آیا مقام امام بالاتر است یا مقام پیغمبر؟!!


آیا مقام امام بالاتر است یا مقام پیغمبر؟!!


شاید شما بگویید این، مگر پرسیدن دارد؟ البته که ندارد، اما چه کنیم با عقیده شیعه؟! آنها گمان میکند امامان مقامشاند از درجه پیامبران بالاتر است. و این سوال را آنها مطرح کرده اند ببینیم جوابشان چیست؟پاسخ شيعه : اين جاي دقت و تأمل است كه قرآن امامت را بعد از انجام آزمايش و امتحان مهم الهي براي ابراهيم عليه السلام جعل و قرار داده‌ و مي‌فرمايد:
«وَ إِذِ ابْتَلىَ إِبْرَاهِمَ رَبُّهُ بِكلَِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنىّ‏ِ جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَ مِن ذُرِّيَّتىِ قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِى الظَّالِمِينَ» . بقره/124.
و چون ابراهيم را پروردگارش با كلماتى بيازمود ، و وى آن همه را به انجام رسانيد، [خدا به او] فرمود: «من تو را پيشواى مردم قرار دادم.» [ابراهيم‏] پرسيد: «از دودمانم [چطور]؟» فرمود: «پيمان من به بيدادگران نمى‏رسد.»
در مكتب تشيع، امامت يكي از مناصب مهم الهي بوده كه خداوند بعد از اين كه حضرت ابراهيم به مقام نبوت رسيده بود او را به مقام نبوت برگزيده است؛
لذا از نظر قرآن خلافت، نبوت و امامت در اين كه تابع نظام جعل و تشريع الهى است هيج تفاوتي نداشته جز اين كه امامت عالي ترين مقام و منصب الهي بوده كه داراي شئون و مراتبي همچون رهبري سياسي و مرجعيت ديني و ولائي مي باشد كه اين شئونات در پيامبران الهي جز تعدادي محدودي از آن ها وجود ندارد؛ لذا پيامبراني كه داراي مقام امامت نيز هستند با تشريع و جعل جداگانه‌اي به اين مقام الهي منصوب شده‌اند .
پاسخ اهل سنت:


:بیشک ابراهیم از بزرگترین پیامبران الهی است, ما مسلمانان نیز بر ملت ابراهیم هستیم و ابراهیم علیه السلام پدر معنوی ما و امام ماست
وَجَاهِدُوا فِي اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ هُوَ اجْتَبَاكُمْ وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ مِلَّةَ أَبِيكُمْ إِبْرَاهِيمَ هُوَ سَمَّاكُمُ الْمُسْلِمِينَ مِنْ قَبْلُ وَفِي هَذَا لِيَكُونَ الرَّسُولُ شَهِيدًا عَلَيْكُمْ وَتَكُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ فَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآَتُوا الزَّكَاةَ وَاعْتَصِمُوا بِاللَّهِ هُوَ مَوْلَاكُمْ فَنِعْمَ الْمَوْلَى وَنِعْمَ النَّصِيرُ (78) سوره حج
و در راه خدا چنانكه حق جهاد [در راه] اوست جهاد كنيد اوست كه شما را برگزيده و در دين بر شما سختى قرار نداده است ؛آيين پدرتان ابراهيم ؛ او قبلا شما را مسلمان ناميد و در اين [قرآن نيز همين مطلب آمده است] تا اين پيامبر بر شما گواه باشد و شما بر مردم گواه باشيد پس نماز را برپا داريد و زكات بدهيد و به پناه خدا رويد او مولاى شماست چه نيكو مولايى و چه نيكو ياورى (78)
اما اين يعني چه که مقام امامت (پیشوایی) را از نبوت بالاتر میدانید؟
الله به پیامبر خود دستور میدهد که جهاد کند آیا باید نتیجه بگیریم که مقام مجاهد از مقام نبوت بالاتر است
آخر شیعه دارد به کجا میرود ؟!!ما حداکثر میتوانیم نتیجه بگیریم که پیغمبری که جهاد کرده مقامش بالاتر است از پیغمبری که جهاد نکرده
( تازه این حق را هم نداریم حالا فرضا ....)
ولی اصلا این حق را نداریم که نتیجه بگیریم هر مجاهدی ،ولو که به مقام پیامبری نرسیده باشد نیز مقامش از پیامبران بالاتر است، پس حق ندارید که نتیجه بگیرید که امام علی شما که به مقام پیامبری نرسیده مقامش از پیامبران بالاتر است
الله به پیغمبری گفته جهاد کن به یکی نگفته جهاد کن نه این به او برتری دارد نه اون به این ( از این لحاظ)
الله یک پیغمبر را امام مردم قرار داده یکی را نداده این شخص سوم که اصلا پیفمبر نیست و فقط امام است چه حقی دارد که در این رقابت داخل شود؟ !!
شیعه میخواهد بگوید پیامبران امتحان پس دادند به درجه بالاتری رفتند و امام شدند بفرض درست، باز این سودی برای علی رضی الله عنه ندارد

