شبهۀ شیعه: اصحاب از یهود و نصاری پیروی کردند.

شبهۀ شیعه: اصحاب از یهود و نصاری پیروی کردند.

نویسنده: 
ابوبكر بن حسين
شیعه در طعن اصحاب محمد صلی الله علیه و سلم شبهات زیادی را مطرح میکند که یکی از آن شبهات، شبهۀ زیر است که اصحاب رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم را متهم به پیروی کردن از نصاری و بنی اسرائیل میکنند..
شیعیان میگویند:
خداوند در ابتدي سوره عنكبوت مي‏فرمايد: گمان نكنيد بدون امتحان شدن، ايمان شما پذيرفته مي‏شود. چنانچه رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم نيز هشدار مي‏داد كه بعد از من گمراه نشويد.
آيا داستان گوساله‏پرستي بني اسرائيل براي مسلمانان نبايد درس عبرتي باشد؟ مگر خداوند از اينان به خاطر صبرشان در برابر آزار فرعون تجليل نكرد؟ (سوره اعراف، آيه 137) چه شد كه سرانجام كارشان آن شد كه شنيديد؟ آيا جز مردودي در امتحان الهي است؟
به روايات زير دقّت فرمائيد:
1. عن أبي سعيد - رضي الله عنه - : أن النبي - صلى الله عليه وسلم - قال: «لتتبعن سنن من قبلكم شبرا بشبر، وذراعا بذراع، حتى لو سلكوا جحر ضب لسلكتموه». قلنا: يا رسول الله، اليهود والنصارى. قال: «فمن»؟ (بخارى:3456)
ترجمه: رسول اكرم - صلى الله عليه و آله وسلم - فرمود: «شما وجب به وجب و ذراع به ذراع از روش پيشينيان، پيروي خواهيد كرد. حتي اگر آنان وارد سوراخ سوسماري شده باشند شما نيز وارد آن خواهيد شد».
راوي مي گويد: گفتيم: اي رسول خدا! منظور از گذشتگان، يهود و نصارا است؟ فرمود: «پس چه كسي است»؟!
2. عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ «لَا تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّى تَأْخُذَ أُمَّتِي بِأَخْذِ الْقُرُونِ قَبْلَهَا شِبْرًا بِشِبْرٍ وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ» فَقِيلَ «يَا رَسُولَ اللَّهِ كَفَارِسَ وَالرُّومِ» فَقَالَ «وَمَنْ النَّاسُ إِلَّا أُولَئِكَ» (بخارى:7319)
ترجمه: نبي اکرم - صلى الله عليه و آله وسلم - فرمود: «تا زماني که امت من وجب به وجب و گام به گام از امت هاي گذشته، تقليد نکند، قيامت برپا نخواهد شد». صحابه عرض کردند: اي رسول خدا! منظور از امتهاي گذشته، همان ايراني ها و رومي ها هستند؟ فرمود: «مگر غير از آنان، کسي ديگر هم هست».
3. «عن عبد اللّه بن عمر و قال: قال رسول اللّه صلي‏الله‏عليه‏و‏سلم ليأتينّ علي امّتي ما اتي علي بني اسرائيل حذو النعل بالنعل...».(ترمذی: 2641)
يعني: امّتم مو به مو از رفتار بني اسرائيل پيروي مي‏كنند.

جواب:
دقت کنید؛ واضحات آشکار تاریخی جلوی چشم ماست و عقیدۀ اهل تشیع و افسانه های آنها را نیز همه از حفظیم ، شیعه میگوید: اصحاب بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم خلافت و فدک را غصب کردند ، فاطمه را زدن و فرزندش را سقط کردند و خانه اش را آتش زدند و.... الی آخر
ولی این مسائلی که شیعه به آن معتقد است و بر روی آن پافشاری دارد به هیچ وجه از بنی اسرائیل و از مسیحیان گزارش نشده است ، در صورتی که در روایت اول آمده که شما “وجب به وجب” از امت پیشین پیروی میکنید! یهودیان که جانشین موسی رو گرامی داشتند و اصلاً غصبی در کار نبوده و هیچ کدام از امت یهود و نصاری حق نبوت کسی را غصب نکردند، پس اگر شیعه پافشاری میکند که این روایت در شأن اصحاب است ، باید این را نیز قبول کند که  بنی اسرائیل هیچ وقت نبوّت را از کسی غصب نکردند(نبوت و سلطنت داوود و سلیمان را به یاد بیاورید) و خانۀ کسی را آتش نزدند و به همین ترتیب افسانۀ شهادت و غصب و ... بر باد میرود.


