آیا آیه(إِنَّ اللَّـهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ) دلالت دارد بر امامت علی!!

آیا آیه(إِنَّ اللَّـهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ) دلالت دارد بر امامت علی!!

شیعه میگوید:بله!  آیه (إِنَّ اللَّـهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ ۚ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا) (الأحزاب: 56). «خدا و فرشتگانش بر پیامبر درود مى‏فرستد; اى كسانى كه ایمان آورده‏اید، بر او درود فرستید و سلام گویید و كاملا تسلیم (فرمان او) باشید».
دلالت دارد بر امامت علی!! زیرا در صحیح بخاری از کعب بن عجره روایت شده که گفت: از رسول خدا پرسیدیم، ای رسول خدا سلام دادن را خدا به ما آموخته است، درود فرستادن بر شما اهل بیت چگونه است؟ فرمودند: (بگویید: اللهم صل على محمد وعلى آل محمد) در صحیح مسلم نیز آمده: گفتیم ای رسول خدا! سلام فرستادن به تو را می‌دانیم، درود فرستادن بر شما چگونه است؟ فرمود: (بگویید: اللهم صل على محمد وعلى آل محمد، كما صلیت على إبراهیم وآل إبراهیم). و شکی نیست که علی بهترین و برترین اهل بیت محمد است، پس او به امامت سزاوارتر از همه است.
 
پاسخ اهل سنت:
قرآن میگوید به رسول الله  درود بفرستید،  و سنت تکمیل میکند که به اهل بیتش هم درود بفرستید، این دلیل نمیشود که بگوییم حضرت علی امام است .هم الله بزبان عربی آشنایی کامل داشته و هم  فرستاده اش
 اگر منظور این بود که علی امام است، الله  میگفت علی امام است برای بیان مقصود اصلی نمیگفت به حضرت نبی  درود بفرستید که هیچ ربطی به علی ندارد، بلکه  واضح . روشن و صریح میگفت.
شیعه بهانه میاورد:
 اگر واضح و صریح و روشن و آشکار میگفت که  علی جانشین پیامبر است، اصحاب به فرماندهی عمر و ابوبکر  شورش  میکردند!!! جواب ما  به شیعه
 این است که اولا وقتی واضح نتوانی بگویی  و به اشاره بگویی این  هیچ دردی را دوا نمیکند  مثال:
 خامنه ای اگر بخواهد  پسرش را بعد از خود رهبر کند ولی از ترس سردار صفویی و سردار رادان  و سردار ذوالقدر زبانش لال شود  و فقط اشاره کند که ای مردم به پسرم سلام کنید هرگز پسرش نمیتواند همین جمله پدر را دست آویز قرار دهد که من جانشین پدرم !!
مغرض و غیر مغرض به او خواهد گفت مگر پدرت فارسی نمیدانست که به جای   اینکه بگوید پسرم جانشینم است گفت  به او سلام کنید؟
دوما کتابی که از پیروان خود بترسد آن کتاب به هیچ دردی نمیخورد من در عجبم از شیعه حرفی میزند که هیچ مبنای عقلی و تاریخی ندارد.
اگر الله کتاب نازل کرده تا مردم را هدایت کند حالا از ترس همان مردم گمراه ساکت میشود  این کتاب به چه درد میخورد ؟!!
بعد الله در قرآن میفرماید:
 (الَّذِینَ یبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیخْشَوْنَهُ وَلَا یخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا)(الأحزاب/39)
کسانی که تبلیغ رسالتهای الهی می‌کنند و (تنها) از او می ترسند، و از هیچ کس جز خدا بیم ندارند؛ و همین بس که خداوند حسابگر (و پاداش‌دهنده اعمال آنها) است!
پس چگونه ممکن است با وجود این آیه؛  خود الله از ابوبکر و عمر بیم داشته باشد؟
این چگونه ممکن است که الله رحیم بودن ابراهیم را بستاید و خودش مثلا رحیم نباشد؟ بی باکی  بندگانش را در رساندن دستورات الهی بستاید و خودش ملاحظه کار باشد؟!!
دلیل شیعه عجیب دلیلی است!!
و مساله دیگر اینکه البته علی از اهل بیت است اما او تنها نیست عایشه هم با او در این مقام شریک است و  خیلی های دیگر مثل  عباس عموی پیامبر و فرزندان عباس و عقیل و جعفر.
حالا بروش شیعه همه آنها میتوانند ادعای امامت کنند!!
بعد الله  و فرشتگان فقط بر رسول الله درود نفرستاده اند این آیه را ببیند:
«یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اذْكُرُوا اللَّهَ ذِكْرًا كَثِیرًا(الأحزاب/41)وَسَبِّحُوهُ بُكْرَةً وَأَصِیلًا(الأحزاب/42) هُوَ الَّذِی یصَلِّی عَلَیكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِیخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَكَانَ بِالْمُؤْمِنِینَ رَحِیمًا» (الأحزاب/43)
ای کسانی که ایمان آورده‌اید! خدا را بسیار یاد کنید، و صبح و شام او را تسبیح گویید! او کسی است که بر شما درود و رحمت می‌فرستد، و فرشتگان او (نیز) برای شما تقاضای رحمت می‌کنند تا شما را از ظلمات به سوی نور رهنمون گردد؛ او نسبت به مؤمنان همواره مهربان بوده است!
پس با روش شیعه هر مومنی میتواند ادعا کند که من جانشین پیامبرم چون الله و وفرشتگانش بمن درود میفرستند!!!



منبع:اسلام تکس

0 نظرات:

ارسال یک نظر