هزاران مسلمان دختران خود را عایشه نامیدند

سنى نيوز: به گزارش خبرنگار سنی نیوز در پاسخ به توهین "زندیق منافق خاسر الخبیث" به حضرت ام المومنین عایشه صدیقه محبوبه رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم،  هزاران مسلمان در سراسر جهان فرزندان دختر خود را عایشه نامیدند.http://lh3.ggpht.com/_xwWG22CfY40/TKDwMyn7LEI/AAAAAAAAAts/OHyTbLRSbm0/s128/12.jpg
از سوی دیگر مادران مراکشی صدها نوزاد دخترشان را عایشه نامگذاری نمودند تا سهمی در پاسخ علیه این زندیق و دفاع از مادر مؤمنان داشته باشند.
"یاسر الخبیث" شهروند شیعه کویتی است که دولت کویت تابعیت وی را چند روز قبل لغو اعلان نمود. اقدام این زندیق اگر چه همه مسلمانان جهان را  تکان داده و ناراحت ساخت، لیکن امت اسلامی را هر چه بیشتر بیدار و هوشیار  نمود تا دشمنان اصلی پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم و اهل بیتش و امت اسلامی را بیش از پیش بشناسند.
مادران مراکشی می گویند: این اقدام شان در دفاع از مادر مومنان ناچیز بوده لیکن همانگونه که خداوند وی را در حیاتش کرامت بخشید و با نازل کردن آیات قرآنی از بالای هفت آسمان ایشان را مبرا ساخت، پس از رحلتش نیز حامی و پشتیابان وی و سایر اهل بیت پیغمبر صلی الله علیه وآله سلم خواهد بود، و خواهش ما از مادران مسلمان در سایر نقاط جهان اینست که دختران نوزادشان را "عایشه" بنامند تا این نام خجسته هر چه بیشتر میان مسلمانان منتشر گردیده و دشمنان بدبخت پیامبر صلی الله علیه وسلم و اهل بیتش اندوهگین و  افسرده و بلاخره شرمنده گردند.
نعیمه بنیعیش عضو اتحادیه بین المللی دانشمندان مسلمان گفت: اینکه مادران مراکش نام نوزادان شان را عایشه نهادند نشانه محبت زنان و مردان مراکشی نسبت به حضرت پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم و اهل بیتش خصوصا عایشه رضی الله عنها را بیان میکند.
همچنان مدیر مؤسسه "ام المومنین عایشه رضی الله عنها" برای آموزش امور دینی به زنان مسلمان افزود: مردم مراکش تحمل شنیدن چنین اهانت ها به ساحت پاک حضرت ام المؤمنین عایشه رضی الله عنها را ندارند بنا براین ایشان عملا این تجاوز را محکوم نمودند و باگذاشتن نام عایشه بر نوزدان شان مشت محکم را بر دهان دشمنان پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و اهل بیتش کوبیدند. این دشمنان کینه توز از روی تقیه ادعای حب پیامبر صلی الله علیه وسلم و اهل بیت شان را دارند و از سوی دیگر بر ناموس آنحضرت باکمال بی حیایی اهانت می کنند.
این دشمنان بدانند بالاترین افتخاری که برای حضرت عایشه رضی الله عنها می‌توان ذکر کرد این است که بنابر تصریح احادیث و روایات صحیح، حضرت عایشه رضی‌الله‌عنها در هر دو جهان به شرف همسری سرور کائنات، محبوب رب‌ العالمین حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم نایل شده است.
حضرت عایشه رضی‌الله‌عنها به خاطر دیانت، لیاقت و ذکاوتی که داشت بین زنان پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وسلم از مقام و منزلت خاصی برخوردار بود. پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم ايشان را بسیار دوست داشتند و محبت وی در قلب پیامبر جای داشت؛ همان قلب پاکی که غیر از چیزهای پسندیده و پاک در آن راه نداشت. روزی حضرت عمرو بن عاص رضی‌الله‌عنه از آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وسلم پرسید: ای رسول خدا! چه کسی را از همه بیشتر دوست دارید؟ پیامبر فرمودند: «عایشه را». عمرو رضی‌الله‌عنه عرض کرد: سؤال من در مورد مردان بود. آن حضرت فرمودند: «پدر عایشه (ابوبکر صدیق) را».
رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم زندگی بسیار ساده و زاهدانه‌ای داشتند. ماهها می‌گذشت اما آتشی برای پختن غذا در منزل ایشان روشن نمی‌شد. فشار گرسنگی بر اهل خانه سایه افکنده بود. طبیعت بشری، فتوحات اسلامی و خزانه بیت المال باعث شد تا همسران پیامبر اندکی تمنای راحتی و دنیا در وجودشان بیاید. درهمین زمان بود که آیات 28 و 29 سوره احزاب نازل شد و خداوند متعال به پیامبر دستور داد که به همسرانت بگو یا مال و متاع دنیا را انتخاب کنند یا الله و سول و روز آخرت را. آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم برای امتثال فرمان الهی، ابتدا نزد حضرت عایشه رضی‌الله‌عنها رفتند و این آیات را تلاوت کرده و او را مختار قرار داد و قبل از اینکه حضرت عایشه رضی‌الله‌عنها جوابی بدهد پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم فرمودند: «ای عایشه! عجله نکن، برو با پدر و مادرت مشوره کن». حضرت عایشه رضی‌الله‌عنها در جواب پیامبر عرض کرد: آیا برای چنین کاری از پدر و مادرم اجازه بگیرم؟! البته که من خدا و رسول و زندگی آخرت را می‌خواهم. قلب رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم با شنیدن این کلمات شاد شد و آثار خوشحالی بر چهره مبارک هویدا گشت. سایر همسران پیامبر نیز همین جواب حضرت عایشه رضی‌الله‌عنها را تقدیم آن‌حضرت کردند و به این صورت، دنیا و متعلقات آن را فدای رضای خدا و رسول و همراهی پیامبر نمودند.
حضرت عايشه رضی‌الله‌عنها دارای هوش و ذکاوت بالایی بود. این هوش و ذکاوت وقتی تحت توجه پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم قرار گرفت از عایشه صدیقه، عالمی توانا و منبع فیاض حکمتها ساخت تا جایی که رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم درشأن وی فرمودند: «خذوا نصف دینکم عن هذه الحمیرا». نصف دین خود را از این حمیرا(عایشه) بگیرید.
بعد از وفات پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم، حضرت عایشه رضی‌الله‌عنها مرجع علمی برای مرد و زن، پیر و جوان، عالم و عموم مردم بود‌. بزرگان صحابه وقتی با مشکلی مواجه می‌شدند به ایشان مراجعه می‌کردند. حضرت ابوموسی اشعری رضی‌الله‌عنه می‌فرماید: هر مشکلی برای ما (اصحاب پیامبر) پیش می‌آمد و به عایشه مراجعه می‌کردیم، حتماً برای مشکل خود راه‌حلی می‌یافتیم. امام زهری که یکی از بزرگان تابعین می‌باشد می‌گوید: کانت عائشة أعلم الناس یسألها الاکابر من اصحاب رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم. عایشه از عالم‌ترین مردمان بود که بزرگان صحابه  مسائل را از ایشان می‌پرسیدند.
حضرت عایشه صدیقه رضی‌الله‌عنها از جمله کسانی است که به دلیل حافظه قوی، بسیاری از آیات قرآن را حفظ کرده بود. می‌توان گفت که بسیاری از سوره‌های طولانی قرآن که در نیمه‌های شب نازل می‌شد، در حجره عایشه بوده و اولین کسی که آن را از پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم می‌شنید ایشان بودند؛ همین امر سبب شد تا بعدها خلفای راشدین برای جمع‌آوری قرآن مجید از محضر حضرت عایشه رضی‌الله‌عنها نیز استفاده نمایند. لذا آنانی که حضرت عایشه رضی‌الله‌عنها را قبول نداشته و به ایشان اطمینان ندارند، لزوماً نباید بخشی از قرآن را قبول داشته و به آیات آن اطمینان داشته باشند و قبول نکردن قرآن و عدم اطمینان به آیات آن، مسلّم است که انسان مسلمان را به سوی کدام وادی سوق می دهد!!!
