تیموتی وینتر یا عبدالحکیم مراد، پژوهشگر و مدرس مسلمان بریتانیایی






این عالم اسلامی و متفکر تمدن غربی، در سال 1960 متولد شد. زمینه های فعالیت وینتر بدین صورت بوده است:

ایجاد ارتباط بین مسلمانان و مسیحیان، اصول اخلاقیات مسلمانان، الهیات اسلامی، علم احادیث، جنسیت در اسلام، اسلام و غرب، اسلام در بریتانیا، و زندگی دینی در ترکیه در زمان عثمانی، و غیره.

وینتر تحصیلات ابتدایی اش را در مدرسه ی وستمینس گذراند و بالاترین نمره ی عربی را از دانشگاه کمبریج در سال 1983 کسب نمود. به مدت چند سال او برای خواندن علوم اسلامی به دانشگاه الأزهر در مصر رفت. همچنین چند سالی را نیز در جده گذراند. در آنجا مدیریت اداره ی مترجمی بازرگانی را به عهده داشت، و همچنین با شیخ حبیب احمد مشهور الحداد رابطه ی نزدیکی داشت.

در سال 1989، به انگلیس برگشت و به مدت دو سال در دانشگاه لندن به مطالعه ی زبان ترکی و فارسی پرداخت.

وینتر در حال حاضر مدرس علوم اسلامی در دانشکده ی الهیات در دانشگاه کمبریج، و مدیر مطالعات الهیات در دانشگاه ولفسون می باشد. وی همچنین به مطالعه ی رابطه بین دولت مردان و صوفیه در امپراطوری عثمانی یرداخت.

وینتر همچنین دبیر آکادمی مسلمانان (Muslim Academic Trust) در لندن، سرپرستی مجمع مسلمانان انگلیسی تبار در اروپای غربی، نماینده دوستی بریتانیا در بوسنی هرزگوین و نیز مدیریت پروژه ی سنت اسلامی را ، که علمی ترین کتاب های مجموعه احادیث به زبان عربی را منتشر ساخته است، بر عهده دارد.

برادر کوچک تر وینتر، هنری وینتر، یک خبرنگار مشهور فوتبال می باشد.

کتاب ها و ترجمه های مهم و مقالات وی شامل موارد زیر می باشد:

اسلام در قرن 21، قبله ی دنیای پست مدرن، درک اسلام و مسلمانان، معارف اسلام سنتی دانشگاه کمبریج، اولاد ابراهیم: گفتگوی یهودیان، مسیحیان و مسلمانان.

ترجمه ها: ابوحامد الغزالی، امام البیهقی و ...

مقالات: عیسی و محمد: همگرایی نوین، مقدمه ای بر معارف اسلامی-دانشگاه کمبریج، دلایل قرآنی در کارکرد دانشگاهی و...

والســـلام.

منبع: ویکی پیدیا



ترجمه: مسعود

سایت مهتدین

Mohtadeen.Com

0 نظرات:

ارسال یک نظر