شیعه میگوید 12 امام از نور آفریده شده اند!!!

شیعه میگوید 12 امام از نور آفریده شده اند!!!

نویسنده: 
محمد باقر سجودی
الله جل جلاله در قرآن بارها بارها ذکر کرده که پیامبران بشر هستند. و فرموده که ما بشر را ازگل و خاک آفریدم هیج جا نگفته که مابشر را از نور خلق کردیم و اصلا دعوای مشرکین با پیامبران این بود که ما از بشری مثل خود پیروی نمیکنیم
(فَقَالُوا أَبَشَرًا مِنَّا وَاحِدًا نَتَّبِعُهُ إِنَّا إِذًا لَفِی ضَلَالٍ وَسُعُرٍ) «القمر/24»
و گفتند: «آیا ما از بشری از جنس خود پیروی کنیم؟! اگر چنین کنیم در گمراهی و جنون خواهیم بود!
پیامبران به مردم نمیگفتند که ما بشری مثل شما نیستیم بلکه حرف أنها را تایید میکردند:
(قُلْ سُبْحَانَ رَبِّی هَلْ كُنْتُ إِلَّا بَشَرًا رَسُولًا) «الإسراء/93»
«ای پیامبر «بگو:» منزه است پروردگارم ؛مگر من جز انسانی هستم که به مقام رسالت رسیده ام»
یعنی پیامبر صلی الله علیه وسلم ما با تاکید میگوید من هیچی نیستم غیر از بشر
با وجود این همه آیات آشکار باز شیعه مدعی است که امامانشان از نور آفریده شدند معنی این حرف این است که این امامان بشر نیستند زیرا چنانکه گفته ایم بشر از خاک آفریده شده است
ما از شیعه پرسیدیم آیا شما دلیل روشنی دارید که امامان از نور آفریده شده اند؟ شیعه میگوید بله دلیل ما این آیه قرآن است:

شیعه میگوید:
روايتي صحيحه در اصول كافي از شيخ كليني آمده:
أَحْمَدُ بْنُ مِهْرَانَ عَنْ عَبْدِ الْعَظِيمِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْحَسَنِيِّ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَسْبَاطٍ وَ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ أَبِي أَيُّوبَ عَنْ أَبِي خَالِدٍ الْكَابُلِيِّ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ عليه السلام‌ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ تَعَالَى« فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذِي أَنْزَلْنا (التغابن/ 8) فَقَالَ يَا أَبَا خَالِدٍ النُّورُ وَ اللَّهِ الْأَئِمَّةُ عليه السلام‌ يَا أَبَا خَالِدٍ لَنُورُ الْإِمَامِ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ أَنْوَرُ مِنَ الشَّمْسِ الْمُضِيئَةِ بِالنَّهَارِ وَ هُمُ الَّذِينَ يُنَوِّرُونَ قُلُوبَ الْمُؤْمِنِينَ وَ يَحْجُبُ اللَّهُ نُورَهُمْ عَمَّنْ يَشَاءُ فَتُظْلَمُ قُلُوبُهُمْ وَ يَغْشَاهُمْ بِهَا
ابو خالد كابلى گويد: از امام باقر عليه السّلام در باره قول خداى تعالى (التغابن/ 8) «به خدا و رسولش و نورى كه فرستاديم ايمان آوريد» پرسيدم فرمود: اى ابا خالد به خدا قسم مقصود از نور ائمه عليهم السّلام است. اى ابا خالد! نور امام در دل مؤمنان، از نور خورشيد تابان در روز روشن‏تر است و ايشانند كه دلهاى مؤمنين را منور كنند و خدا از هر كه خواهد نور ايشان را پنهان دارد پس دل آنها تاريك گردد و در ظلمت رود.
روايت صحيحه از اصول كافي ، شيخ كليني(329 هق)، ج 1 ، ص195، ح 4 باب أن الائمه نور الله عزّوجلّ.

