بعضی از دعاها، اوراد و اذکار روزانه

بعضی از دعاها، اوراد و اذکار روزانه

1- آیه الکرسی
یک مرتبه صبح، یک مرتبه شب و بعد از نمازهای پنجگانه.این ورد شیاطین را از خانه‌ها دور ساخته و با خواندن آن ملائکه از شخص محافظت میکنند و سبب رفتن به بهشت میشود.
2- دو آیه آخر سوره بقره
یک مرتبه قبل از خواب یا بعد از نماز مغرب و یا یک مرتبه در منزل.همه بلاها و شرور را دفع و با خواندن آن شیاطین تا سه شب دور میشوند.
3- سوره اخلاص، الفلق و الناس
3 مرتبه صبح، 3 مرتبه شب و یک مرتبه به هنگام خوابیدن و یک مرتبه بعد از هر یک از نمازهای پنجگانه.همه بلاها و شرور را دفع و انسان را از جنیان و از چشم خوردن نگه میدارد.
4- لاحول و لا قوه الا بالله
هر اندازه که ممکن باشد.با خواندن این دعا یکی از گنجینه‌های بهشت را مالک میشویم و این دعا برای 99 بیماری دواست که کمترین آنها ناراحتی است.
5- بسم الله الذی لایضر مع اسمه شیء فی الارض و لا فی السماء و هو السمیع العلیم
3 مرتبه صبح، 3 مرتبه شب.از انسان در برابر ضرر و زیان محافظت میکند و نمیگذارد ضرری متوجه او شود، با خواندن این دعا بلای ناگهانی نازل نمیشود.
6- اعوذ بکلمات الله التامات من شر ما خلق
3 مرتبه شب و به هنگام ورود به منازل.اماکن را از ضرر و زیان محافظت میکند و برای مداوای زهر عقرب و غیره خوانده میشود.
7- حسبی الله لا اله اله هو علیه توکلت و هو رب العرش العظیم
7 مرتبه صبح و 7 مرتبه شب
برای دفع همّ و غمّ دنیا و آخرت، خواندن این دعا کفایت میکند.
8- لااله الا الله وحده لا شریک له، له الملک و له الحمد و هو علی کل شیء قدیر
10 مرتبه صبح و 10 مرتبه شب و یا 100 مرتبه و یا بیشتر در هر روز.این ورد، دژ محکمی است، برای خواننده آن 100 حسنه نوشته و 100 گناه از او پاک میشود و برای خواننده بسان 10 نگهبان است.
9- لا اله الا الله وحد لا شریک له، له الملک و له الحمد، یحیی و یمیت و هو حی لا یموت، بیده الخیر و هو علی کل شیء قدیر
به هنگام وارد شدن به بازار.برای خواننده این ورد یک میلیون حسنه نوشته و نیز یک میلیون گناه بخشوده میشود. [و بر طبق روایتی] یک خانه نیز در بهشت برای آن شخص بنا میگردد.
10- بسم‌الله، توکلت علی الله، و لا حول و لا قوه الا بالله
یک مرتبه برای هر بار خارج شدن از منزل.از شیطان در امان میماند چون خدا از او نگهداری کرده و شیطان را از او دور میکند و خدا برای او کافی است.
11- اعوذ بالله العظیم و بوجهه الکریم و سلطانه القدیم من الشیطان الرجیم
یک مرتبه به هنگام وارد شدن به مسجد.برای یک روز کامل از شر شیطان در امان خواهد بود.
12- استغفرالله الذی لا اله الا هو الحی القیوم و أتوب الیه
به تعداد زیاد.گناهانش بخشوده میشود حتی اگر از میدان جهاد گریخته باشد.
13- صلوات بر محمد(ص) مثل (اللهم صل و سلم علی محمد) و صلوات ابراهیمی فضیلت بیشتری دارد.هر تعداد که ممکن شود، کمترین آن 10 مرتبه صبح و 10 مرتبه شب.باعث دفع غمها و بخشوده شدن گناهان است که در این صورت به خیر دنیا و آخرت رسیده‌ایم. علاوه بر این باعث نائل شدن به شفاعت پیغمبر(ص) نیز میشود.
14- پایبندی به اقامه نمازها به جماعت و در مسجد و استمرار این کار.نمازهای پنج گانه.آدمی را از شیاطین جن و انس و از همه ضرر و زیانها محفوظ مینماید.
15- استودعکم الله الذی لا تضیع و دائعه
یک مرتبه برای چیزی که میخواهیم حفظ شود.حفظ مال و دارایی و اولاد و غیره از به سرقت رفتن و تلف شدن.

نکاتی پیرامون جدول بالا

 
این اوراد و اذکار براساس احادیثی که همگی صحیح بوده‌اند تنظیم شده است.
 
سورة فاتحه به عنوان یکی از اوراد یومیه ذکر نشده چون روایتی دال بر این مطلب نداریم، و تنها چیزی که در این باره روایت شده اینکه : از سوره فاتحه برای مداوا و رفع نیاز استفاده شده است.

معنی بعضی از این اوراد و اذکار : معنی دعای شماره 4 : هیچ تغییری و هیچ قدرتی [برای انجام کار] جز از جانب خدا، وجود ندارد.معنی دعای شماره 5 : به نام خداوندی که با ذکر اسم او، هیچ چیزی در آسمانها و زمین زیان نمیرساند و هموست شنوای دانا.معنی دعای شماره 6 : پناه میبرم به کلمات تامّه (= قوانین و سنن خللناپذیر) الهی از شر همه مخلوقات.معنی دعای شماره 7 : خداوندی که جز او هیچ خدایی نیست مرا کفایت میکند، بر او توکل مینمایم و همو پروردگار عرش عظیم است.معنی دعای شماره 9: هیچ خدایی جز خدای یگانه نیست، شریکی نداشته و فرمانروایی به دست اوست، ثنا و ستایش شایسته او بوده و زنده میگرداند و میمیراند، خیر و نیکی به دست اوست و هموست توانای بر همه چیز.معنی دعای شماره 10 : به نام خدا و با توکل بر او هیچ تغییر و تبدیلی و هیچ قدرتی [برای انجام کارها] جز از جانب خدا نیست.معنی دعای شماره 11 : از شیطان مطرود به خداوند بزرگ و عنایت کریمانه او و فرمانروایی ازلی‌اش پناه میبرم.معنی دعای شماره 12 : از خدای زنده و پاینده‌ای که جز او هیچ خدایی نیست طلب مغفرت مینمایم و به سوی او باز میگردم.معنی دعای شماره 13 : خداوندا! درود و سلام شما بر محمد(ص) باد.معنی دعای شماره 15 : خداوندی که ودیعه‌هایش تباه نمیشود، نگهدار شما باد


0 نظرات:

ارسال یک نظر