سریال عمر بن الخطاب رضی الله عنه به نه زبان دنیا

سنی نیوز: شبكه  ي ماهواره ای ام بی سی از همکاری خود با موسسه رسانه ای القطریه در راستای تهیه و پخش بزرگترین سریال تاریخی خبر داد که در آن مرحله ای از مهمترین مراحل تاریخ اسلامی یعنی  سیرت دومین خلیفه ی راشد عمر بن الخطاب رضی الله عنه را بتصویر خواهند کشید.http://lh5.ggpht.com/_xwWG22CfY40/TKhnBXlX8RI/AAAAAAAAAw4/Sa6gQ5CEmIM/s128/25.jpg
به گزارش خبرنگار سنی نیوز  این خبر در کنفرانس خبری مشترک بین رئیس مجلس اداری شبکه ام بی سی شیخ ولید بن ابراهیم آل ابراهیم ، و شیخ فیصل بن جاسم آل ثانی و محمد عبدالرحمن الکواری مدیر تلفزیون قطر و نیز رئیس کل شبکه ام بی سی علی الحدیثی و مسئولان بلند پایه ی دو گروه اعلام شد.
این سریال تاریخی به بیان سیرت امیرالمؤمنین عمر بن الخطاب رضی الله عنه و شخصیت بارز و نقش استثایی ایشان در تاریخ اسلام خواهد پرداخت علاوه بر ویژگی های شخصی  و فضائل خاصی که این شخصیت دارا می باشد که از وی الگویی برای مسلمانان در عصر حاضر خواهد ساخت.
اما اسبابی که در ورای این پروژه نهفته است بازخوانی عرضه ی تاریخ و تصحیح و حفظ آن اعلام شده است و بدقت به تصویر کشیدن آن مرحله و رد روایتهایی که در آن تاریخ اسلامی را به بدی به تصویر می کشد.http://lh3.ggpht.com/_xwWG22CfY40/TKhftJN2hfI/AAAAAAAAAvg/xAIc_Cux7Jo/s128/21.jpg
 هدف از بتصویر کشیدن سیرت عمر بن الخطاب رضی الله عنه این است که وی راهنمایی برای مسلمانان در عصر حاضر باشد ، و همچنین نمونه ای بارز از حاکمی عدالت گستر و مهرپرور و میانه رو.
شیخ ولید: اسباب کلید زدن این پروژه
شیخ ولید بن ابراهیم البراهیم رئیس گروهی شبکه ی ام بی سی افزود: جای بسی خوشحالی و سرور و افتخار است که خبر کلید زدن بزرگترین سریال تاریخی یعنی سیرت دومین خلیفه ی راشد عمر بن الخطاب رضی الله عنه را به بینندگان عزیز می دهیم.
ایشان در ادامه بیان داشت: هدف ما این است که این سریال در ماه مبارک رمضان سال آینده میهمان خانه های مردم شود که خود سبب می شود نهایت تلاش خود را در ساختن این سریال با کیفیتی عالی بکار ببندیم تا این سریال پیام حقیقی خود را به بینندگان برساند.
وی در پایان افزود: جا دارد در خاتمه ی سخنم بیان کنم که این پروژه با همکاری برادران قطری و بویژه شیخ حمد بن ثامر آل ثانی ، شیخ فیصل بن جاسم آل ثانی و استاد محمد عبدالرحمن الکواری که امروز در جمع ما حضور دارند ساخته خواهد شد، کسانی که اهمیت ویژه ای به ساخت سریالهای تاریخی می دهند، همچنین در این پروژه دکتر ولید سیف نویسنده ی معروف و کارگردان باتجربه ی سریالهای تاریخی استاد حاتم علی با ما همکاری خواهند نمود و نیز هیئتی که به بررسی متن سناريوی تاریخی خواهند پرداخت یعنی: شیخ یوسف قرضاوی، شیخ سلمان العوده، دکتر عبدالوهاب الطریری، دکترعلی الطریری، دکتر علی صلابی، دکتر سعد مطر العتیبی، دکتر اکرم ضیاء العمری، اشخاصی که ذکر گردیده از  متخصصين علوم شرعی و تاریخ اسلامی مي باشند.
و پس از تهيه، این سریال به چند زبان مختلف مانند فارسی، ترکی ،اردو، مالایی، انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی ، پرتغالی و غیره دوبله خواهد شد.

1 نظرات:

  • اینجا را ببین!! عده ای جاهل و خام، مشروب خوار و سکاری در حالت نماز را که در صحیح مسلم سه بار به شرابخواری اش اذعان شده رضی الله عنه می گویند. وای بر شما که از کسی دم می زنید که فرزند رسول الله در حالت ناراحتی از او از دنیا رفت و پیامبر در همان صحیح بخاری که فکر میکنم خودتان هم آن را نخوانده ای!! برای چنین کسی لعنت فرستاده است ...

    ۱۱ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۷:۱۴

ارسال یک نظر