سوالی که شیعه جوابی برایش ندارد ؟!!

سوالی که شیعه جوابی برایش ندارد ؟!!

شیعه ها زبانا و عملا قرآن ما را قبول دارند اما اینطرف و آنطرف سخنان مشکوکی نیز میگویند:
عقیده شیعه:ابن شهرآشوب شیعی می گوید: علی علیه السلام، قرآن را از روی آن چه در نزد رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) بود، نوشته و شان نزول و معنای آیات را نیز در آن آورده است؛ همانطور که در روایت آمده است که: رسول خدا ( صلی الله علیه وآله وسلم ) به حضرت علی فرمودند: ای علی کتاب خدا را بگیر؛ پس علی آن را در لباس خویش گرفته و به منزل خود رفت؛ وقتی که رسول خدا از دنیا رفتند حضرت نشسته و آن را طبق نزول رونویسی نمود و او بدین مطالب آگاهی داشت.التمهید فی علوم القرآن: ج 1 ص 291
یعنی علی علیه السلام در واقع اولین تفسیر کتاب خدا را نگاشت و علاوه بر متن قرآن ( طبق ترتیب نزول) هرچه در مورد این آیات بود در آن آورد؛ زیرا ایشان از سایرین به این مطلب آگاه تر بودند.
همانطور که از کلبی در (التسهیل لعلوم التنزیل) نقل شده است که گفت:
وقتی رسول خدا (صلی الله علیه وآله وسلم) از دنیا رفتند، علی بن ابی طالب (علیه السلام) در خانه خود نشسته و قرآن را طبق ترتیب نزول گرد آوری نمود؛ و اگر این کتاب یافت شود در آن علم فراوانی خواهد بود.التمهید فی علوم القرآن: ج 1 ص 290
بنابر این بعد از رحلت رسول خدا چون قرآن ایشان در دست امیر مومنان بود، ابو بکر نمی توانست آن را به چنگ آورد، لذا دستور داد تا قرآن را از روی مصحف های سایر نویسندگان وحی ( که در زمان رسول خدا آن ها را جمع آوری نموده و به رسول خدا نشان داده بودند ) رونویسی کرده به صورت یک کتاب در آورند؛ زیرا تا آن موقع، قرآن با وجود کامل بودن به صورت ورقه های جدا جدا بود و همه ورقه ها را در یک پارچه جمع آوری می نمودند؛ اما وی دستور داد تا آن را به صورت یک کتاب در آوردند.

پاسخ اهل سنت:


  بفرض که ادعای شیعه درست باشد و آنها در گفته خود صادق باشند، باز حالا مسلمانان چه چیز کسب کرده اند؟
حضرت علی آمده یک تفسیر به قرآن نوشته و بعد پنهانش کرده!!
فایده کارش چه بوده؟ اگر بگویید پنهان نکرده پس کجاست؟
چرا شیعه که اصول کافی و من لا یحضره الفقیه و بحارالانوار 110 جلدی را حفظ کرده از حفظ نمودن بهترین تفسیر دنیا عاجز مانده است؟
به ادعای شیعه ،علی، ابوبکر را از قرآن رسول الله محروم نمود!! و همراه ابوبکر، امت را نیز محروم کرد. چرا ؟!! شیعه ها را نیز محروم کرد!!
علی از این کارها چه قصدی داشته؟
شیعه عوض حرافی, آشكارا بگوید که چرا حضرت علی چنین کرده است؟
شما ببینید تفسیری که حضرت علی نوشته حتی در دست نایب امام زمان هم نبوده، شاگردان امام صادق؛ که کتب حدیث شیعه از انها روایت شده؛ نیز از این کتاب بیخبر بودند !!
شیعه سخنان علی را بزعم خود در کتاب قطوری بنام نهج البلاغه جمع آوری کرده حتی آه بلند علی را نیز ضبط و ثبت کرده!! پس چرا از تفسیر علی(که مهمتر است ) خبری ندارد ؟
شاید بگویید چون مردم تفسیر علی را قبول نمیکردند علی آن را پنهان کرده، مردم که نهج البلاغه و اصول کافی را هم قبول ندارند. مردم که سخنان منسوب به امام صادق را نیز قبول ندارند، اهل سنت هیچکدام از تفاسیر شیعه را قبول ندارند،اما شیعه ها اهمیتی نمیدهند و آن کتابها را چون جان شیرین حفظ کرده اند، پس تفسیر علی را نیز باید حفظ میکردند.
پس چرا امامان شیعه، شیعه ها را از این خیر کثیر محروم کرده اند؟
شیعه هرگز برای این سوال پاسخی ندارد. تنها حربه او ،ورراجی و پرحرفی و بافتن آسمان به زمین، برای بیرون رفتن از مخمصه و تنگنای ایجاد شده از این سوال ماست، والا برای خود سوال هیچ جوابی ندارد!! اما ما اهل سنت جوب این سوال را میدانیم!
حقیقت این است که شیعه، عقیده به وجود کتابی بنام کتاب تفسیر علی ندارد شیعه خودش باور ندارد که علی تفسیر نوشته، حرف شیعه چیز دیگریست اما چون جرات ندارد بگوید عوض آنکه بگوید قرآن علی میگوید تفسیر علی!
شیعه هرچند که زبانی و در عمل به قرآن ما گردن نهاده اما قلبا به این قرآن عقیده ندارد، باور قلبی علمای شیعه این است که قرآن اصلی پیش علی بوده و علی دست بدست امامان داده و مهدی با خودش برده و روزی آن قران را میاورد و این قرآن را باطل میکند!!

