اگر پيامبر علی را به خلافت منصوب نمود، چرا ابوبکر را برای نماز فرستاد؟

اگر پيامبر علی را به خلافت منصوب نمود، چرا ابوبکر را برای نماز فرستاد؟


پاسخ شیعه:
مهمترين روايات وارده در رابطه با «استخلاف» و يا جانشيني ابوبكر از سوی رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلّم براي نماز در واپسين روزهای عمر شريف آن حضرت كه مجموعاً يازده روايت، حاوي يك روايت از موطأ مالك و ده روايت از صحيح بخاري است؛ تماماً بررسی سندی شده كه همه ضعيف و يا مرسل بوده و در سلسله سند آن مشكلات اساسی وجود داشته است.
پاسخ اهل سنت :
آیا سخنی از این سخیف تر شنیده اید ؟ ده حدیث بخاری را بررسی سندی کرده و همه را مرسل یا ضعیف یافته!!!!!
اگر علمای شیعه از میزان علم مخاطبان شیعه خود با خبر نمیبودند، هرگز این چنین هذیان نمیگفتند.
اما ما، همان حرفی را در جواب بررسی سندی میگوییم که همیشه گفتیم یعنی میگوییم:
شیعه را نمی رسد اعتراض کند که اهل سنت دچار اشتباه شده و حدیث ضیعف را صحیح میداند،این ادعای شیعه قابل اعتنا نیست.
این مثل ایراد گرفتن مهندسین اوگاندایی به سفینه فضایی شاتل آمریکا است که غلط طراحی شده!
اگر یک مهندس روسی اعتراض کند باز چیزی ! زیرا خودشان سفینه میسازند
اما مهندس اوگاندایی که کشورش، تا حالا حتی یک ماشین نساخته چه حقی دارد از آسمان حرف بزند؟
شیعه ها تا حالا صحیح و ضعیف احادیث خود را مشخص نکرده اند!!
حتی یک کتاب از کتب حدیث آنها غربال نشده و صحیح از ضعیف جدا نشده.
و اگر افراد نادری از آنها، کوشش ناچیزی در چند حدیث کردند ، آن کوشش ناچیز را نیز بقیه قبول ندارند و برسمیت نمیشناسند!!
خلاصه اینکه کل شیعیی (که در اسناد احادیث سنی خود را ماهر میداند ) اگر طبیب بودی عوض آنکه سر بخاری را معالجه کند باید سر کلینی را درمان میکرد !!
پس شما آخر چه حقی دارید که درباره سند احادیث ما اظهار نظر کنید درحالیکه فرق گچ و ماست را نمیشناسید و کتب خودتان هنوز منتظر کسی است که صحیح را از ضعیف جدا کند.
بعد هر ده حدیث بخاری در این باره را ضعیف میداند
این به این میماند که یک مسیحی ادعا کند که من در قران تحقیق کردم و تمام آیاتش را با استناد به کتب مسلمانها ضیعف دیدم !!

پاسخ عقلی شیعه:
آيا ابوبكر بدون امر پيامبر به نماز ايستاده است!!؟
به اين فقره از روايت موطأ مالك توجه نمائيد:
خَرَجَ فِي مَرَضِهِ، فَأَتَى فَوَجَدَ أَبَا بَكْرٍ
رسول خدا صلّي الله عليه وآله وسلّم در حال مريضي از منزل به مسجد آمد و ابوبكر را ديد كه به نماز ايستاده
با توجه به اين روايت اصلاً ابوبكر براي نماز امر نشد تا بخواهد به جاي رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلّم به نماز ايستد، بلكه بعد از آن كه حضرت به مسجد آمدند ديدند كه ابوبكر به جاي آن حضرت به نماز ايستاده است!!!
آيا با قبول اين روايت به طور كلي صورت مسئله عوض نخواهد شد و آنچه كه مستدلين به روايات نماز ابوبكر در صدد اثبات آن هستند نتيجه معكوس نخواهد داد؟ يعني: آيا ممكن نيست كسي بگويد: با توجه به آيه اول سوره احزاب «لا تقدموا بين يدي الله و رسوله» چرا ابوبكر بدون اجازه و امر رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلّم به جاي او به نماز ايستاده است؟

