آثار مخرّب کانالهاي ماهواره‌اي

آثار مخرّب کانالهاي ماهواره‌اي

برادرعزيز... خواهر گرامي...مي‌خواهم با شما درد دلي آغاز کنم؛ در رابطه با وسيله‌اي که آن را بر بلنداي بام خانه‌ات قرار داده‌اي، وسيله‌اي كه قامتش را با فخر و سرور برافراشته و با تکبّر و غرور کامل سر خود را بالا گرفته و ابرها را مي‌خراشد. دستانش را براي دوستي به سمت هر كس و ناكسي ميگشايد و از هر گونه موج آسماني با آغوش باز استقبال مي‌كند.و... شما در خانه‌ات نشسته‌اي و بر لطيف‌ترين فرشها ومبلها تکيه داده‌اي و بهترين نوشيدنيها وخوردني‌ها را در کنارت قرار داده‌اي و درها و پنجره‌ها را بستهاي. کنترل را در دست گرفته‌اي و آن را هر لحظه تغيير ميدهي از کانالي به کانال ديگر. با خود ميگويي «چه کسي مانند من است! هر جا دلت ميخواهد بگير. دنيا در دست توست! ». در حاليکه لبخند ميزني، صحنه‌هايي از زنان لخت و عريان از مقابل ديدگانت ميگذرد و با ديدن اين صحنه‌هاي زشت وکثيف آب
دهانت جاري ميشود. از فيلمها به سريالها، از رقصها به ترانه‌ها و موسيقي‌ها و از گناهي به گناهي ديگر. از گناه صغيره به گناه کبيره. آرام آرام نقطه‌هاي سياه و متعفّن در قلبت ايجاد و سپس تمام قلبت را فرا ميگيرد و قلب تو را ميميراند. ديگر هر بدي را دوست ميداري و هر خوبي را ناپسند و روزبه‌روز و لحظه به لحظه به بديها نزديکتر ميشوي!

آثار مخرّب کانالهاي ماهواره‌اي
خلل در عقيده وشکّ در آن
امروزه اکثر هنرپيشه‌ها و بازيگران تلويزيون وخوانندگان خصوصاً غربيها به هيچ دين ومذهبي پايبند نيستند و به هيچ کدام از اديان آسماني ايمان ندارند و در برنامه‌هايشان کلمات مسخره‌آميز وشکّ برانداز به اديان و مذاهب الهي نسبت ميدهند. اكثر اين برنامه‌ها از طريق کانالهاي يهودي و نصراني پخش ميشود.
الـــولاء و الــــبراء (دوستي و دشمني بخاطر الله)

يكي از مهمترين مقوله‌هاي عقيده دين مبين اسلام اين است که شخص مسلمان، برادران مسلمانان خود را دوست بدارد وخيرخواه آنان باشد و مشرکين را دشمن بدارد و خيرخواه آنان نباشد. اما مشاهده پياپي سبك زندگي غربيها از طريق فيلمها و موسيقي‌ها، اين عقيده را تضعيف ميکند؛ تا جاييکه فرد، دشمنان خدا را دوست ميدارد. امروزه دلبستگي پسران و دختران جوان به هنرپيشه‌ها، ستاره‌هاي نقش اوّل و خوانندگان زياد شده و اصلاً اهمّيّتي نميدهند به اينکه اينها کافر هستند. برايشان مهمّ نيست که يک کافر و مشرک را دوست بدارند. در حاليکه خداوند متعال ميفرمايد: لا تَجِدُ قَوْمًا يُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ يُوَادُّونَ مَنْ حَادَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَوْ كَانُوا آبَاءَهُمْ أَوْ أَبْنَاءَهُمْ أَوْ إِخْوَانَهُمْ أَوْ عَشِيرَتَهُمْ ... (مجادله/٢٢)
«هرگز نمي‌يابي گروهي كه به خدا و روز قيامت ايمان داشته باشند ولي دشمنان خدا و رسولش را هم دوست بدارند؛ هرچند كه آنان پدران يا فرزندانشان يا برادرانشان يا قوم و قبيلهشان باشند». هيچ وقت ايمان به الله، همراه حبّ و دوستيِ دشمنانِ الله در قلب مومن يكجا جمع نميشود. چگونه به خدا ورسولش ايمان داري در حاليکه محبّت شخصي که به خدا و رسول خدا کفر ميورزد، در دل داري؟ اين امري عجيب و غيرممکن است!

