خمس و متوليان مذهب شيعه! «2»

خمس و متوليان مذهب شيعه! «2»

نویسنده: 
عبــــــــــدالله
*** سهم رسول خدا: در ابتدا لازم به ذكر است كه توجه به اين مهم داشته باشيم كه شعار تمام انبياء اين است كه در مقابل رسالت و ابلاغ وحي هيچگونه اجرت و مزدي از مردم نخواسته اند و نه گرفته اند.در اسلام و در ساير اديان اگر امام و پيشوا و رهبر مردم  از طريق دسترنج مردم تغذيه كند...
هرگز نمي تواند حقايق را بازگو و بيان كند. بدين جهت است كه خداوند مي فرمايد:«قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا» (بگو که من مزد رسالت از شما نمی‌خواهم) نكته قابل توجه اين كه در قرآن يازده مرتبه تكرار شده است از قول پيامبران كه ما اجر رسالت  از مردم نمي خواهيم. حال سؤال اين است كه چگونه در آيه خمس سهمي براي پيامبر تعيين كرده است ؟  و آيا اين سهم پيامبر با آن 11 آيه در تناقض نيست؟
و آيا حقيقتي در آن است كه كمتر كسي توجه به آن كرده است. تحقيق در آيات كتاب مبين مطلب را كاملاً روشن مي كند.
- پاسخ این است که سهم پيامبر در آيه خمس غنائم، حاصل دسترنج مردم نيست. بلکه مسلمانان براي جهاد في سبيل الله  رفته اند و در حالتی که  دشمنان كشته شده يا گريخته اند و اموالي بدون مالك و بي صاحب بر جای مانده است . از اين اموال است که، خداوند سهمي براي رسول تعيين فرموده است نه از دسترنج كاسب و زارع  و  ..........
پس آيه خمس فقط و فقط مربوط به غنايم داراب الحرب است و ربطي به ارباح  مكاسب و فاضل مؤونه ندارد.   و آنان كه از طريق دین ارتزاق مي كنند مصداق كلام  مولا علي هستندكه مي فرمايد  :  « اوساخ ايدي الناس»  از چرك دست مردم روزی می خورند  و این روش اين سوء استفاده از دین بوده و مخالف کلام خدا و سنت پیامبر است.


***
هيچ كدام از امامان خمس دريافت نكرده اند .
همانطور كه گفته شد پيامبر خدا  از هيچكس خمس دريافت نكرد و اصحاب آن حضرت همه روحشان از چنين (بدعتي) كه در بين ما  رايج است آگاهي نداشته است در نهج البلاغه امام علي چنين مسئله اي مطرح نشده و فقط يك بار اشاره به خمس غنايم فرموده و امام علي نه خمس داد و نه خمس گرفت. امام حسن و امام حسين نه خمس دادند و نه خمس گرفتند.در كتاب صحيفه سجاديه امام زين العابدين هم چنين چيزي وجود ندارد كه اين دو كتاب در بين ما ايرانيان داراي ارزش و اعتبار خاصي است .نه در سنت و سيره پیامبر و نه ائمه و نه صحابه چنين چيزي وجود نداشته است.
مطرح شدن خمس به شكل امروزي
مؤسس اين خمس در جامعه ما از زمان امام صادق به بعد است كه يكي از وكلاي ايشان در ايران به نام علي ابن مهز يار تحت عنوان اين كه من به ديدار امام  مشرّف  می شوم اگر كسي پیامی یا پولی  دارد بدهد ببرم خدمت امام.  و اين فرد به نام امام بنيان اين كار را نهاد و از مردم مبالغي سنگین دریافت کرد كه او هم اکنون در اهواز دفن است.
هر كس مايل است در مورد اینگونه وكلا و رجال خمس خوار تحقيق كند به كتاب (خمس ) نوشته مرحوم حيدرعلي قلمداران مراجعه نمايد. در كتاب وسايل الشيعه 15 حديث در مورد خمس ذكر شده است.
تعداد 5 حديث آن به طور كلي در مورد غنايم جنگ است كه مورد قبول همه می باشد.
و تعداد 5 حديث آن هم تكراري است يعني يك حديث را از دو راوي يا دو منبع نقل كرده اند با اندكي تفاوت.
5 حديث هم در كتاب فوق وجود دارد كه كاملاً به مجعول و مجهول است.

تمام راويان و همه كتابهايي كه اين احاديث را جمع آوري كرده اند در مقابل آن 15 حدیث و  روایت، 32 روایت در مورد بخشیده شدن آن بر شیعیان نقل کرده اند  که آنها را احادیث اباحه و تحلیل می نامند که از زمان ائمه، خمس را بر وکلا و شیعیان حلال کرده و بخشیده اند که اولادشان حلال زاده باشد. و این وکلا و نمایندگان برای منافع خودشان آن چه توانسته اند روایت ساخته اند و جمع آوري كرده و به نام حضرت صادق نشر داده اند .
به نقل تواريخ شيعه زماني كه موسي بن جعفر در زندان بود همين راويان و نواب، خمس كلاني را از مردم دريافت كردند و پس از وفات آن حضرت به امام رضا ندادند و گفتند موسي بن جعفر زنده است و غايب شده است.


يكي از روايت هاي مشهور آنها از حَكَم مؤذن بنی عبث است كه آورده اند از حضرت صادق در مورد آيه و «وَاعْلَمُوا أَنَّمَا غَنِمْتُم» – سؤال كردند فرمودند: ( هي والله الافاده يوماً بيوم الا ان ابي جعل شیعة فی حل لیزکو  (لطیب ولادتهم )
ترجمه  : از حضرت سؤال کردند در مورد آیه «وَاعْلَمُوا أَنَّمَا غَنِمْتُم» که مقصود چیست؟  فرمودند   : «به خدا قسم مقصود آیه استفاده روز به روز است جز آن که پدرم بر شیعیان آن را بخشید که پاک باشند و اولادشان حلال زاده باشد.
 روايت جالب است اول قسم جلاله مي خورد كه قسم جلاله خوردن دليل بر كذب آن است دوم مي گويد استفاده روز به روز است كه هم حساب سال را رد مي كند و هم مخالف با قرآن است .  و سوم این که مگر امام مي تواند حكم خدا را تعطيل كرده و ببخشد؟
قسمتی از حديث با قسم جلاله و نيم ديگر بخشش را مطرح مي كند . مگر حكم خدا تابع نظر افراد  است که بندگان بتوانند بر مبنای سلیقه خودشان آن را تغییر دهند؟
***خمس از ديدگاه ساير مسلمين
اکثر مسلمانان جهان، اهل سنت هستند يعني از هر يكصد نفر حدوداً 90 نفر آن اهل سنت هستند و 10%  نفر شيعه و اين گونه خمس منحصر به اقليت شيعه است و 90% جهان اسلام چنين خمسی را قبول ندارند چون مبناي اهل سنت از قراري كه در كتب موجود است ماخوذ از سيره و سنت پیامبر است و اگر همه مسلمين به حكم قرآن به سنت پيامبر اقتدا مي كردند ديگر اختلافي وجود نداشت  مضافاً  این که مذهب شيعه روش دينداري خود را از سنت پيامبر نگرفته است و  گرفتن این گونه خمس در سيره پيامبر وجود ندارد  و كذب محض است.
 

0 نظرات:

ارسال یک نظر