چرا در باب زیارت امام حسین آمده است که به جای قبله رو به قبر نماز بخوان؟


چرا در باب زیارت امام حسین آمده است که به جای قبله رو به قبر نماز بخوان؟

پاسخ شیعه:
در ابتدا باید عرض نمود که هیچ عالم شیعه ای در طول تاریخ فتوا نداده است که شخص در زیارت قبر امام حسین علیه السلام یا سائر ائمه در هنگام نماز طوری بایستد که رو به قبله نباشد؛ بلکه همگی می گویند طوری بایست که قبر امام بین تو و قبله باشد. یعنی در سمت پشت سر یا کمر حضرت قرار گرفته رو به قبر نماز بخوان تا امام بین تو و کعبه باشد.
متاسفانه برادران اهل سنت چون نمی توانند با دلیل ومدرک معتبر بر شیعه اشکال بگیرند سعی در تحریف روایات واقوال علمای شیعه کرده و آنها را به صورت گزینشی مطرح می نمایند.
در باب مذکور که در کتاب شریف وسائل الشیعه آمده است خود معنای رو به قبر نماز خواندن را مطرح نموده است:
کاش مستشکل محترم خود عنوان باب را ملاحظه می فرمودند:
69 - باب استحباب كثرة الصلاة عند قبر الحسین ( علیه السلام ) فرضا ونفلا عند رأسه وخلفه
وسائل الشیعة (آل البیت) - الحر العاملی - ج 14 - ص 517 - 521
( 19733 ) 8 -
شخصی از امام صادق علیه السلام در مورد نماز در کنار قبر امام حسین علیه السلام سوال کرد حضرت فرمودند قبر را به سمت قبله خود قرار ده و در فلان نقطه بایست
همان طور که ذکر شد در تمامی روایات مربوط به بحث طریقه نماز خواندن در کنار قبر امام حسین علیه السلام در هیچ کدام آنچه که ایشان ادعا می کنند نیامده است.
البته ما برای تکمیل شدن بحث مطلبی را که در بحار الانوار آمده و به بحث ما مربوط می شود ذکر می نماییم: در کتاب شریف بحار الانوار در این بحث که آیا می توان جلوتر از قبر ( در سمت قبله ) ایستاد و نماز خواند عبارتی از کتاب شریف دروس نقل شده است:
(ولو استدبر القبلة وصلی جاز وان کان غیر مستحسن إلا مع البعد) بحار الانوار ج97 ص 135
اگر پشت به قبله کند و نماز بخواند جایز است اگر چه نیکو نیست مگر اینکه دور باشد.
که در خود کتاب دروس آمده است که:
(ولو استدبر القبر وصلی جاز) دروس ج2 ص 23
اگر پشت به قبر کند و نماز بخواند جایز است.
که این اشتباه را حتی از خود عبارت بحار می توان فهمید؛ زیرا در آن آمده است که و این نیکو نیست مگر اینکه دور باشد؛ که این قید در پشت به قبله بودن معنی ندارد.