عایشه صدیقه رضی‌الله‌عنها با وجود اینکه مدت زمان کوتاهی را با آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم زندگی نمود اما بسیاری از مسائل فقهی، حدیث و دیگر مسایل را از ایشان فرا گرفت. او دارای حافظه‌ای قوی بود و هرحدیثی را که از آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم می‌شنید، حفظ می‌کرد و بدون هیچ نقصی آن را برای اصحاب بازگو می‌فرمود. حضرت عایشه در صداقت، علم، امانت در روایت و آگاهی در مسایل عبادات مشهور بود. وی حدود 2210 حدیث از پیامبر روایت کرده است و یکی از هفت نفری است که بیش از هزار حدیث را از پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم نقل کرده‌اند.
افتخارات منحصر به فرد حضرت عایشه:
فضایل حضرت عایشه رضی‌الله‌عنها چنان زیادند که در یک صفحه و یک مقاله جای نمی‌گیرند و هرگز نمی‌توان تمام آنان را یکی یکی ذکر کرد. لذا در این قسمت به بعضی از فضایلی که مختص حضرت عایشه بوده‌اند اشاره می‌کنیم که این افتخارات عبارتند از:
1- عایشه همسر پیامبر در دنیا و آخرت
بالاترین افتخاری که برای حضرت عایشه می‌توان ذکرکرد این است که بنا بر تصریح احادیث و روایات صحیح، حضرت عایشه رضی‌الله‌عنها در هر دو جهان به شرف همسری سرور کائنات، محبوب رب‌ العالمین حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم نایل شده است.
2- نزول وحی درشأن عایشه
برائت و پاکدامنی حضرت عایشه رضی‌الله‌عنها به وسیله وحی ازبالای هفت آسمان نازل شد و مسلمانان تا قیامت این آیات را در نماز و غیر نماز تلاوت می کنند و با هر بار تلاوت، در مقابل هر حرفی، ده ثواب به تلاوت کننده داده می‌شود.
3- مبتلا نشدن به شرک و بت پرستی
عایشه صدیقه رضی‌الله‌عنها از لحظه‌ای که چشم به جهان گشود در خانواده‌ای مسلمان به دنیا آمد و از ابتدای طفولیت با نام "الله" جل‌جلاله آشنا گردید و از شرک و بت‌پرستی محفوظ ماند و هیچ‌گاه برای غیر خدا سر تعظیم فرود نیاورد.
4- آوردن سیمای حضرت عایشه توسط جبرئیل
قبل از ازدواج پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم با حضرت عایشه رضی‌الله‌عنها، حضرت جبرئیل صورت و سیمای حضرت عایشه را در خواب به آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم نشان می‌دهد و اعلام می‌کند که این سیمای شخصی است که در آینده همسر تو خواهد بود.
5 - حضور درخانه وحی
حضرت عایشه درخانه‌ای زندگی می‌کرد که فرشتگان الهی آن را احاطه کرده بودند و بارها وحی در آنجا نازل می‌شد، در حالی که حضرت عایشه صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم در کنار آن‌حضرت صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم نشسته بود.
6- مادر مومنان جهان
طبق تصریح آیه قرآن کریم ازواج پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم، مادر مومنان هستند. پس به عبارت دیگر تمام مومنان تا قیامت، فرزندان این محبوبۀ رسول خدا محسوب می‌شوند. و بر هر انسان با حیا و غیرتی لازم است که احترام و مقام والای مادر خود را حفظ نماید.
7- غروب خورشید نبوت درحجرۀ عایشه
رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم در روزهای آخر حیات خود در حجره حضرت عایشه رضی‌الله‌عنها اقامت گزید و با کسب رضایت دیگر همسران، ایام مریضی را درخانه عایشه صدیقه گذرانید و هنگامی که روح مطهر ایشان به عالم ملکوت پرواز کرد، سر مبارکش در آغوش حضرت عایشه صدیقه قرار داشت.
8- اتاق عایشه مدفن رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم: جسد مبارک پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم در همان اتاقی که رحلت فرمودند دفن گردید و این افتخار نصیب حضرت عایشه رضی‌الله‌عنها شد که رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم تا قیامت میهمان حجرۀ عایشه باشد و هر روز و شب هزاران عاشق شیفته در مقابل درب حجره آن بانوی بزرگوار اسلام، با ادب و احترام  ایستاده و  بر پیامبر خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم درود فرستاده و برای دو یار در پهلو خوابیده آن حضرت صلی‌الله‌علیه‌وآله وسلم (ابوبکر و عمر) ادای احترام می‌کنند.

0 نظرات:

ارسال یک نظر