مباهله بین داعی کویتی و یاسر الحبیب

به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از المختصر: یاسر الحبیب آخوندی رافضی که در ماه رمضان به مادر مؤمنان توهین کرده بود با درخواست شیخ محمد الکوس امام و خطیب مسجد امام مالک در کویت مبنی بر انجام دادن مباهله موافقت کرد .http://lh4.ggpht.com/_xwWG22CfY40/TKXEe-sHVBI/AAAAAAAAAvA/eo8QdBeb9hQ/s128/20.jpg

این مباهله به خاطر گفته های یاسر الحبیب در مراسمی در لندن انجام گرفت و در آن گفته بود من مباهله می کنم که عایشه و ابو بکر و عثمان هم اکنون در جهنم هستند و شیخ الکوس هم گفته بود بنده با تو مباهله می کنم و می گویم این افراد رضی الله عنهم اجمعین در بهشت هستند .

قرار است کانال ماهواره ای الحکمه به مدیریت وسام عبدالوارث و کانال فدک که متعلق به یاسر حبیب می باشد مستقیما این مباهله و کارهای لازم برای انجام آن را فراهم کنند .

مباهله یعنی ملاعنه و یعنی دعا کردن طرفین برای نازل شدن لعنت بر یکی از طرفین که دروغ می گوید . وآیه به نام آیه مباهله مشهور است و این نص آیه می باشد: فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَةَ اللَّهِ عَلَى الْكَإذِبِينَ". یعنی : بعد از آنچه که از حق به سوی تو آمده است ، کسی با تو مخالفت کرد به آنها بگو بیایید فرزندانمان را بیاوریم و زنان و خودمان ، سپس مباهله بکنیم و لعنت خدا را بر کسی که دروغ می گوید بفرستیم .

و نص مباهله ی مقرر این گونه می باشد : اللهم رب السماوات السبع ورب الأرضين السبع، عالم الغيب والشهادة الرحمن الرحيم، إن كان ياسر بن يحيى الحبيب جحد حقًا وادعى باطلاً فأنزل عليه حسبانا من السماء أو عذابا أليمًا، وإن كان محمد بن عبد الرحمن الكوس جحد حقًا وادعى باطلاً فأنزل عليه حسبانًا من السماء أو عذابا أليمًا . وهر کدام از طرفین این کلمات را 70 بار تکرار می کند .

0 نظرات:

ارسال یک نظر