آیا آیه (وَقِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ) درباره على رضى الله عنه است؟

آیا آیه (وَقِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ) درباره على رضى الله عنه است؟

 

کسی که قرآن را به شیوه علمای شیعه تفسیر کند، حداقل چیزی که میتوانیم  درباره اش بگوییم این است که او  دین را به  بازی گرفته و از عظمت الله بیخبر است و به قیامت ایمان ندارد شما این تفسیر شیعه را ببینید:

ملای شیعه میگوید:
وَقِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ ﴿الصافات: ٢٤﴾ «آنها را نگهداريد كه بايد بازپرسى شوند». درباره سوال از ولایت علی است! و سنی نیز را قبول دارد ، زیرا ابو نعیم از شعبی و او از ابن عباس روایت کرده که گفت: در فرموده خداوند: وَقِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ ﴿الصافات: ٢٤﴾سوال از ولایت علی است،
 در کتاب «الفردوس» هم از قول ابو سعید خدری  از پیامبر همین طور روایت شده است. و چون از مردم درباره ولایت سؤال شود باید آن را برای علی بدانند، و از آنجا که ولایت برای سایر صحابه منظور نشده است پس او علی امام است.
پاسخ اهل سنت:
 
1 - بودن  روایت به کتاب «الفردوس» و ابن نعیم از نظر علمای حدیث حجت و دلیل نمی‌شود.  و برای اهل سنت الزام آور نیست!
2 -  این روایت به اتفاق علما کذب و برساخته است.
3 - اي خواننده برو پس و پيش آيه را بخوان ببين در باره علي صحبت ميکند يا تکذيب کنند گان روز قيامت.
آيات از حالت مشرکان و کافرانی  مجرمی صحبت ميکند که منکر روزقيامت و نبوت محمد صلی الله علیه و سلم بودند و حالا با آن روز روبرو شدند و این هيچ ربطي به علي ندارد و و ملای شیعه  ديگر شورش را در آورده و خيال ميکند با تکرار دروغگويي ميتواند حرف ناحق خود را حق کند اگر اين ايه در باره حضرت  علي است پس تمام آيات مربوط به روز قيامت هم در باره او است.

4 – اگر الله  در روز قیامت الله  به مردم فرمان ایست دهد و از آنها درباره ولایت علی بپرسد، مردم حق دارند در جواب بگویند یا الله ما ولایت علی را نمیشناسم! و اگر دوباره پرسیده شوند که چرا نمیشناسید من که آیه نازل کردم شما را متوقف میکنم و شما مسئول هستید.
مردم عرض خواهند کرد یا رب العالمین درست است که در قرآن  فرموده بودی  که کافران را متوقف خواهی کرد و درست است که فرموده بودی مجرمین مسئول هستند، اما درباره علی هیچ چیز در قرآن  نفرموده بودی، حالا از ترس عمر نفرموده بودی یا از ترس ابوبکر این بما مربوط نیست ، اما در هرحال نفرموده بودی اگر این موضوع اینقدر مهم بود که بخاطرش  به ما ایست دادی باید میفرمودی
2- ای خواننده گرامی آیات مورد بحث  را  از  آیه 15 تا 36 ببین. چون  بهم مربوط است، براحتی در میابی که خطاب الله  و کسانی که  به آنها فرمان ایست میدهد  چه اشخاصی هستند . آنها مجرمین هستند و بعد  خود آیه توضیح میدهد جرم آنها چیست

من نکته را با رنگ آبی مشخص کردم :
وَقَالُوا إِنْ هَذَا إِلَّا سِحْرٌ مُبِينٌ (15) أَئِذَا مِتْنَا وَكُنَّا تُرَابًا وَعِظَامًا أَئِنَّا لَمَبْعُوثُونَ (16) أَوَآَبَاؤُنَا الْأَوَّلُونَ (17) قُلْ نَعَمْ وَأَنْتُمْ دَاخِرُونَ (18) فَإِنَّمَا هِيَ زَجْرَةٌ وَاحِدَةٌ فَإِذَا هُمْ يَنْظُرُونَ (19) وَقَالُوا يَا وَيْلَنَا هَذَا يَوْمُ الدِّينِ (20) هَذَا يَوْمُ الْفَصْلِ الَّذِي كُنْتُمْ بِهِ تُكَذِّبُونَ (21) احْشُرُوا الَّذِينَ ظَلَمُوا وَأَزْوَاجَهُمْ وَمَا كَانُوا يَعْبُدُونَ (22) مِنْ دُونِ اللَّهِ فَاهْدُوهُمْ إِلَى صِرَاطِ الْجَحِيمِ (23) وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ (24) مَا لَكُمْ لَا تَنَاصَرُونَ (25) بَلْ هُمُ الْيَوْمَ مُسْتَسْلِمُونَ (26) وَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ يَتَسَاءَلُونَ (27) قَالُوا إِنَّكُمْ كُنْتُمْ تَأْتُونَنَا عَنِ الْيَمِينِ (28) قَالُوا بَلْ لَمْ تَكُونُوا مُؤْمِنِينَ (29) وَمَا كَانَ لَنَا عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطَانٍ بَلْ كُنْتُمْ قَوْمًا طَاغِينَ (30) فَحَقَّ عَلَيْنَا قَوْلُ رَبِّنَا إِنَّا لَذَائِقُونَ (31) فَأَغْوَيْنَاكُمْ إِنَّا كُنَّا غَاوِينَ (32) فَإِنَّهُمْ يَوْمَئِذٍ فِي الْعَذَابِ مُشْتَرِكُونَ (33) إِنَّا كَذَلِكَ نَفْعَلُ بِالْمُجْرِمِينَ (34) إِنَّهُمْ كَانُوا إِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ يَسْتَكْبِرُونَ (35) وَيَقُولُونَ أَئِنَّا لَتَارِكُوا آَلِهَتِنَا لِشَاعِرٍ مَجْنُونٍ (36) 

معنی کاملا معلوم است و شیعه بر اسب هوای نفس نشسته و ما را به دره ای دیگر میبرد به دره گمراهی ! و پناه میبریم به الله از گمراهی.
                                                                                            محمد باقر سجودى

0 نظرات:

ارسال یک نظر