یك نکته بسیار مهم:
شیعه امروزی فقط در بحث ها؛ آری فقط در بحث ها؛ احادیث را که سخن از قران علی میکنند را منکر میشود و میگوید حداکثر ترتیب نزول است یا تفسیر علی است.
اما در مهم ترین کتاب آنها این حدیث ها هست بفور است و همین حدیث ها باعث شد تا من مذهب شیعه را ترک گفته و سنی شوم. دو نمونه از آن را ببینید:

از سالم بن سلمه روایت است که گوید: «مردی بر ابوعبدالله علیه السلام قرآن خواند و من حروفی از قرآن شنیدم که دیگران آن را نمی‏خواندند. ابوعبدالله علیه السلام گفت: از این قرائت دست بردار. آن طور که دیگران قرآن می‏خوانند، قرآن بخوان تا وقتی که قائم (مهدی) ظهور پیدا کند. آن وقت او کتاب حقیقی خداوند - عزّوجل – را برای همگان می‏خواند. و مصحفی که علی علیه السلام آن را نوشت، بیرون می‏آورد و می‏گوید: علی علیه السلام این مصحف را نوشت و پس از اتمام آن، آن را برای مردم بیرون آورد و به آنان فرمود: این کتاب خداوند – عزّوجل – است، که آن را بر محمد نازل فرموده و من آن را از دو لوح (لوح المحفوظ و قرآنی که بر حضرت محمد صلی الله علیه وسلم وحی شد) گردآوری نموده ام. مردم گفتند: ما مصحفی داریم که همه قرآن در آن جمع آوری شده و دیگر به قرآن نیازی نداریم. علی گفت: اما به خدا قسم، بعد از امروز هرگز آن را نمی‏بینید. تنها بر من واجب بود که وقتی آن را جمع آوری نمودم، به شما خبر دهم تا آن را بخوانید»
اصول كافی جلد دوم صفحه 333

حدیث دوم شیعه:ابوجعفر علیه السلام گفت: «جز انسان دروغگو کسی از مردم ادعا نمی‏کند که همه قرآن آن طور که نازل شده جمع آوری شده است و بجز علی بن ابی طالب علیه السلام و ائمه بعد از او، هیچ کس قرآن را بدان گونه که خداوند متعال نازل فرموده، جمع آوری و حفظ نکرده است». اصول كافی جلد اول صفحه 228
خواننده گرامی! دیدی چیزی که شیعه های امروزی منکر انند را بزرگترین عالم آنها آشکارا گفته؟!!و اینها میگویند این حدیث ها ضعیف است
اصلا این حدیث کفر است!! اما حالا که قبول دارید ضعیف است اقلا در کتابها بنویسید که ضعیف است شما که نمینویسید!
فردا که مهدی آمد میگوید ضعیف نیست کی میتواند جلویش حرف بزند شما زمینه را برای تحریف قران آماده کرده اید،قرنهاست که زمینه آماده است اما چون الله اجازه نمیدهد نمیتوانید قران را عوض کنید.
خواننده گرامی
این تنها جواب صحیح است، و شیعه چون نمیتواند سخن خود را آشکارا بگوید لذا میگوید علی تفسیر کرده
اما وقتی می پرسیم چرا این تفسیر در دسترس هیچکس نیست
اینجا شیعه سکوت میکند، سکوت شیعه معنی دار است! چون شیعه نمیتواند بگوید ما به این قرآن عقیده نداریم پس یا سکوت میکند یا جوابی میدهد که ربطی به قضیه ندارد
شما ای خواننده شیعه میتوانید علمای شیعه را امتحان کنید و از آنها بپرسید که تفسیر و ترتیب قران علی کجاست؟
شیعه یا تفسیر علی را بما نشان دهد یا از ادعایش دست بردارد این چه معنی دارد که اهل سنت قرآن علی را قبول
نکردند. چرا علی شیعیان خود را مجازات نمود و آنها را از قرآن یا تفسیر قران محروم نمود؟                                                                  گنه کرد در بلخ آهنگری
                                                                                                  به شوشتر زدند گردن مسگری

0 نظرات:

ارسال یک نظر