آیا بعضی از آیات قرآن فقط درباره زمان پیامبر است؟ (سوال و جواب با منکرین حدیث ) 1

آیا بعضی از آیات قرآن فقط درباره زمان پیامبر است؟ (سوال و جواب با منکرین حدیث ) 1

در چند مقاله سعی میکنم ایراد ها و سوالهای منکرین حدیث را پاسخ دهم. بعنوان مقدمه عرض کنم: نقطه مشترک افراد این گروه؛ متاسفانه؛ این است که عقاید مشترک و یکسانی ندارند!!، هرکس ساز خود را میزند و از قوانین یکسانی پیروی نمیکنند.
و بین خودشان همیشه اختلاف است و با وجودیکه شعار (فقط قرآن) را سر داده اند، اما این کتاب آسمانی نتوانسته آنها را دور خود جمع کند چون هرکدامشان، برداشت خاص خود را از قرآن دارد که برداشت بغل دستیش فرق میکند!
 
اگر شخصی؛که حتی فرق الف و ب را نمیداند؛ شاگرد یک استاد از گروه منکران حدیث شود، بعد از مدتی همینکه چیزی یاد گرفت، برداشتهای خود را داخل عقاید میکند و با استاد و دیگران به مخالفت بر میخیزد!

شاید بگویید این تهمت است، اما بهترین دلیل برای اثبات درستی ادعای من، عملکرد و کارنامه آنها در طول تاریخ است، آیا اندیشیده اید که چرا این افراد گروه ( با آنکه در همه کشورها هستند) هرگز و هرگز نتوانسته اند حتی برای یکبار هم که شده قدرت مطرحی باشند ؟
دلیل همان است که گفتم! این گروه هرگز توانایی بزرگ شدن را ندارد، برداشت های ناهمگون و دلبخواهی از قرآن، آنها را از یکدیگر متنفر میکند و در آخر از هم جدا و دست تنها میشوند.
و یک دست صدا ندارد. و یک دست کاری از پیش نمیبرد.

و دلیل دیگر اینکه برنامه آنها ناقص و کوتاه است و برای رسیدن به هدف مشخصی طراحی نشده، با آنکه موحد هم هستند و سخنان خوبی هم دارند اما هرگز موفق نمیشوند.
حالا جواب به شبهات آنها، باز عرض کنم که ایراد یک نفر ممکن است ایراد نفر دوم نباشد
اما ما ناچاریم هر شبهه ای را پاسخ گوییم.


شبهه ناکاره بودن آیات قرآن:

منکرین حدیث، در همان حال عملا منکر قرآن هم هستند! و میگویند:
بعضی از آیات قرآن فقط مال زمان پیامبر بوده است و در زمانهای دیگر کاربرد ندارد، مثلا این آیه:
(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُيُوتَ النَّبِيِّ إِلَّا أَن يُؤْذَنَ لَكُمْ إِلَى طَعَامٍ غَيْرَ نَاظِرِينَ إِنَاهُ وَلَكِنْ إِذَا دُعِيتُمْ فَادْخُلُوا فَإِذَا طَعِمْتُمْ فَانتَشِرُوا وَلَا مُسْتَأْنِسِينَ لِحَدِيثٍ إِنَّ ذَلِكُمْ كَانَ يُؤْذِي النَّبِيَّ فَيَسْتَحْيِي مِنكُمْ وَاللَّهُ لَا يَسْتَحْيِي مِنَ الْحَقِّ وَإِذَا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتَاعًا فَاسْأَلُوهُنَّ مِن وَرَاء حِجَابٍ ذَلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَقُلُوبِهِنَّ وَمَا كَانَ لَكُمْ أَن تُؤْذُوا رَسُولَ اللَّهِ وَلَا أَن تَنكِحُوا أَزْوَاجَهُ مِن بَعْدِهِ أَبَدًا إِنَّ ذَلِكُمْ كَانَ عِندَ اللَّهِ عَظِيمًا) ﴿الأحزاب: ٥٣﴾
آیا الان کسی می تواند با همسران پیامبر ازدواج کند، و یا به خانه های ایشان برود و شام یا نهار بخورد؟
پس از این در میابیم در جاهاییکه لفظ نبی بکار رفته است، آیه مخصوص خود پیامبر است و فقط در همان زمان کاربرد دارد
پس آیه ای که میگوید:
إِنَّ اللَّـهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا ﴿الأحزاب: ٥٦﴾
مال زمان ما نیست خاص برای زمان حضرت محمد صلی الله علیه وسلم بوده است.
لفظ نبی برای همان زمان خاص است وگرنه این سلام وطلب حاجتی که شیعیان، پیامبر یا ائمه را مورد خطاب قرار می دهند هیچ اشکالی ندارد! چون طبق نظر شما پیامبر باید سلام ما را بشنود در حالیکه بر اساس آیات آخر سوره مائده اولیا خدا تا زمانیکه در میان ما باشند شاهد ما هستند و زمانیکه به نزد خدا می روند از ما خبری ندارند یکی از دلایلی که شیعیان برای متوسل شدن به غیر خدا می آورند آیه ای است که می فرماید: هرگاه به نزد تو آیند تا برایشان طلب مغفرت کنی....پس اگر این آیه برای همه زمانهاست پس شیعیان حق دارند الان به نزد قبر پیامبر می روند و حاجت میخواهند یا طلب استغفار میکنند به بهانه اینکه خداوند این مجوز را داده است
پاسخ اهل سنت:
1 - اینکه قرآن به مومنان گفته بدون دعوت خانه پیامبر نروید یا با زنان پیامبر عروسی نکنید و اینکه دستورهای مذکور، از یک جنبه، امروز کاربرد ندارد، این درست است، اما چرا از این نتیجه گرفتید که آیه هیچ کاربرد دیگری ندارد؟
و از این شگفت آورتر چرا قیاس کردید که تمام آیاتی که لفظ نبی در آن رفته برای ما بی فایده است و مربوط به زمان خودشان است ؟ این قیاس عجیب بر اساس کدام مبنای علمی است؟
2 – اگر لفظ نبی و آیات مربوط به آن امروز کاربرد ندارد، پس معنی گفته شما این است که این آیات لغو و بیهوده است.
پس بر اساس حکم آیه 3 از سوره مومنون
(وَالَّذِینَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ)
و مومنان از لغو و بیهودگی روی ‌گردانند؛
شما باید این آیات را از قرآن حذف کنید و نه تلاوت کنید نه چاپ کنید اما شما چنین نمیکنید؟
3- اگر لفظ نبی برای زمان پیامبرباشد، بنابرین چون همین لفظ برای پیامبران دیگر نیز بکار رفته پس آن آیات هم مربوط به زمان خودشان است (بر اساس قیاس عجیب شما) پس آیاتی که در آنها مشتقات اسم نبی بکار رفته نیز بیکاره اند!! مثل انبیاء و نبیین ونبییون ونبیهم وووو
در 70 آیه بزرگ این کلمه بکار رفته که از نظر شما لغو بیهوده است زیرا در زمان ما کاربرد ندارد و اگر آیات پیرامون این 70را هم ببینیم آنوقت شما با زبان بیزبانی دارید 300 ایه قرآن را بیکاره جلوه میدهید!!
کتاب قرآن تقریبا 6300 آیه دارد و اگر 300 آن برای زمان ما زیادی باشد، آیا بنظر شما کل کتاب زیر سوال نمیرود؟
پس اینکه یک قسمت ازیک آیه (با زنان پیامبر عروسی نکنید) اگر بفرض امروز کاربردی ندارد دلیل نمیشود که این قیاس عجیب را کنید!
4 - با این حساب، آیاتی که سخن از آینده دارند مثل داستان ذوالقرنین و چشمه گل آلود سیاه و یاجوج و ماجوج هم برای زمان ما حرف مفت است و باید از قرآن حذف شود ( بر اساس نظریه شما ) پس دیگر از قرآن چه چیزی باقی میماند؟!!
5 - بر خلاف نظر شما این آیه و همه آیات برای زمان ما کاربرد دارند من ثابت میکنم ادعای خود را .... آیه شروع میشود با این جمله:
(يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَدْخُلُوا بُيُوتَ النَّبِيِّ إِلَّا أَن يُؤْذَنَ لَكُمْ)
ا ی کسانی که ایمان آورده‌اید! در خانه‌های پیامبر داخل نشوید مگر به شما برای صرف غذا اجازه داده شود،
در این آیه از نظر شما بیکاره و بی فایده، نکته ای است که توجه با آن میتوانست ملیونها نفر را از شرک نجات دهد، یعنی کلمه (بیوت النبی) فلسفه شیعه و ادعایش در حب اهل بیت را باطل میکند و حجت را بر آنها تمام میکند، زیرا این کلمه بما میگوید پیامبر بیوت داشته و نه یک بیت ... و اهلش در بیوتش بوده اند و دوستدار واقعی اهل بیت آنکسی است که اهل همه بیوتش را دوست داشته باشد بیتی که در آن عایشه بود و بیتی که در آن فاطمه بود، همه را دوست داشته باشد.
اگر اهل تشیع در ادوار مختلف، به این کلمه ( از نظر شما بیفایده ) توجه میکردند میلونها نفر از آنهاگمراه نمیشدند.
پس شما که میگویید حالا پیغمبر خانه ای ندارد پس آیه کاربرد ندارد، در حقیقت از یاد برده اید که الله قوی و علیم و عالم الغیب و شهاده است، یک کلمه را میگوید با کاربردی صد بُعدی.
ای برادر کجای کاری؟!! کلام الله را مثل کلام بشر میبینی ... بهمین سادگی؟!!
و ایضا از همین جمله کوچک از این آیه (از نظر شما بیفایده!!) در میابیم که بدون دعوت، خانه مردم برای نهار و شام نرویم. آیا این دستور کوچکی است؟
دنباله آیه:
(إِلَى طَعَامٍ غَيْرَ نَاظِرِينَ إِنَاهُ وَلَكِنْ إِذَا دُعِيتُمْ فَادْخُلُوا فَإِذَا طَعِمْتُمْ فَانتَشِرُوا)
یعنی برای خوردن غذا، (قبل از موعد نیایید و) در انتظار وقت غذا ننشینید؛ اما هنگامی که دعوت شدید داخل شوید؛ و وقتی غذا خوردید بروید و ننشیند و حرف نزنید.
آیا این دستور که بما یاد میدهد چگونه وقت خود و یگران را تلف نکنیم، آیا دستور کوچکی است ؟
و کمی جلوتر آیه بما یاد میدهد که حیا و احترام به میهمان مهمتر است از خسارت و از دست دادن وقت .... آیا این دستوراتی بیفایده است؟ یا همه اینها مکارم اخلاق است؟
کلمه به کلمه فایده آیه را نمینویسم زیرا مقاله طولانی میشود.
اما این که میگویید با زنان پیامبر عروسی نکنید: (وَلَا أَن تَنكِحُوا أَزْوَاجَهُ مِن بَعْدِهِ أَبَدً)بی فایده است چون الان زنی نیست تا کسی عروسی کند.
هم فوایدی برای زمان ما دارد، فایده اش باطل کردن دلایل منکرین حدیث است!! تعجب نکنید!با دقت بشنوید:

