آیا قرآن کتاب خاطرات زندگی حضرت علی است؟

آیا قرآن کتاب خاطرات زندگی حضرت علی است؟

آنهایی که گمان میکنند قرآن کریم فقط برای این نازل شده که مدح اهل بیت را بگوید ، در حقیقت دارند به قرآن توهین میکنند و  منزلت خالق بشر را  از مقام خالقیت به  مقام مداحیت پایین میاورند. که  این گناهی نابخشودنی است, این توهین به مقام ربویت است, این توهین به قرآن است.
بر مسلمانان لازم است از سهل انگاری دست برداشته و در قدم  اول علمای شیعه را نصحیت کنند، تا شاید که از توهین به قرآن دست بردارند و اگر با نصحیت بازداشته نشدند مسلمانان باید چاره اساسی بیاندیشند.
 اینک نمونه ای دیگر از تحریف معنی قرآن کریم توسط کسانی ماسک حب علی را به دروغ به چهره خود زده اند:

شیعه میگوید:
آیه : (فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّـهُ أَن تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ ﴿٣٦﴾ رِجَالٌ لَّا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّـهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ ۙ يَخَافُونَ يَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ) (النور: 36-37)
«(اين چراغ پرفروغ) در خانه‏هايى قرار دارد كه خداوند اذن فرموده ديوارهاى آن را بالا برند (تا از دستبرد شياطين و هوسبازان در امان باشد); خانه‏هايى كه نام خدا در آنها برده مى‏شود، و صبح و شام در آنها تسبيح او مى‏گويند. مردانى كه نه تجارت و نه معامله‏اى آنان را از ياد خدا و برپاداشتن نماز و اداى زكات غافل نمى‏كند; آنها از روزى مى‏ترسند كه در آن، دلها و چشمها زير و رو مى‏شود».

 شعیه میگوید این آیه درباره حضرت علی است
ثعلبی با نقل قول از انس و بریده می‌آورد که این دو گفتند: چون رسول خدا این آیه را تلاوت نمود مردی برخاست و گفت: اینها چه خانه‌هایی هستند ای رسول خدا؟ پیامبر گفتند: خانه‌های انبیاء هستند. پس ابوبکر برخاست و گفت: ای رسول خدا آیا این خانه هم از آن خانه‌هاست؟ و منظورش خانه علی و فاطمه بود. ایشان فرمودند آری. از بهترین‌شان است،
 پیامبر در اینجا مردان را چنان توصیف کرده که دلالت بر افضلیت‌شان کند، پس علی امام است، در غیر این صورت تقدیم فاضل بر افضل پیش می‌آید و این درست نیست».

پاسخ  اهل سنت:
بدون شک شیعه این تاویل را قبول دارد، چونکه مطابق هوای نفسش است، وقتی مطابق هوای نفس باشد دیگر سند مهم نیست دیگر گوینده برایش مهم نیست! اما اهل سنت به اجماع این تاویل را قبول ندارند چون:
اینکه ثعلبی در کتابش چیزی نوشته باشد این نشان از این نیست که نظر او نظر همه  اهل سنت  است، اتفاقا این نظرش را هیچ اهل سنتی قبول ندارد، چونکه حدیثی که به آن استناد کرده جعلی است.
دوما دانشمندان اهل سنت برای تفسیر ثعلبی ارزشی قایل نیستند او در بین ما جایگاهی ندارد،
 اگر قرار باشد نظر هر شیعه ای، نظر همه شیعه ها تلقی شود ، پس ما به آسانی میتوانیم از کتب بعضی  نویسندگان شیعه فضلیت و برتری عمر و ابوبکر را بیان کنیم ، اما آیا ین نظر همه اهل تشیع است آیا این نظر اکثریت اهل تشیع است؟ آیا این نظر اقلیت شيعه است؟ یا نظر یک یا دو نفر؟

آیا احدی از علمای اهل سنت یا شیعه هست که بگوید: هر کس از اهل سنت یا شیعه درباره مذهب خود  شهادتی بدهد حتماً عادل است؟ و و آن شهادت از لزومات مذهب است؟!! یا کسی از آنان گفته است: هر کس از اهل سنت یا شیعه  حدیثی روایت کرده حتما حدیث صحیحی است؟ !
سوم: آیه مذکور به اتفاق علمای فن در خصوص مساجد است، و حتي درباره خانه پيامبر هم نيست چونکه در خانه پیامبر مردان نبودند یک مرد (رجل) بود !  و آیه سخن از رجل میگوید! پس درباره مسجد پیامبر است نه خانه ایشان .
جالب اینکه درباره خانه علی هم نیست زیرا در خانه ایشان نیز رجال نبودند خانواده ایشان  در عصر نزول قرآن،  حداکثر  متشکل بود از یک مرد و یک زن و  چند بچه !
پس ای شیعه دیدی تفسیرت چون دم خروس و قسم حضرت عباس است؟!
چهارم اینکه قرآن  در آیه مورد بحث میگوید: (رِجَالٌ لَّا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَن ذِكْرِ اللَّـهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ ۙ)
 يعنى خانه‏هايى كه نام خدا در آنها برده مى‏شود، و صبح و شام در آنها تسبيح او مى‏گويند. مردانى كه نه تجارت و نه معامله‏اى آنان را از ياد خدا و برپاداشتن نماز و اداى زكات غافل نمى‏كند


پس هرکس که این صفت را داشته باشد چرا باید مشمول آیه نباشد؟
اصلا برای  ما بگویید که این قرآن را ما برای چه تلاوت میکنیم برای اینکه مدح علی را بگوییم یا اینکه بما درس زندگی بدهد؟
دانستن اینکه علی روزی روزگاری نماز میخوانده و زکات میداده و تجارت ها  او را  کار خدا باز نمیداشته، چه سودی دارد؟
سود آنوقت است که آیه همگانی باشد، یعنی همه  انسانها را تشویق کند که نماز بخوانند و زکات بدهند و تجارت و خرید و فروش آنها را از عبادت باز ندارد!
شاید بگویید دارد از علی تعریف میکند تا شما نیز او باشید،

اما جواب ما این است که بله  الله از بت شکنی ابراهیم تعریف کرد تا  ما مثل او شویم ، اما  الله نه ترسید، نه خجالت کشید که نام ابراهیم را ذکر کند ، اگر آیه درباره علی باشد باید الله اسم او را ذکر میکرد .
 پس قرآن بازگویی خاطرات زندگی حضرت علی و شرح حال زندگی او  نیست ( آنهم به ادعای شما بدون ذکر نامش!!!! ) تا شما هرچه که بدستتان آمد را مربوط به حضرت علی بدانید!!!
                                                                                                          سجودى
 

0 نظرات:

ارسال یک نظر