تقليد عقايد يهــود و نصـــــــــاري
يکي از خطرات کانالهاي ماهواره‌اي تقليد عادات واعمال حرامي است که از طريق مشاهده زياد فيلمها صورت ميپذيرد. از جمله عادات حرام:1-خم شدن و رکوع و تعظيم کردن براي انسان؛ درحاليکه فقط مخصوص الله عزوجل است؛ 2-پوشيدن گردن بندها وزنجيرها و صليبهايي که از طلا ونقره ميباشد؛ 3- برپاکردن عيدها و مراسمات غير شرعي و غير ديني 4- آراستن مو و پوشيدن لباس مانند آنها و...غيره.
انتشار کفر وشرک و الحاد امروزه مسلمانان را از طريق فيلمهاي ماهواره‌اي به سوي کفر و بيبندوباري ميخوانند وآنها رابا حرفهاي پوچ وبيارزش که هيچ گونه دليل ومدركي ندارند، فريب ميدهند . آنان را بسوي اعمال کفرآميزي مانند سحر وجادو وطلسم فرا ميخوانند. (العياذ بالله)
ضعيف شدن سطح علمي و آموزشي جوانان ونوجوانان
يک تحقيق علمي جهت بررسي اثر مخرّب تلويزيون بر سطح علمي و تحصيلات دانش آموزان، نشان داده است که 64 درصد دانش آموزان بخاطر تماشاي اين فيلمها ازعلم و تحصيل عقب افتاده‌اند! ببينيد وقتي که تلويزيون به تنهايي دانش آموزان را اينگونه از علم جدا ميکند، پس کانالهاي مبتذل و فاسد ماهواره چه تأثيري بر روند علم و تحصيل خواهد داشت؟
انتشار سستي وکسالت
يکي از بيماريهايي که دانش آموزان وکارکنان وکارمندان به آن مبتلا شده‌اند، تماشاي شبانه‌روزي کانالهاي مخرّب است. شب تا صبح مشغول نگاه کردن آن هستند وبرنامه زندگيشان وشب زنده‌داري‌هايشان تماشاي اين کانالها شده است. در حاليکه نميتوانند به موقع سر کلاس و يا سرکارشان حاضر شوند. هميشه با تأخير و سستي در درس و زندگي ظاهر ميشوند و نشاط و شادابي را از خود وخانواده خود ميگيرند. وزراي فرهنگ كانادا و يونان از اينکه کشورشان مورد تهاجم فرهنگي امريکا قرار گرفته است، اعتراض وشکايت ميکنند و ابراز تأسف ميکنند. درحالي اعتراض ميكنند که منهج ديني وسياسي آنها يكسان است! پس چگونه ما مسلمين که بر دين حنيف وراستين اسلام هستيم اعتراض وشکايت نکنيم؟

انحراف وپر خاشگري يکي از نتايج شوم وبد اين دستگاه انحراف جوانان و خانواده ميباشد. يکي از گزارشات وتحقيقاتي که در اسپانيا انجام شده بيانگر آنست که 39 درصد اتّفاقات ناشي از شرارت وپرخاشگري جوانان در زندگي و روابط اجتماعي وسايرحوادث انحرافي برگرفته از مشاهده فيلمها وسريالهاي مخرّب و (به اصطلاح اكشن) ميباشد .