* حال بیایید ببینیم که مصداق دقیق این احادیث چه اشخاص و چه گروهی هستند.
ما در قرآن خدا و در کتب حدیث جستجو میکنیم و اعمال زشت یهود و نصاری را از آن استخراج میکنیم و آن را بر امت اسلامی عرضه میکنیم تا ببینیم کدام گروه از عمل ناپسند یهود و نصاری پیروی کرده اند و میکنند .
1. یک نمونه از آن احادیث؛ حدیث صحیح و معروفی است که طبق آن پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمودند:  «لَعَنَ اللَّهُ الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى اتَّخَذُوا قُبُورَ أَنْبِيَائِهِمْ مَسَاجِدَ»
((بخاری و مسلم) وسائل الشیعه ج3ص235 و الانتصار ج5 ص 21 و من لایحضره،بحار الانوار و..)
یا با این لفظ: «لعن الله اليهود والنصارى اتخذوا قبور أنبيائهم وصالحيهم مساجد = لعنت خدا بر یهود و نصاری باد که قبور انبیاء و بزرگانشان را مساجد(محل عبادت) قرار دادند»
(تفسير ابن کثیر  ج 3 ص 82 زیر آیۀ (کهف:22) - بيروت – لبنان)

حال بیایید کمی در عالم اسلامی سیر کنیم که چه گروهی از اهل قبله در این مورد مشابه یهود و نصاری هستند ودقیقاً از آنها تبعیت کرده اند.
مشخص و واضح است که جز اهل تشیع گروه دیگری برای بزرگان خود مرقد و بارگاه و ضریح و مسجد نمی سازند و آن را عبادتگاه قرار نمیدهند و این شیعیان هستند که جلوی قبر سجده میکنند و صاحبان قبور را "اله" قرر دادند و چنان مقامی به این مقابر و ضریح ها داده اند که گمان میکنم از یهود و نصاری هم جلو زده باشند!
در كتاب روايي و مفاتيح و ساير كتب شيعه ثواب يك زيارت گاهی از هزار حج و گاهي از يك ميليون حج بهتر و گاهي هر قدمي را يک حج و عمره به حساب آوردند چنانکه شاعر شیعه به صراحت میگوید:
يك طواف مرقد سلطان علي موسي الراضا   ...  هفت هزار و هفتصد و هفتاد حج اكبر است!
كسي نبوده از ايشان بپرسد اگر ثواب زيارت از يک ميليون و يا هزار حج بالاتر است پس چرا در قرآن حتي در نيم آيه از آيات قرآن به اين ثواب اشاره نشده، بلكه از این کارها نهي شده و آيات زيادي خواندن غير خدا را شرک معرفی کرده.
2. یهود و نصاری در مورد عیسی و موسی و بزرگانشان غلو کردند که خدا خطاب به آنها میفرماید: يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لاَ تَغْلُواْ فِي دِينِكُمْ  (نساء:171) .. و یهود عزیر را پسر خدا دانسته و مسیحیان میگویند: عیسی پسر خداست و اصلاً میگویند: عیسی خود خداست(نعوذ بالله) و بر همه چیز حاضر و ناظر است ولی خدا خطاب به آنها میگوید: إِنَّمَا الْمَسِيحُ عِيسَى ابْنُ مَرْيَمَ رَسُولُ اللّهِ (نساء:171)  = قطعاً مسيح عيسى پسر مريم پيامبر خدا ست.
و شیعه هم اینچنین غلوهایی را در مورد بزرگانشان دارند.. تا جایی که در بعضی روایات شیعی آمده که حضرت علی بر ابرها سوار است (مدينة المعاجز ج1 ص542،هاشم بحرانی و بحار الانوار و تفسیر المیزان و..) و ائمه یک شبه راه مدینه تا بغداد را طی میکنند(مصباح الانوار ج 2 ص 251_شبّر) و ائمه از نور هستند و ائمه علم گذشته و آینده را میدانند و ائمه حاضر و ناظر و گواه بر اعمال ما هستند و... هزار داستان نامعقول و عجیب و غریب دیگر که بیشتر به قصه های هزار و یکشب شبیه است تا یک عقیده دینی!
اکنون نهایت غلو شیعیان را در اشعار آنها ببینید که شاعران آنان میگویند:
الف: جهان اگر فنا شود علی فناش میکند .. قیامت اگر به پا شود علی به پاش میکند!
ب: در مذهب عارفان آگاه  ...  الله علی است و علی است الله!!   (نعوذ بالله)
پ: بجز از علی نباشد به جهان گره گشایی ... طلب مدد از او کن چو رسد غم و بلایی!


