كرامات شاخدار آیت الله بهجت

كرامات شاخدار آیت الله بهجت

نویسنده: 
عبدالله حيدري
پس از وفات رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی _صلی الله علیه و آله و سلم _ چند انشعاب مهم در بدنه امت اسلامی بوجود آمد که شاید بتوان مهمترین آن را انشعاب رفض یا بدعت رفض نامید. پیروان بدعت رفض ....
که در تاریخ ملل و نحل و کتابهای فرقه شناسی به آنان "رافضه" گفته می شود و به مفرد آن رافضی و جمع آن "روافض" اطلاق می شود یکی از منحرفترین گروههای منسوب به اسلام است. در این مقاله در پی ریشه یابی و بیان پیشینه این فرقه نیستیم که آن مجال مفصلتری می طلبد، موضوع مورد بحث ما در این مقاله کوتاه بیان بخشی از غلو و افراط و زیاده روی است که برخی پیروان این فرقه آنرا به عنوان کرامات و گاها ندانسته معجزات افراد می پندارند!.
فرقه روافض خود شاخه ها و فروع فراوان دارد که یکی از معروفترین آن شاخه "امامی اثناعشری" است. شیعیان اثناعشری نیز در درون خود انشعاباتی دارند که «اخباریه» «اصولیه» «شیخیه»  و «حجتیه»  از معروفترین فرق امامی اثناعشری هستند.
شایع ترین و پرطرافدارترین این فرقه ها اصولیها و اخباریها هستند . اختلاف اصولی و اخباری در اصل اعتقاد نیست بلکه بیشتر به نحوه ی برخورد با مخالفین یعنی اهل سنت بر می گردد. 
اخباری ها ظاهری و پیرو ظاهر نصوص و روایات هستند و لذا چیزی بنام علم جرح و تعدیل را نمی پذیرند بر خلاف اصولیها که ظاهرا در دایره ای بسیار کوچک اصطلاحاتی را برای این علم وضع نموده اند .
اما در اصول عقاید بویژه در عقیده امامت و نیز دشمنی با صحابه _رضی الله عنهم_ و لعن و نفرین آنان و غلو و افراط درباره ائمه و نسبت علم غیب به آنان کاملا با یکدیگر همنظر و هم عقیده اند.
علماء و مراجع امامی اثناعشری برای جلب و جذب مقلدان و پیروان خود ابتکارات مختلفی بکار می برند و حتی بعضی (با همه غلو و افراط و انجام بسیاری از عبادتها برای امامان علیهم السلام مانند دعا و استغاثه و نذر و غیره) به نماز شب و سحرخیزی تظاهر میکنند تا بعضی مقلدان یا شرکای در خمس و مصالح و منافع برایشان کرامات بتراشند!.
غلو و افراط درباره امامان زیاد شنیده و خوانده بودیم بخصوص در مورد موضوع مورد نظر یعنی موت اختیاری امامان ، کلینی در کتاب الحجه بابی دارد بنام "باب أن الأئمة يعلمون متى يموتون و لايموتون إلا بإختيارهم" (یعنی ائمه میدانند کی میمیرند و جز با اختیار خودشان  نمی میرند!!!) در این موضوع با هر کسی بحث می شود پاسخی ندارد!
در مناظره معروفی که با آیت الله ناصر مکارم شیرازی داشتم ایشان می فرمود: من این احادیث را قبول ندارم! ... این درباره خود ائمه بود. 
اما اینکه موت اختیاری به افراد دیگری نیز منتقل شود تا کنون به تصور کسی نمی گنجید اما سال گذشته با مردن آیت الله بهجت قواعد غلو و افراط هم بهم ریخت و غالیان و افراطیان این دروغ بزرگ و غلو ضد عقل و ضد دین و قرآن را ترویج کردند که آیت الله بهجت هم موت اختیاری داشت. 