دزدي وکلاه برداري پژوهش ديگري درباره مفاسد تلويزيونهاي عربي نشان داده است که 41 درصد جرايم و47 درصد کلاهبرداريها ناشي از تأثير فيلمهاي مخرّب تلويزيون است. فيلمهاي ماهواره كه ديگر جاي خود دارد!
 محتواي مخرّب فيلمها
در تحقيقي که روي 500 فيلم تلويزيوني انجام شده، مشخّص شده است که موضوع 72 درصد آنها عشق و عاشقي، جرم و جنايت و صحنههاي جنسي و شهواني است . با اين وجود، انتظار داريم جوانان از کانالهاي ماهواره‌اي، چه ياد بگيرند؟
دکتر بلوهر ميگويد: « همانا فيلمهاي تجاري که امروزه در دنيا منتشر شدهاست، بيشتر آنها غريزه جنسي وشهواني جوانان را شعلهور وتحريک ميکند. دختران و پسران جوان مسائل مخرّبِ جنسي را از اين فيلمها ميآموزند. اينگونه فيلمها، جوانان را بسوي هلاکت و نابودي ميکشاندتحقيقي نشان دادهاست كه يادگيري بيشتر اعمال جنسي از طريق تلويزيون است پس واي بحال کانالهاي ماهواره‌اي!

کودکان و تلويزيون در تحقيقي که دکتر چارا انجام داده‌ است در مجموعه فيلمهايي که در دنيا براي کودکان پخش و عرضه ميشود، موضوع  6/29درصد آنها مسائل جنسي، 4/27 درصد جرائم، 15 درصد حول عشق و قضاياي شهواني ميباشد.

مشکلات خانوادگي از ديگر آثار مخرّب فيلمهاي ماهواره‌اي بروز مشكلات عديده خانوادگي و اجتماعي در جامعه بويژه نسل جوان است. معضلاتي از قبيل: 1- تأخير در ازدواج و زياد شدن طلاق 2- مبارزه گسترده با ازدواج مجدّد و جنايت جلوه دادن آن 3- معاشرت دختران و پسران جوان، قبل از عقد ازدواج 4-ورود بسياري از عادتهاي غربي به خانهها و الگوپذيري از سبك غلط زندگي آنان 5- عدم احترام به پدرو مادر 6- قطع صله رحم و بيتوجّهي به حقوق شهروندان و همسايگان

غضب خداوند مهّمترين اثرِ ديدن و شنيدنِ صحنه‌ها و صداهاي حرام، دچار شدن به خشم و غضب خداوند است. هرگاه دستگاه خود را روشن ميكنيد با صدها نوع از انواع محرّمات مواجه ميشويد. محرّماتي مانند: 1- نگاه کردن به زنان لخت و بي‌حجاب و يا بدحجاب 2- گوش دادن به موسيقيها و ترانه‌ها 3- بار آوردن خانواده و فرزندان بر اين مفاسد و محرّمات 4-اسراف در اموال و ضايع نمودن وقت که بعنوان بهترين سرمايه انسان است. خواننده عزيز به اين حديث شريف توجه كن!!عَنْ أَبِى بَرْزَةَ الأَسْلَمِىِّ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ -صلى الله عليه وسلم- « لاَ تَزُولُ قَدَمَا عَبْدٍ يَوْمَ الْقِيَامَةِ حَتَّى يُسْأَلَ عَنْ عُمْرِهِ فِيمَا أَفْنَاهُ وَعَنْ عِلْمِهِ فِيمَا فَعَلَ وَعَنْ مَالِهِ مِنْ أَيْنَ اكْتَسَبَهُ وَفِيمَا أَنْفَقَهُ وَعَنْ جِسْمِهِ فِيمَا أَبْلاَهُ» (الترمذي)
رسول اكرم صلي الله عليه وسلم ميفرمايند: «روز قيامت هيچ فردي نميتواند قدم از قدم بردارد، تا به اين سؤالات پاسخ دهد؛ 1- عمرش را در چه راهي گذرانده است؟ 2- با علم و دانش خود چه نموده است؟ 3- مالش را از چه راهي بدست آورده و در چه راهي خرج كرده است؟ 4- از نيرو و توان جسمياش در چه راهي استفاده كرده است؟»

0 نظرات:

ارسال یک نظر