3.یا این خصوصیت یهود و نصاری که قرآن آن را در "آیۀ 111 سورۀ بقره" اینگونه بیان کرده است:
«وَقَالُواْ لَن يَدْخُلَ الْجَنَّةَ إِلاَّ مَن كَانَ هُودًا أَوْ نَصَارَى تِلْكَ أَمَانِيُّهُمْ قُلْ هَاتُواْ بُرْهَانَكُمْ إِن كُنتُمْ صَادِقِينَ (بقره:111) = و گفتند هرگز كسى به بهشت درنيايد مگر آنكه يهودى يا مسیحی باشد اين آرزوهاى ايشان است بگو اگر راست مى‏گوييد دليل خود را بياوريد»
حالا ببینید که همین قول را دقیقاً از اهل تشیع داریم چنانکه در کتاب(حق الیقین ص ۵۳۷ ملا باقر مجلسی) آمده: همه ی مردم بجز شیعه دوزخی اند.
زین العابدین بن علی عاملی که نزد شیعه ملقب به شهید ثانی است می گوید:
«إذ القائلون بإسلامهم يريدون ما ذكرناه من الحكم بصحة جريان أكثر أحكام المسلمين عليهم في الظاهر، لا أنهم مسلمون في نفس الامر، ولذا نقلوا الاجماع على دخولهم النار (حقائق الإيمان ص 133، مرعشی _ قم) = کسانی که می گویند مخالفان مسلمان هستند می خواهند اجرای بیشتر احکام مسلمین در ظاهر بر آنها درست باشد، چون آنها فقط در نفس امر مسلمانند، و لذا اجماع شده که آنها به جهنم می روند »
نعمت الله جزائری: «إنهم كفار أنجاس بإجماع علماء الشيعة الإمامية وإنهم شرٌّ من اليهود والنصارى
(الانوار النعمانیه ج3 ص 306)= اهل سنت بدتر از یهودی، نصرانی، و به اجماع تمام علماء شیعه کافر و نجس هستند»

کلینی در الکافی :«عن أبي عبد الله عليه السلام قال: سمعته يقول: إن الله خلقنا من نور عظمته، ثم صور خلقنا من طينة مخزونة مكنونة من تحت العرش، ... وخلق أرواح شيعتنا من طينتنا ..ولذلك صرنا نحن وهم: الناس، وصار سائر الناس همج، للنار وإلى النار»
= «خداوند ما (ائمّه) را از نور عظمت خود آفريده‌است و سپس از خاكي كه زير عرش بوده‌است جسم ما را آفريده‌است!... و ارواح شيعيان ما را از جنس خاك ما آفريده‌است ... و بنا براين ما و آنها انسان هستيم و بقيّهء مردم وحشي و براي آتش هستند و به سوی آتش میروند».
اصول كافي ج1 ص389_ دار الكتب الإسلامية – طهران؛ باب:خلق أبدان الائمة وارواحهم وقلوبهم عليهم السلام و مانند آن را: صفّار در بصائر الدّرجات ص 40،و مفيد در الاختصاص ص 216 و ..
خلاصه اینکه همه بد و خبیث و دیو دو سر هستنند ولی شیعه ها نازنین و فرشته و بچه مسلمان پاک! از همه مهمتر متن قرآن رو ببینیم که میگوید: یهود و نصاری میگفتند: همه جهنمین به جز ما ... و شیعه هم میگوید همه جهنمین به جز ما .. چه تشابه و تفاهمی!!
این شعر معروفشون را نیز بخوانید:
عبادت بی ولایت حقه بازی است  ...  اساس مسجدش بت خانه سازی است
چرا سنی نمی خواهد بفهمد ... وضوی بی ولایت آب بازی است!!!


