آیا آيه : « إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ » در باره حضرت علی است؟

آیا آيه : « إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ » در باره حضرت علی است؟

شیعه میگوید:  آيه : (إِنَّمَا أَنتَ مُنذِرٌ وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ ﴿الرعد: ٧﴾. «تو فقط بيم دهنده‏اى! و براى هر گروهى هدايت كننده‏اى است». درباره حضرت علی است یعنی رسول الله نذیر و علی هادی است ، جالب اینکه  بهایی ها  میگویند این آیه را درباره بهاء الله  است!
و این تعجبی ندارد، مذهب شیعه و مذهب بهایی هر دو از کیش های باطنی هستند  و برای آیات معنی دلبخواهی را  از بطن خود بیرون میکشند!!
شیعه میگوید:
سنی ها نیز سخن ما را میگویند، مثلا در کتاب «الفردوس» از ابن عباس روایت است که گفت: رسول خدا فرمود: هشدار دهنده من هستم، و هدایت‌گر علی است، ای علی هدایت‌شوندگان بوسیله تو هدایت می‌شوند. و چیزی شبیه همین را ابو نعیم هم روایت می‌کند، این حدیث به ولایت و امامت علی تصریح دارد.
پاسخ اهل سنت: 

 
عجب!! نمیدانستیم که  شیعه، شغل  پیغمبری را بین رسول الله و حضرت علی تقسیم کرده و به هرکدام یک وظیفه جدا داده  و رسول الله را بیم دهنده میداند و علی را هدایت گر !! به حق حرفهای نشنیده!!
پس ای عالم نادان با این آیه چه میکنی:
« وَإِنَّكَ لَتَهْدِي إِلَىٰ صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ » (الشورى: 52).«و تو مسلما به سوى راه راست هدايت مى‏كنى. ».
آیه پیامبر را هادی میداند و تو این صفت را از ایشان گرفتی و دادی به حضرت علی که نام و  نشانش در قرآن نیست، آیه صریح را در حق حضرت محمد نمیدانی و  به جایش علی را هدایتگر میدانی؟!!

و ابدا  جایز نیست که چنین کلامی به پیامبر نسبت داده شود، چون ظاهر این سخن که(( هشدار دهنده منم، و بوسیله تو ای علی هدایت یافتگان هدایت می‌شوند، ))گویای این است که دیگران بوسیله تو هدایت می‌شوند، نه بوسیله من پیامبر،
 و این را هیچ مسلمانی نمی‌گوید، مگر آن مسلمانی که نام  خامنه ای بیاید صلوات بلند میفرستد و نام رسول الله را که بشنود شیطان گنگ میشود!! رجوع کنید به اینجا: http://www.rahesabz.net/story/18579
 و بعد ای عالم شیعی چرا هر حدیث نادرستی را درباره علی قبول داری ؟! و چرا  هرکس غیر از تو  میداند  که کتاب الفردوس دیلمی ،حاوی مطالب نادرست و  سخنان درست است؟ و  علما اتفاق نظر دارند صرف آمدن روایتی در این کتاب دلیل بر صحت و درستیش نیست، روای بودن ابو نعیم هم  به تنهایی  به روایت  اعتبار نمیدهد.  ابونعیم که امام بخاری نیست! ابونعیم که امام مسلم نیست!
و این حدیث به اتفاق اهل علم حدیث کذب و جعلی است و تکذیب و رد آن واجب است.

و این گفته که: (هدایت‌شوندگان به وسیله تو هدایت می‌یابند) معنایش آن است که هر که از امت محمد هدایت شود از طریق او هدایت یافته است، و این دروغی آشکار است؛ چرا که اکثر کسانی که به پیامبر ایمان آورده و بواسطه رسول الله  هدایت شده‌اند چیزی از هدایت خود را مدیون علی نیستند، علاوه بر این کشورهای زیادی گشوده شد و مردم آنها از طریق اصحاب دیگر پیامبر که در آن کشورها ساکن شدند هدایت یافتند بدون آن که از علی چیزی بشنوند، پس چگونه رواست که بگویند: هدایت شوندگان به وسیله تو هدایت می‌شوند؟!
و بعد متن  آیه  را ببین، آیه  فرمود:« وَلِكُلِّ قَوْمٍ هَادٍ »، و این چنین اقتضا می‌کند که هدایت‌گر این قوم غیر از هدایت‌گر آن قوم دیگر باشد، پس  هدایتگران متعدد می‌شوند،  و علی رضی الله عنه  فرد واحد است حال چطور میتوان  علی هدایت‌گر هر قومی از نسل‌های اول و آخر می‌توان دانست؟ 
 ای عالمان شیعه، بنظر میاید در ؛تاویل کردن  و تفسیر به رای نمودن؛ قرآن کریم حتی  از بهایی ها نیز عقب مانده اید!!

------------محمد باقر سجـــــــــودى--------

 

0 نظرات:

ارسال یک نظر