یک حساب ساده ریاضی بما میگوید که کتاب بحار الانوار دروغ و جعلی است

یک حساب ساده ریاضی بما میگوید که کتاب بحار الانوار دروغ و جعلی است

نویسنده: 
محمد باقر سجودی

به شیعه بسیار ایراد گرفته شده که به سنت پیامبر صلی الله علیه وسلم بی اعتنا هستند و به آن عمل نمیکنید و چسبیده اید به اقوال امام صادق و امام باقر و....

ما به شیعه میگوییم شما چرا حضرت محمد صلی الله علیه وسلم را رها کرده و پیرو امام صادق شده اید چرا اگر مصدر حدیث امام صادق باشد این برای شما بمنزله وحی و لازم الاجرا است؟
شیعه در پاسخ میگوید بله ما از امام صادق روایت میکنیم اما این همان سنت پیامبر و همان فرموده پیامبر صلی الله علیه وسلم است.
بیایید از زبان خود شیعه بشنویم که چه میگوید:

پاسخ شیعه
طبق روايات متعدد ،امام صادق و امام باقر عليهما السلام فرموده اند : ما هيچ حديثي از پيش خود بدون آنكه توسط پدران خود از رسول اكرم شنيده باشيم نقل نمي كنيم :
امام باقر عليه السلام فرمودند:‌ اي جابر قسم به خدا اگر ما احکام و يا احاديث را طبق رأي و نظر خود براي مردم بيان کنيم هر‌آينه هلاک مي شويم. ولکن ما طبق آثار و احاديثي که از رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم سينه به سينه به ما رسيده براي مردم حديث مي گوئيم و همانطوري که دنيا پرستان طلا و نقره شان را حفظ مي کنند، ما بر حفظ اين آثار و احاديث اهتمام مي ورزيم .
. بصائر الدرجات ص 320 ، باب 14: باب في الأئمة ان عندهم أصول العلم ما ورثوه عن النبي ص لا يقولون برأيهم حديث 6.
امام صادق عليه السلام فرمودند: حديث و گفتار من حديث پدرم مي باشد و حديث پدرم حديث جدم مي باشد و حديث جدم حديث حسين ( عليه السلام ) است و حديث حسين ( عليه السلام ) حديث حسن ( عليه السلام ) است و حديث حسن ( عليه السلام ) حديث اميرالمؤمنين است و حديث اميرالمؤمنين حديث رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم است و حديث رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم گفتار خداوند عزوجل مي باشد . جامع أحاديث الشيعة، ج 1، ص 127 باب 4 : باب حجية فتوى الأئمة المعصومين من العترة الطاهرة عليهم السلام بعد الفحص ، حديث 102( بنابرین سخنان امامان سنت پیامبر است )
جالب است بدانید که كه مجموع روايات صحاح سته اهل سنت طبق آماري که إبن أثير جزري در کتاب جامع الأصول مي دهد با حذف مکررات 9483 روايت مي باشد و اين در حالي است که فقط کتاب اصول کافي ما شيعيان داراي 16199 حديث است .
پس ما بیشتر و بهتر از اهل سنت ، سنت رسول الله را حفظ کرده ایم و آز آن با خبریم

پاسخ اهل سنت:
با یک حساب ساده ریاضی ثابت میکنیم که احادیث مندرج در کتب شیعه دروغ است
خود شما میگویید کتاب اصول کافی به تنهایی از مجموعه احادیث غیر مکرر صحاح سته اهل سنت،بیشتر است
اصول کافی دو جلد است و 16200 حدیث دارد .اما کتاب بحارالانوار شما 110 جلد است،
و با یک تناسب ساده در میابیم که تقریبا دو ملیون حدیث در آن است !!
و میدانیم رسول الله صلی الله علیه وسلم در مدینه تقریبا 11سال یعنی 4000 روز زندگی کرده اند
با این حساب، اگر ایشان تمام وقت ( غیر از وقت خواب و نماز و غذا ) هم حدیث میگفتند باید در هر دو دقیقه بدون مکث یک حدیث گفته میشد تا علامه مجلسی میتوانست 110 جلدکتاب بحار الانوار را پر کند!!!
و تازه اشکال دیگری هم در این کار وجود دارد و آن اینکه راوی احادیث، یعنی حضرت علی، همیشه باید کنار گوش پیامبر صلی الله علیه وسلم مینشست و از جای خود تکان نمیخورد و ما میدانیم ایشان هم بسفر رفتند هم به جنگ، هم در سفری رسول الله صلی الله علیه وسلم ایشان را با خود نبردند و او را جانشین خود در مدینه نمودند.
و حضرت علی رضی الله عنه خودش زن و بچه و خانه و زندگی داشت و همیشه با رسول الله صلی الله علیه وسلم نبود
و حضرت محمد صلی الله علیه وسلم هم زن و زندگی خصوصی داشت و همیشه نمیتوانست علی را در کنار خود داشته باشد
پس کی این روایات را برای نویسنده بحارالانوار گفته است ؟!
یعنی آیا حضرت محمد صلی الله علیه وسلم هر دو دقیقه ؛(تمام عمر بدون انقطاع،) یک حدیث گفته ؟ طبعا جواب نه است !
آیا حضرت علی همیشه کنار پیامبر برای شنیدن این احادیث حاضر بوده ؟ طبعآ جواب نه است !
پس این محاسبه ساده نشان میدهد که احادیث شیعه دروغ است
اما اشکال سومی هم بر احادیث شیعه وارد است ، هنوز تا این احادیث به امام صادق و باقر برسد یک خندق دیگر نیز در راه است بفرض قبول کنیم که حضرت علی احادیث را از پیامبر صلی الله علیه وسلم شنیده و بعد به حسن گفته و حسن و به حسین گفته اما حسین نمیتوانسته تمام این احادیث را به بچه تازه بالغ شده خود یاد بدهد!! فراموش نکنیم که شیعه میگوید یزید امام سجاد را برای این نکشت که امام سجاد به سن بلوغ نرسیده بود.پس در سلسله راویان احادیث ؛بین حسین و باقر؛ یک نوجوان 15 ساله قرار دارد و عقل نمیپذیرد که این پسر بچه 15 ساله توانسته باشد 110 جلد کتاب را حفظ کرده و بعد ها برای پسرش باقر گفته باشد تا آخر کار بدست علامه مجلسی برسد و الان در حوزه علمیه قم تدریس شود.
شیعه اینجا دیگر جواب ندارد پس میگوید امامان ما مافوق بشر بودند و علم لدنی داشتند آنها نیازی به آموزش ندارند
خب پدر آمرزیده از اول این را میگفتی ! پس چرا میگویی صادق از باقر و باقر از سجاد علم را یاد گرفت؟! بگو از خدا یاد گرفتند و ما را راحت کن !
اما شیعه این را هم نمیتواند بگوید چون این به معنی انکار خاتم الانبیاء بودن حضرت محمد صلی الله علیه وسلم است که پیامدهای خطرناکی برای شیعه دارد و اگر آشکارا چنین بگوید حکم به کافر بودن خودش داده پس سخن به ابهام میگوید و خداوند شاهد است که شیعه دارد یاوه میگوید.

0 نظرات:

ارسال یک نظر