جواب اهل سنت:
قرآن کریم کتابی است که از دستبرد بشر محفوظ مانده یعنی الله اجازه نداده تا بشر در آن نظر خود را داخل کند پس برای بشر گمراه تنها یک راه باقی مانده است. و آن راه این است که بکمک تاویل و احادیث دروغ معنی آیات را تحریف کند و به جای معنی اصلی، مطلوب دروغین خود را بنویسید
یک نمونه از این جنایات ،کاری است که شیعه با آیه 8 سوره تغابن میکند ،آیه 8 سوره تغابن این است:
«فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالنُّورِ الَّذِی أَنْزَلْنَا وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ»«التغابن/8»
«پس به خداوند و رسول او و نوری که نازل کرده‌ایم ایمان بیاورید؛ و بدانید خدا به آنچه انجام می‌دهید آگاه است! »
همه مفسرین منظور از نور را در اینجا قرآن میدانند و فعل نازل کردیم نیز فعلی آشنا برای قرآن و آیات است مثل این آیات
وَلَقَدْ أَنْزَلْنَا إِلَيْكَ آَيَاتٍ بَيِّنَاتٍ وَمَا يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفَاسِقُونَ (99بقره )
إِنَّا أَنْزَلْنَا إِلَيْكَ الْكِتَابَ بِالْحَقِّ لِتَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ بِمَا أَرَاكَ اللَّهُ وَلَا تَكُنْ لِلْخَائِنِينَ خَصِيمًا (105النساء)
فَإِنْ كُنْتَ فِي شَكٍّ مِمَّا أَنْزَلْنَا إِلَيْكَ فَاسْأَلِ الَّذِينَ يَقْرَءُونَ الْكِتَابَ مِنْ قَبْلِكَ لَقَدْ جَاءَكَ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ (94) یونس
پس این دلیل است که منظور از « أَنْزَلْنَا » قرآن است
و اگر مقصود امامان میبود باید میفرمود خلقنا
امام که نازل نمیشود خلق میشود
پس چراشیعه به این راحتی معنی آیات را عوض میکند؟