جواب اهل سنت در رد دلیل عقلی شیعه :
شیعه حدیث را بریده بریده نوشت ، این عادت زشت، از قومی که دروغگویی را عبادت میدانند ( تقیه =عبادت ) زیاد تعجب آور نیست ، فقط تعجبم از این است که در این زمانه اینترنت ،چرا ملایان شیعه روش قدیمی اجداد خود در عصر صفویی را ، برای فریب دادن مردم، تغییر نمیدهند!! آیا نمیدانند که دنیا دگرگون شده و با یک (کلیک!!) میتوانی اصل حدیث را بیرون بکشی و اول و آخر آن را ببینی ؟
اصل حدیث را ببینید:
و حَدَّثَنِي عَنْ مَالِك عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ عَنْ أَبِيهِ
أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ خَرَجَ فِي مَرَضِهِ فَأَتَى فَوَجَدَ أَبَا بَكْرٍ وَهُوَ قَائِمٌ يُصَلِّي بِالنَّاسِ فَاسْتَأْخَرَ أَبُو بَكْرٍ فَأَشَارَ إِلَيْهِ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَنْ كَمَا أَنْتَ فَجَلَسَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِلَى جَنْبِ أَبِي بَكْرٍ فَكَانَ أَبُو بَكْرٍ يُصَلِّي بِصَلَاةِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَهُوَ جَالِسٌ وَكَانَ النَّاسُ يُصَلُّونَ بِصَلَاةِ أَبِي بَكْرٍ
رسول خدا صلّي الله عليه وآله وسلّم در حال مريضي از منزل به مسجد آمد و ابوبكر را ديدند كه به نماز ايستاده و و مردم به امامت ابوبکر نماز میخوانند ، پس ابوبکر به عقب آمد، اما رسول الله به ابوبکر اشاره کردند که بر جای خود بایست ، پس رسول الله کنار ابوبکر نشست و ابوبکر به نماز رسول الله نماز میخواند در حالیکه رسول نشسته و ( ابوبکر ایستاده بود )، و مردم با نماز ابوبکر نماز میخواندند !
موطا مالک (باب صلاه امام و هو جالس)
پس حدیث میگوید: که پیامبر از پیشنمازی ابوبکر راضی بودند، پس چرا شیعه با بریدن حدیث و نصفه روایت کردن آن میخواهد نتیجه ای صد در صد بر عکس بگیرد؟
و این حدیث را هم ببینید که بعد از نماز رسول الله چه فرمود:
عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، أَنّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ خَرَجَ فِي مَرَضِهِ وَهُوَ عَاصِبٌ رَأْسَهُ بِخِرْقَةٍ، فَجَلَسَ عَلَى الْمِنْبَرِ فَحَمِدَ اللَّهَ وَأَثْنَى عَلَيْهِ، ثُمَّ قَالَ:مَا مِنَ النَّاسِ أَحَدٌ أَمَنُّ عَلِيَّ بنفْسِهِ وَمَالِهِ مِنْ أَبِي بَكْرِ بن أَبِي قُحَافَةَ، وَلَوْ كُنْتُ مُتَّخِذًا مِنَ النَّاسِ خَلِيلا لاتَّخَذْتُ أَبَا بَكْرٍ، وَلَكِنْ خُلَّةُ الإِسْلامِ أَفْضَلُ، ثُمَّ قَالَ:لا تَبْقَى فِي الْمَسْجِدِ خَوْخَةٌ إِلا سُدَّتْ إِلا خَوْخَةَ أَبِي بَكْرٍ.
ابن عباس میگوید رسول الله در ایام بیماری به مسجد امدند درحالی که سر شان را بسته بودند ( از درد )
و بر منبر نشستند و فرمودند : هیچکس از مردم بیش از ابوبکر با مال و و وجودش بمن خدمت نکرد و اگر من خلیلی میگرفتم او حتما ابوبکر میبود اما دوستی اسلامی بهتر است .همه شکاف های بسوی مسجد را ببندید ، الا شکافی که به خانه ابوبکر باز است.
المعجم الكبير لطبراني
در این حدیث رسول الله اشاره میکند که ابوبکر بهترین مردم است اما صریحا او را بعنوان جانشین معرفی نیمکنند چون باب رسالت بسته میشد و ترس از این میبود که اگر رسول الله ابوبکر را رسما جانشین خود کنند ، مردم ابوبکر را نیز نبی بدانند
ای عالم شیعه ! قبول نداری این حدیث را ؟ قبول نداشته باش!
اما وقتی از کتاب ما دلیل میاوری نصفه ننویس!! والله که این کار قباحت دارد. من نمیدانم چرا شیعه ها، شما ها را رها نمیکنند؟ شما آنقدر در جواب عاجز هستید که آشکارا تقلب میکنید من نمیدانم چرا عوام شیعه به شما ها بی اعتماد نمیشوند ؟
جالب است بدانید که شیعه جواب سوال موضوع مقاله را در 50 صفحه بزرگ داده ، این عادتش است چون میخواهد با پرگویی ناحق را حق جلوه دهد
اما جالبتر اینکه در صفحات بعدی همین حدیث ما را تحت عنوانی دیگر میاورد تا ایرادی نو بگیرد ! ببینید :
دنباله دلبل عقلی شیعه در 15 صفحه بعد :
آيا اين گونه نمازي قابل تصوّر است؟!!
فَكَانَ أَبُو بَكْرٍ يُصَلِّي بِصَلاَةِ رَسُولِ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - وَهُوَ جَالِسٌ، وَكَانَ النَّاسُ يُصَلُّونَ بِصَلاَةِ أبِي بَكْرٍ
وَكَانَ رَسُولُ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - يُصَلِّى قَاعِدًا، يَقْتَدِى أَبُو بَكْرٍ بِصَلاَةِ رَسُولِ اللَّهِ - صلى الله عليه وسلم - وَالنَّاسُ مُقْتَدُونَ بِصَلاَةِ أَبِى بَكْرٍ.
در روايات فوق نحوه‌ عجيبي از نماز در مسجد النبي به نمايش گذارده شده؛ در اين نماز، ابوبكري كه درمحراب به نماز ايستاده با آمدن رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلّم مي‌خواهد كه در حين نماز از جاي خود عقب رفته تا آن حضرت به جاي او در محراب بايستد امّا حضرت با اشاره به او مي‌فهماند كه در جاي خود بماند و نماز را ادامه دهد؛ آن‌گاه حضرت آمده و در كنار ابوبكر مي‌نشيند و نماز خود را شروع مي‌كند و مردم كه به همراه ابوبكر نماز را شروع كرده بودند همچنان به نماز با او ادامه مي دهند ولي ابوبكر به نماز پيامبر اقتدا مي‌كند.
تصور كنيد چگونه ابوبكر از ابتدا به نماز ايستاده و مردم هم به او اقتدا كرده‌اند ولي رسول خدا مي‌آيند و كنار ابوبكر مي‌نشينند و در حالي كه مردم از قبل به ابوبكر اقتدا كرده‌اند، حال ابوبكر به پيامبر اقتدا مي‌كند و مردم نماز خود را به امامت ابوبكر ادامه مي‌دهند. آيا واقعاً عجيب نيست؟!!
وقتي نماز پيامبر طوري است که ابوبکر مي تواند به حضرت اقتدا کند چرا مردم به حضرت اقتدا نکردند؟
آيا اين چنين نمازي در طول 23 سال نبوت حضرت سابقه داشته است؟