4. باز هم یک شباهت دیگر بین شیعه و یهود و نصاری
معروف است که مسیحیها بهشت فروشی میکنند، قولنامه امضا میکنند و پولی پرداخت میکنند و بهشتی میشوند یا با اعتراف کردن به گناهانشان جلو کشیش از گناه پاک میشوند و یا هزار روش دیگر که برای بدست آوردن بهشت قرار داده اند.. شیعه ها مانند همین کار را کرده اند !
میگویند: تو بیا فلان قبر(مثلاً:قبر حضرت علی) را "عارفاً بحقه"زیارت کن خدا ثواب 100 هزار شهید را به تو میدهد! .. میگویند هر کس در دلش حبّ علی باشد دیگر آتش جهنم بر او حرام است .. هر که در ایّام محرم یک قطره اشک از چشمانش به خاطر حسین بریزد (نه به خاطر خدا)  ..آن شخص همۀ گناهانش بخشیده میشود! حالا جالب اینجاست که یکی از دوستان میگفت:در همین مورد از یک آخوند پرسیده شدکه: یعنی ما میتوانیم نماز نخوانیم و روزه نگیریم و فقط روز عاشورا را گریه کنیم؟ یعنی به این شکل معاف میشویم؟ آخوند در جواب میگوید: نه اینجوریا هم نیست.. درست است گناهانتان بخشیده میشود ، درست است بی نمازی و بی روزه ای و اینها بخشیده میشود ولی باید توجه داشته باشید که مرگ خبر نمیکند شاید دو روز قبل از محرّم مُردی آنوقت تکلیف چیست؟!

دقت کردید حرف روحانی شیعه را؟ این آخوند خوب خوبش! بود آخر عجیب بود که نگفت: تو که عشق حسین و اهل بیت در قلبت هست ؛ این قلب را آتش لمس نمیکند! و یا للعجب از این اعتقادات!
در بالا فقط چهار نمونۀ تبعیت شیعیان از یهود و نصاری را مشاهده کردید که البته سخن در این بحث بسیار است ولی طبق قول معروف: «عاقل را اشارتی کافیست!»

در آخر :
مخاطب مخصوص این حدیث اصحاب رسول صلی الله علیه و سلم نیستند بلکه تمام امت اسلامی مورد خطاب رسول الله صلی الله علیه وسلم هستند چنانکه در حدیث ابوهریره رضی الله عنه آمده که پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم فرمود: « لَا تَقُومُ السَّاعَةُ حَتَّى تَأْخُذَ أُمَّتِي بِأَخْذِ الْقُرُونِ قَبْلَهَا شِبْرًا بِشِبْرٍ وَذِرَاعًا بِذِرَاعٍ ». = قيامت برپا نخواهد شد تا زماني که "امت من" وجب به وجب و گام به گام از امت هاي گذشته، تقليد نکند» (دقت کنید بر کلمۀ "امتی"= امت من)
حال دیدید که حدیثی که شیعه آن را عَلَم کرده کاملاً بر ضد خود اوست؟؟ و اینجاست که سخن ابن تیمیه به کار می آید که فرمودند: «شیعه به هر حدیثی که علیه اهل سنت استناد کند ما میتوانیم همان حدیث را بر ضدّ او به کار ببریم!»
"شیخ الاسلام" روحت شاد که اکنون صدق گفتارت را به وضوح مشاهده کردیم!
                                                                                                                                                        التماس دعا

0 نظرات:

ارسال یک نظر