دلیل دیگر ما بر رد ادعای شیعه این است که اگر امامان از نور میبودند پس این به این معنی است که آنها موجودات خیلی برجسته ای بودند و برای اهداف خیلی مهمی خلق شده اند
زيرا انسان از خاك آفریده شده و و جن از آتش و فقط 12 انسان تافته جدا بافته هستند و از نور خلق شدند پس لابد اینها برای اهداف مهمی آفریده شده بودند اما عملا ما آنها را مثل بقیه دیدیم امام رضا چه کارنامه برجسته ای دارد؟ با آنکه از نور است اما داماد مامون است و پسرش هم با آنکه از نور بود باز داماد مامون بود! آیا الله این نورها را برای مامون خلق کرده بود؟
حالا شیعه چرا اصرار دارد تا بگوید امامان ما از نور خلق شده اند ؟ علمای شیعه برای این ادعا سرمایه گذاری بزرگی کرده اند آنها برای این میگویند که امامان ما نور هستند تا بتوانند پشت سر این ادعا، آن امامان را تبدیل به اله ها و خدایان کنند و عملا هم چنین کرده اند و هدف اصلی انها همین بود گرنه هیچکس شک ندارد که امامان از شکم انسانها زاییده شده اند و در رحم پرورش یافته اند و انسان بوده اند و لاغیر.
دلیل دیگری بر غلط بودن تفسیر شیعه کلمه نور است، اگر مقصود از نور امامان بودند باید انوار میامد و بعد قرآن خودش بما میگوید که مقصودش از نور چیست این آیه ها را ببینید:
(انَّا أَنْزَلْنَا التَّوْرَاةَ فِیهَا هُدًى وَنُورٌ) «المائدة/44» «ما تورات را نازل کردیم در حالی که در آن، هدایت و نور بود؛»
(وَآتَینَاهُ الْإِنْجِیلَ فِیهِ هُدًى وَنُورٌ ) «المائدة/46» «و انجیل را به او دادیم که در آن، هدایت و نور بود»
(وَكَذَلِكَ أَوْحَینَا إِلَیكَ رُوحًا مِنْ أَمْرِنَا مَا كُنْتَ تَدْرِی مَا الْكِتَابُ وَلَا الْإِیمَانُ وَلَكِنْ جَعَلْنَاهُ نُورًا نَهْدِی بِهِ مَنْ نَشَاءُ مِنْ عِبَادِنَا وَإِنَّكَ لَتَهْدِی إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ) «شوری/52»
«همان گونه (که بر پیامبران پیشین وحی فرستادیم) بر تو نیز روحی را بفرمان خود وحی کردیم؛ تو پیش از این نمی‌دانستی کتاب و ایمان چیست (و از محتوای قرآن آگاه نبودی)؛ ولی ما آن را نوری قرار دادیم که بوسیله آن هر کس از بندگان خویش را بخواهیم هدایت می‌کنیم؛ و تو مسلما به سوی راه راست هدایت می‌کنی. »
پس دیدید که قرآن بطور آشکار تورات و انجیل و قرآن را نور میداند و آیات پیرامون این زیاد است دیگر شیعه با چه جراتی و با چه دلیلی نور را ترجمه میکند امامان !!!!
خنده دار است که شیعه همچنان به تفسیرهای مسخره خود ادامه میدهد این یکی را ببینید
شیعه میگوید :
روايت صحيحه‌اي ديگر از اصول كافي:
أَحْمَدُ بْنُ إِدْرِيسَ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عُبَيْدِ اللَّهِ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ مُوسَى بْنِ عُمَرَ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْفُضَيْلِ عَنْ أَبِي الْحَسَنِ عليه السّلام قَالَ سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يُرِيدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ (الصف/ 8) قَالَ يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا وَلَايَةَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عليه السّلام بِأَفْوَاهِهِمْ قُلْتُ قَوْلُهُ تَعَالَى وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ (الصف/ 8) قَالَ يَقُولُ وَ اللَّهُ مُتِمُّ الْإِمَامَةِ وَ الْإِمَامَةُ هِيَ النُّورُ وَ ذَلِكَ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذِي أَنْزَلْنا (التغابن/ 8) قَالَ النُّورُ هُوَ الْإِمَامُ
محمد بن فضيل گويد از حضرت ابو الحسن عليه السّلام راجع به قول خداى تعالى (الصف/ 8) «مي‌خواهند نور خدا را با پف دهان خود خاموش كنند» پرسيدم، فرمود: يعنى مي‌خواهند ولايت امير المؤمنين عليه السّلام را با پف دهانشان خاموش كنند، گفتم سپس خداى تعالى فرمايد: «و خدا كامل‏كننده نور خويش است» فرمود: يعنى و خدا كامل‏كننده امامت است و امامت همان نور است و همانست كه خداى عز و جل فرمايد «به خدا و رسولش و نورى كه فرو فرستاده‏ايم ايمان آوريد» مقصود از نور همان امام است.
روايت صحيحه از اصول كافي ، شيخ كليني(329 هق)، ج 1 ، ص195، ح 6 ، باب أن الائمه نور الله عزّوجلّ.

یعنی شیعه میگوید منظور از نور در آیه زیر نیز امام است:یرِیدُونَ لِیطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ«8»
آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند!
ما از این شیعه که چیزی بنام شرم و حیا را نمیشناسد میپرسیم که این خدای شما مگر چی کم داشت که نام علی رضی الله عنه را به این صورت مبهم در سراسر قرآن پراکنده کرد؟!!
میپرسیم چه باعث شد تا خدای شما اینطور گنگ و مبهم سخن گوید ؟!

جواب را خود میدانیم:
الله قرآن را نازل کرد و اراده فرمود کسی در متن قرآن دست نبرد لذا شیعه مجبور است به کلمات این کتاب عجیب گردن نهد اما شیعه مجبور نیست که معنی قرآن را هم بپذیرد، آزاد است تا آنرا تاویل کند و دیدیم تاویلش را !!
نه نور به معنی چیزی بود که او گفت.
نه « أَنْزَلْنَا ».
نه شیعه توانست توضیح دهد که اگر امام بشر است چرا الله بگوید بشر را از خاک افریدیم و اگر بشر نیست چرا الله میگوید محمد بشری بیش نیست.
شیعه تنها یک کار را خوب میداند یعنی در بی حیایی استاد است بی اعتنا به تمام اعتراض ها و دلیل های ما ، ادعای باطل خود را پیاپی تکرار میکند و تکرار میکند و تکرار میکند!!

0 نظرات:

ارسال یک نظر