جواب اهل سنت :
رسول الله به ابوبکر اجازه نداد به عقب بیاید .و خودشان رفتند طرف راست ابوبکر ،و برای نماز خواندن نشستند( چون مریض بودند و توانایی ایستادن نداشتند) و با اشاره نماز خواندند
به اشاره، رکوع و سجود کردن برای صف اول، کاملا محسوس نبود اما برای ابوبکر کاملا محسوس بود چون کنار ایشان ایستاده بود و این را نیز بدانید که رسول الله صلی الله علیه وسلم از ضعف و بیماری ،تکبیر را بلند نمیگفتند
باز امر رسول الله صلی الله علیه وسلم بود که ابوبکر عقب نرود
پس تعجبی ندارد که بگوییم ابوبکر به رسول الله اقتداء کرد و مردم به ابوبکر.
خب ای عالم شیعی! ما اشکال ترا جواب دادیم حالا تو بگو:
تو بمن بگو که در این حدیثی که به آن استدلال کردی ، آمده رسول الله اجازه نداد ابوبکر بعقب برود پس چرا این را ندیدی؟ و دقایقی پیش گفتی که بدون رضایت ایشان، ابوبکر خودسرانه امام جماعت شده بود ؟؟!!
آیا دروغگویان پایبند ،مرزی در دروغگویی نیستند ؟

0 نظرات:

ارسال یک نظر