نبیره حضرت علی را در آین آیه وارد کند پس آمده دروغی ساخته و گفته منظور از سابقون این است که هر نبی یک سبقت گیرنده داشته که جمع سبق گیرنده میشود سابقون! اما امت محمد یک سبقت گیرنده داشته که همانا علی بود ! با این ترفند مساله جمع بودن کلمه سابقون و مفرد بودن علی را حل کرده!! اما این نادان پس و پیش آیات را نخوانده تا ببینید که  آیات چه میگویند:


«وكُنْتُمْ أَزْوَاجًا ثَلَاثَةً (7) فَأَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَيْمَنَةِ (8) وَأَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ مَا أَصْحَابُ الْمَشْأَمَةِ (9)
وَالسَّابِقُونَ السَّابِقُونَ (10) أُولَئِكَ الْمُقَرَّبُونَ (11) فِي جَنَّاتِ النَّعِيمِ (12) ثُلَّةٌ مِنَ الْأَوَّلِينَ (13) وَقَلِيلٌ مِنَ الْآَخِرِينَ (14) »  (سوره واقعه)
 يعني شما سه  گروه هستيد، اصحاب راست و اصحاب چپ و سابقون و سابقون گروهی از اولین هستند و اندکی از آخرین هستند.
پس این آیات میگویند که سابقون آخرین یک نفر نیست( تا ملای شیعه  بگوید آیه مال علی است )
 البته که  باید  ملای شیعه خجالت بکشد و البته پیرو ملای شیعه هم مبرا  و بیگناه نیست، مگر عقل ندارد که هرچی ملا میگوید را می پذیرد؟

                                                                -----------------ســـــــــجـودی

0 نظرات:

ارسال یک نظر