ما با شما منکرین حدیث نیز با همین جمله احتجاج میکنیم و میگوییم آیا قرآن را قبول دارید؟ پس چه معنی دارد که الله یک بیوه زن 18 ساله ( حضرت عایشه ) را از عروسی منع کند، در حالیکه فرزندی هم نداشته، شما در جواب به زندیقان که از شما می پرسند:
محمد زبانم لال و خاکم به دهان خود پسند بوده که با یک دختر 9 ساله عروسی کرده و بعد از ده سال که مرگش را نزدیک دیده، باز به او اجازه عروسی هم نداده چرا ؟!
شما در مقابل زنادقه جوابی ندارید جز اینکه پی در پی عقب می نشینید و میگویید عایشه 9 ساله نبوده.
هرچند این سخن شما بنوبه خود، مصداق آین ایه و در خور سرزنش است
وَمِنَ النَّاسِ مَن يُجَادِلُ فِي اللَّـهِ بِغَيْرِ عِلْمٍ وَيَتَّبِعُ كُلَّ شَيْطَانٍ مَّرِيدٍ ﴿الحج: ٣﴾
گروهی از مردم، بدون هیچ علم و دانشی، به مجادله درباره خدا برمی‌خیزند؛
اما با این وجود، زیاد کردن سن عایشه نیز درد شما را دوا نمیکند چون نمیتوانید سنش را از 27 سال زیاد کنید زیرا دیگر نمیتوانسته هم سن پدرش باشد!!!!
و باز زنادقه شما رها نمیکنند و میگویند:
قبول!! عایشه در 37 سالگی بیوه شده، چرا این ظلم را پیامبر در حق او، مرتکب شده ؟ مگر سن 37 ساله شهوت ندارد و همدم نمیخواهد؟
چواب شما چیست؟ هیچی!
اما جواب ما این است:
الله به خاطر این دستور داد که عایشه18 ساله شوهر نکند چون در آن زمان دوربین فیلم برداری و دستگاه ضبط و صدا نبود،
و برای باقی ماندن سنت پیامبر، پیامبر 53 ساله با عایشه 9 ساله عروسی کرد تا او در بهترین سن یادگیری و در مهم ترین سالهای پیامبری، در خانه ایشان باشد و و به او فرزندی هم نداد تا متوجه کار خودش (ثبت سنت) باشد و اجازه شوهر بعد از مرگ شوهر را نیز به او نداد تا تماما متوجه امر عظیم اشاعت سنت باشد و تقریبا نیم قرن بعد از وفات پیامبر به او عمر داد تا فرصت کافی برای اینکار( (پخش سنت را) داشته باشد او را از خواستن دنیا و زینت منع کرد تا حواسش پرت نشود، پس حفظ سنت اینقدر مهم بود که الله عایشه را فدا کرد همانطور که حضرت حمزه را برای حفظ دین فدا کرد.
پس این آیه ای که شما سعی میکنید از آن استفاده کنید در حقیقت برای این در قرآن آمده تا دهان منکرین حدیث را بدوزد چون الله عالم غیب و شهاده است و میدانسته مخلوقاتش حرفهای عجیبی خواهند زد.
اگر بگویید تفسیر شما درست نیست، پس باید این سوال را جواب دهید که چرا الله به زنان پیامبر (زبانم لال) ظلم کرده است و آن بیچاره ها را از ازدواج و زینت دنیا منع نموده است؟!!