پیامبری امتحان میدهد درجه میگیرد!
انسان عادی امتحان میدهد همان درجه را میگیرد باز کدام برترند ؟ خب شما بگویید.
پس شیعه، اگر حتی از بازی های کلامی بهره گیرد باز هیچ راهی ندارد که امامش را از پیامبران بهتر و برتر و افضل تر بداند
ولی شیعه این غلو عظیم را با همین تاویل های آبکی یا بهتر بگویم (زهرکی) مرتکب میشود و درجه علی را از درجه ابراهیم علیه السلام بالاتر میداند علی که بجای خود امام نقی را از ابراهیم بهتر میداند انا لله و انا الیه راجعون
حالا اصلا فرض مي كنيم خداوند اينجا ابراهيم را امام كرده اين موضوع چه ربطي به امامت علي و 11 امام ديگر دارد؟ چرا خداوند مستقيم از علي و 11 امام ديگردر قرآن هيچ سخني به ميان نياورده است؟ اي شيعه ها وقتي ميخواهيد در مورد موضوع مهمي مانند امامت دليل بياوريد بهتر است دلايل محکمي براي حرفهايمان داشته باشيد نه اينکه موضوع ابراهيم عليه السلام را به علي رضي الله عنه و 11 امام ديگر ربط بدهيد.اگر امامت منصبي فراتر از نبوت است پس چرا خداوند به جز همين يک جا و در چند آيه ديگر در هيج جاي قرآن به آن اشاره نميکند؟ و چرا هميشه مردم را به سمت ايمان آوردن به نبوت (و نه امامت) تشويق ميکند؟

و قرآن فرعون را امام مي داند اما امام بدها و بدی ها
«وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَدْعُونَ إِلَى النَّارِ وَيَوْمَ الْقِيَامَةِ لَا يُنْصَرُونَ (41) »
و آنان را پيشوايانى كه به سوى آتش مى‏خوانند گردانيديم و روز رستاخيز يارى نخواهند شد (41) سوره قصص
و شما ميگوييد علي امام خوبها بود و امام خوبي ها
ولي قرآن از امامت فرعون یادی میکند اما از امامت علی رضی الله عنه هیچ یاد و نشانی نیست و شیعه چسبیده به امامت ابراهیم علیه سلام تا امامت فرد مهمتری! را ( امام تقی و یا امام نقی ) را ثابت کند!!!

قال الله تعالي:و لا تلبسو الحق بالباطل
الله ميفرمايد حق را با باطل نپوشانید سوره بقره
خلاصه منظور آيه چه نبوت باشد و چه امامت، هيچ ربطي به ائمه شيعه ندارد. زيرا اسم آنها را شيعيان، امام گذاشته اند
و اين امامت با آن امامت، از زمين تا آسمان فرق دارد . كجا در آيه اي از قرآن براي ائمه شيعه، از لفظ امام استفاده شده است.
كه شما مياييد مقامی بالاتر!!! از مقام نبوت را به اين آقايان ائمه اهدا مي نمايد؟
امامان شما لقب هاي خود را از شما گرفته اند و قرآن که هیچ یادی از آنها ندارد . این به جای خود، اما حتی تاریخ بشری نیز خیلی از أنها را بعنوان افرادی نسبتا معمولی میشناسد با یک کارنامه معمولی نه امام و پیشوا.
«إِنْ هِيَ إِلَّا أَسْمَاءٌ سَمَّيْتُمُوهَا أَنْتُمْ وَآَبَاؤُكُمْ مَا أَنْزَلَ اللَّهُ بِهَا مِنْ سُلْطَانٍ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَمَا تَهْوَى الْأَنْفُسُ وَلَقَدْ جَاءَهُمْ مِنْ رَبِّهِمُ الْهُدَى (23) »
اينها جز نامهايى بيش نيستند كه شما و پدرانتان نامگذارى كرده‏ايد [و] خدا بر [حقانيت] آنها هيچ دليلى نفرستاده است [آنان] جز گمان و آنچه را كه دلخواهشان است پيروى نمى‏كنند با آنكه قطعا از جانب پروردگارشان هدايت برايشان آمده است (23) سوره نجم
                                                                                                                 **سجودي***

0 نظرات:

ارسال یک نظر