با توجه به روايت « فمن ادعي المشاهدة ... فهو كذاب مفتر » ادعاهای كساني كه می گويند امام زمان را ديده‌‌اند، چگونه قابل توجيه است؟

با توجه به روايت « فمن ادعي المشاهدة ... فهو كذاب مفتر » ادعاهای كساني كه می گويند امام زمان را ديده‌‌اند، چگونه قابل توجيه است؟

برده دل و جان من، دلبر جانان من!
دلبر جانان من ،برده دل و جان من !
سوال:
با توجه به روایت « هركس كه ادعای دین مهدی را قبل از خروج دجال کند بیشک او دروغگو و بهتان زننده است » با توجه به این روایت ادعاهای كسانی كه می گویند امام زمان را دیده‌‌اند ، چگونه قابل توجیه است؟!

جواب شیعه: ما دو نوع ملاقات داریم كه یكی از آنها صحیح ومعتبر است واشكالی بر آن وارد نیست ویك نوع دیگر است كه غیر صحیح است كه ما هر دو آن را شرح میدهیم تا مطلب روشن شود.
1 . ملاقات با اراده امام زمان وبا صلاحدید امام زمان علیه السلام است وشخص ملاقات كننده خود اراده ای در ملاقات ندارد به این معنا كه زمان مكان مدت وتعداد دفعات ملاقات به دست امام زمان است نه شخص ملاقات كننده در این نوع از ملاقاتها ودیدارها شخص نمیتواند با اراده خود ملاقات را تكرار كند یا مثلا بگوید من فلان روز با حضرت دیدار خواهم كرد این نوع ملاقات صحیح است ومعتبر وبرای بسیاری از بزرگان وعرفا وعلما اتفاق افتاده است وداستان آنها را علمای بزرگی همچون علامه مجلسی در بحار الانوار و میرزای نوری در نجم الثاقب وشیخ صدوق در كمال الدین و.. نقل كرده اند.
2 . اما این که ملاقات با امام زمان علیه السلام با اراده واختیار شخص ملاقات كننده صورت گیرد واستمرار داشته باشد به این معنا كه شخص هر زمان كه بخواهد میتواند به محضر حضرت مشرف شود وحضرت را ملاقات كند ، مردود است وطبق توقیع امام زمان علیه السلام به علی بن محمد سمری آخرین نایب حضرت در غیبت صغری كذاب است:
«وسیاتی شیعتی من یدعی المشاهدة الا فمن ادعی المشاهدة قبل خروج السفیانی والصیحة فهو كذاب مفتر ... »
الغیبة شیخ طوسی ص395- احتجاج شیخ طبرسی ج 2 ص 297
چه بسا افرادی از شیعیان ادعاکنند که مرا مشاهده نموده اند، آگاه باشید هر کس قبل از خروج سفیان و صیحه آسمانی، چنین ادعایی کند درغگو وافترا زننده است...
این عبارت تند حضرت اولا : به خاطر این است که جلوی شیادان وحقه بازان و دروغگویان كه قصد سوء استفاده از عقاید و احساسات مردم دارند گرفته شود تا هر كسی نتواند ادعای ارتباط كند و مردم را فریب دهد و دیگر اینكه بعد از اتمام غیبت صغری و با شروع غیبت كبری راه ارتباط مستقیم با حضرت طبق مصالح غیبت مسدود شد چرا كه فلسفه غیبت خفاء وعدم دسترسی است واگر قرار باشد هر كس بتواند با حضرت ارتباط داشته باشد و ارتباط را به اطلاع همه برساند خلاف مصلحت وفلسفه غیبت عمل شده است .
و ثانیا: حضرت با این فرمایش خود یک قاعده کلی را برای شیعیان بیان می کند و آن این که اصل اولی در ادعای ملاقات کذب و دروغ است مگر این که خلاف آن ثابت شود همانند اصل طهارت و اصل حلیت که اصل اولیه در تمام اشیاء پاکی و حلیت است مگر آن که نجاست و حرمت آن ثابت شود.
پاسخ اهل سنت:
 
ما که امام زمان شیعه را یک چیز خیالی میدانیم، پس پیش ما هر کس که ادعا کند امام زمان را دیده دروغ میگوید، چون اصل دروغ است ، پس فرع هم دروغ است .
اما نکته عجیب اینجاست که شما دیدید شیعه چگونه اول برای (ملاقات )انواع درست کرد (ملاقات نوع 1 و 2 ) تا حدیثش؛ روایتی که خودش بافته؛ را دور بزند
میگوید دو نوع ملاقات داریم یکی اینکه من به ملاقات تو بیاییم
یکی اینکه تو به ملاقات من بیایی
مثل اینکه بگوییم:
برده دل جان من، دلبر جانان من!
یا بگوییم
دلبر جانان من، برده دل و جان من !
آقای شیعه این دونوع ملاقات نیست ، یک نوع است اما حرف تو خر کردن مردم است یا به زبان ادبی، استحمار مردم است
مثال حالا مجلسی شما ادعا کرده امام زمان را دیده و روایت کرده که ایشان این را فرمودند و آن را فرمودند !!!
و حدیث شما میگوید هرکس ادعای دیدن امام زمان را کند تهمت زننده و دروغگوست
شما برا ی نجات دادن مجلسی میگویید:
دو نوع ملاقات داریم اگر مجلسی بگوید من به دیدن امام زمان رفتم ،دروغ ا ست!
ولی اگر بگوید امام بدیدن من آمد، راست است!!
این همان شعری است که عرض کردم
برده دل و جان من .......
امام زمان خودش که در دسترس نیست تا ما از او بپرسیم: شما آمدین دیدن این آقای مجلسی یا این آمده به دیدن شما؟
اول و آخر مجبوریم ادعای مجلسی را قبول میکنیم
حالا یا مجلسی ها یا دروغگویند یا راستگو
اگر دروغگوباشند براحتی میتواند بگوید امام زمان آمده بدیدن ما
پس این حدیث شما بدرد لای درز دیوار میخورد و فایده ای برای مردم ندارد
پس یا امام زمان شما یک حرف بیهوده و بی مصرف زده که عملا کاربردی ندارد
یا این تقسیم بندی شما ؛ دو نوع ملاقات داریم، فقط برای نجات دادن گروه بزرگی از علمای شماست که بدروغ ادعای دیدن امام زمان را داشته اند و دارند
در پرتو این حدیث شما باید مسجد چمکران را خراب کنید و کتابهای مجلسی را بسوزانید وووووووووو
اما آیا این ممکن است ؟ این که ممکن نیست !
ولی قانون من در آوردی ممکن است !!
میگویید دو نوع ملاقات داریم و و به ریش حدیث خود می خندید !!
من حیرت میکنم ایرانی با این عقل و هوش، آخر چرا فرمان و رهبری عقلش را داده بدست افراد بیسوادی چون قزوینی و خامنه ای و و مکارم شیرازی و آیت الله بهجت ؟!!
این ایت الله بهجت ؛که امسال مرده؛ ادعا کرده بود که یکی دوستانش ؛که با امام زمان نشست و برخاست دارد ؛از امام زمان شنیده که ظهور مرا - جوانان بکنار- حتی پیران این زمان نیز خواهند دید !!
همین بهجت که مرد، او را با صد احترام دفن کردند، دروغ که نگفته بود ! دوستش با امام زمان ملاقات ازنوع دوم دارد!
پس ای علمای شیعه!! چرا اون زن اصفهانی که گفت من زن امام زمانم، را دستگیر کردید؟ شاید ملاقات او هم از نوع دوم است

0 نظرات:

ارسال یک نظر