پاسخ اهل سنت:
ما زیاد بحث نمیکنم و دلایل دیگر نمیاوریم همین دلیلی که شما آوردی را مبنای بحث قرار میدهیم
در کتاب بقول شما شریف بحارالانوار نوشته شده با خط عربی واضح،با کلمات واضح:
«ولو استدبر القبلة وصلی جاز»
اگر پشت به قبر کند و نماز بخواند جایز است.
شیعه میگوید این جا یک اشتباه در نوشتن رخ داده و منظور علامه مجلسی این بوده که وقت نماز،قبر و قبله در یک امتداد باشند،
و اگر پشت به قبر کند جایز است
اونها میگویند مجلسی اشتباها به جای قبر نوشته قبله!
آیا اشتباه نوشته؟
شما اگر صفحه مربوطه را از اول بخوانید، در میابید که درباره زیارت قبور است.
میگوید ادب اول زیارت این است که غسل کنی!
دوم این است که دم در اجازه بگیری از امام،که داخل شوم یا نه !!!
سوم اینکه به ضریح بچسبی و دعا کنی و تضرح و خضوع وخضوع!!
چهارم اینکه در حالت زیارت، زایر باید پشت به قبله کند( توجه کنید اجباری است ) و و سمت راست صورت خود را بقبر بچسباند و دعا کند و تضرع کند بعد سمت چپ صورت را بچسباند و دعا کند و تضرع کند و سه بار این عمل را تکرار کند و بعد برود محل سر امام و روی به قبله کند و دعا نماید ( تازه قبله یادش آمده )
پنجم: دعاهای ماثور را بخواند و کافیست سلام و حضور در کنار قبر امام!
ششم : اینکه از زیارت که فارغ شد دو رکعت نماز بخواند اگر زایر قبر نبی بود در روضه اش بخواند و اگر از زوار امامان بود بر بالای سرش بخواند و در جای دیگر هم بخواند جایز است.
و روایت شده ( کی روایت کرده حتما شیطان ) که جایز است رو به قبر نماز بخواند ولو که قبله پشت سرش باشد.
شیعه اینجا میگوید مجلسی دو اشتباه لفظی کرده میخواسته بگوید جایز است رو به قبله نماز بخواند اشتباها نوشته بجای قبله نوشته قبر !!
و اشتباه دوم این است که بجای اینکه بنویسد ولو قبر پشت سرش باشد نوشته ولو قبله پشت سرش باشد.
این دو اشتباه در یک جمله کوچک بوده
خلاصه یعنی اینکه مجلسی اینطور نوشته:
«و رویت الرخصه فی صلاتهما الی القبر ولو استدبر القبلة وصلی جاز وان کان غیر مستحسن إلا مع البعد»
علامه مجلسی در این جمله کوچک دو اشتباه کوچک کرده كه مشخص کردم

اشتباه اولش این بوده که باید مینوشته الی قبله ببخشید اشتباه کرده دیگه، انسان جایز الخطاست نوشته الی قبر نماز جایز است
اشتباه دوم این بوده که باید مینوشته استدبر القبر ببخشید اشتباها نوشته «استدبر القبله» پشت به قبله نماز بخواند جایز است
آیا ممکن است مجلسی در جمله به این کوچکی دو اشتباه با این عظیمی کند
بعد شما نگاه کنید به کلمه «و رویت الرخصه فی صلاتهما الی القبر» شیعه در جواب خود با دستپاچگی این جمله را ننوشته و حذف کردهو قیچی کرده
و از «ولو استدبر القبلة وصلی جاز وان کان غیر مستحسن إلا مع البعد»
شروع کرده چرا ؟ چرا ؟ آیا میدانید چرا ؟
چون جمله «و رویت الرخصه فی صلاتهما الی القبر» معنیش این است که روایت شده نماز بسوی قبر جایز است اگر این واقعا اشتباه چاپی یا غلط انسانی باشد و اگر واقعا منظور این بوده
((و رویت الرخصه فی صلاتهما الی القبله
و روایت شده که نماز بسوی قبله جایز است ))
آنوقت این خنده دار است زیرا نیازی به روایت نیست هر کس میداند که نماز بسوی قبله نه فقط جایز است که واجب است که فرض است
پس غلط و اشتباهی در کار نبوده و این هنر آیت الله قزوینی است که با قیچی سانسور حتی به متون خودش هم رحم نمیکند
و شب و روز در فکر نقشه کشی و دروغگویی برای گمراه کردن مردم هستند و عجیب اینکه رسوا هم شوند ابدا و اصلا خجالت هم نمیکشند
ای قوم شیعه !
رسول ما فرموده:
«من صلى صلاتنا واستقبل قبلتنا وأكل ذبیحتنا فذلك المسلم....... »
هر کس که نماز ما را خواند و بسوی قبله ما نماز خواند و گوشت قربانی شده توسط ما را حلال دانست و خورد پس مسلمان است.......
السلسله الصحیحه ( قسمتی از حدیث شماره 3565)
با این حساب مجلسی و این قزوینی که کتاب او را کتاب شریف میداند مسلمان نیستند.
و شما اگر نمیدانید بدانید که دین امروز حوزه های دینی شما همه بر گرفته از کفریات مجلسی و دوستانش و شاگردانش است
ای الله تو شاهد باش که من به قوم خود گفتم.
این هم فتوکپی صفحه مربوطه از بحار الانوار ( اعوذ بالله ) تا کسی نگوید من از خودم نوشتم :
 

0 نظرات:

ارسال یک نظر