6 – اگر تفسیر شما را بپذیریم یعنی بگوییم آیاتی که در آن (یا ایها النبی) بکار رفته مربوط بما نیست پس این دستور مهم اسلام، تشویق مردم به جهاد را تعطیل کرده اید زیرا آیه میگوید:
(یا أَیهَا النَّبِی حَرِّضِ الْمُؤْمِنِینَ عَلَى الْقِتَالِ إِنْ یكُنْ مِنْكُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ یغْلِبُوا مِائَتَینِ)
ای پیامبر! مؤمنان را به جنگ تشویق کن! هرگاه بیست نفر با استقامت از شما باشند، بر دویست نفر غلبه می‌کنند؛
خلاصه اگر تفسیر شما را بر آیات منطبق کنیم اسلام تعطیل میشود و این همان سخن اول من است که گفتم گروه منکرین حدیث در طول تاریخ نه کارنامه ای داشته اند نه دارند و نه خواهند داشت. چونکه نه با مسلمانان هستند نه با کافران..... و در هر وادی سرگردانند.
البته سخنان زیبایی نیز دارند، اما برنامه آنها کامل نیست زندگی مرده ها و زنده های آنها بما میگوید که کارشان یک عیب بزرگ دارد.

و امیدوارم اندرزگو را دشمن نپندارید.
7 – فقط به یاد شما میاورم که این نظریه عجیب (بیکاره بودن آیاتی که لفظ نبی در آن بکار رفته) یک نظریه جدید است و در طول تاریخ هیچ مسلمانی عقلش به این قد نداده غیر از شما چند نفر؟!
نگویید که دیکتاتوری پیروان حدیث اجازه قد علم کردن به کسی نداده، زیرا از تاریخ بما داستان کسانی رسیده که ادعای خدایی داشتند اگر این نظریه در تاریخ میبود حتما بما میرسید ولو بصورت انکاری خبری بما میرسید
آیا قرآن را همین شما چند نفر میفهمید؟!! این چگونه کتاب مبین و ساده ای است؟ این که معما و چیستان است!

8 - و در مورد آیه: (وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُوا أَنفُسَهُمْ جَاءُوكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّـهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّـهَ تَوَّابًا رَّحِيمًا) ﴿النساء: ٦٤﴾ در مقاله زیر نشان دادم که چرا تفسیر شیعیان سوء استفاده است اینجا را ببینید:www.islamtxt.net/content/question/372
البته آیه کاربردهای جانبی دارد نه اینکه بی فایده باشد
و درباره حکم (درود فرستادن بر پیامبر ) جداگانه مینویسم

                                                                                                                                           محمد باقر سجودى

0 نظرات:

ارسال یک نظر