ما مسلمانان اهل سنت (یعنی حدود 95 در صد امت اسلامی) معتقدیم که حتی پیامبران _علیهم السلام_ نیز موت اختیاری نداشتند  زیرا الله متعال در آخر سوره لقمان پنج ویژگی که از خصوصیات ذات قادر و بی نیاز خود می باشد برای ما معرفی مینماید که اختیار آنرا به فرشتگان و پیامبران نیز نداده است. «إِنَّ اللَّـهَ عِندَهُ عِلْمُ السَّاعَةِ وَيُنَزِّلُ الْغَيْثَ وَيَعْلَمُ مَا فِي الْأَرْحَامِ ۖ وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ مَّاذَا تَكْسِبُ غَدًا ۖ وَمَا تَدْرِي نَفْسٌ بِأَيِّ أَرْضٍ تَمُوتُ ۚ إِنَّ اللَّـهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ» لقمان/34_ 
«بی‌گمان دانشِ قیامت، نزد الله است و او باران را فرومی‌فرستد و آنچه را در رحم‌هاست، می‌داند. و هیچ‌کس نمی‌داند فردا چه چیزی به دست می‌آورد و هیچ‌کس نمی‌داند در کدامین سرزمین می‌میرد. بی‌گمان الله دانای آگاه است» 
اما در مذهب روافض غالی و افراطی ائمه که عالم الغیب بودند حالا آیت الله بهجت هم عالم الغیب شد!! و شاید در آینده از شروط آیت الله بودن نیز این باشد که هر آیت الله موت اختیاری داشته باشد!
.
 طی یک سال گذشته ترویج این دروغ بزرگ و غلو و افراط محدودتر بود اما اینک دایره گسترده تری به خود گرفته و امام جمعه سیاسی خرافی تهران "حجت الاسلام صدیقی" ضمن چندین دروغ و افراط گرایی ضد قرآنی دیگر ادعای موت اختیاری "محمد تقی بهجت" را تکرار کرد. 
•  اینکه آیت الله بهجت جسمشان اینجا بود اما مامور آن دنیا بود! ما که نفهمیدیم یعنی چه؟!.
•  اینکه به پدر بهجت پیش از تولد او (ولابد پیش از علامات حمل) اطلاع داده شده که "محمد تقی" در راه است کراماتی است که پیش از پاگذاشتن به این کره خاکی برای حضرتش اتفاق افتاده است!!!.
•  اینکه بهجت «ذخیره الله» است برای ما قابل فهم نیست! یعنی چه!؟.
•  اینکه بهجت «سیر ملکوتی» داشته و سه روز روح از بدن خارج میکرد!!! نیز کرامات بی نظیر دیگری است!!.
•  اینکه ایشان در نماز؛ نماز نمیدید بلکه خدا را میدید! نیز کرامات دیگری است!. 
•  اینکه بهجت وقتی نماز میخواند 3 روز بدنش خسته بود ندانستیم به چه معناست؟!. سایر مسلمانان هر شبانه روز 5 وقت نماز می خوانند و طبق مذهب شیعه پنج وقت را در سه وقت می خوانند! اگر سه بار هم کسی نماز بخواند یعنی اینکه هر روز نماز میخواند، اینکه ایشان هر وقت نماز میخواندند تا سه روز بدنش خسته بود! نفهمیدیم منظور چیست؟!.
آیا طبق این فرموده جناب صدیقی ممکن است این نیز از کرامات و خصوصیات جناب بهجت بوده باشد که معمولا نماز نمیخوانده و هرگاه که نماز میخوانده تا سه روز بدنش خسته می شده؟!.
 چون با یک محاسبه کوتاه و ساده خیلی روشن است که برای اینکه مشخص شود ایشان بعد از هر نماز تا سه روز بدنشان خسته بوده باید بعد از هر نماز حداقل دو روز بین 2 تا نماز ایشان فاصله باشد و الا خستگی روی خستگی انباشته میشود و تشخیص این امر مشکل و بلکه ناممکن است.
•   اینکه یکی از مراجع قم فرموده که «آیت الله بهجت نقال نیست! و هر چه میگوید جزو جانش است»!!! بسیار جمله مهم و پرمعنایی است! از یک سو بیانگر این واقعیت است که:
«حداقل بخشی از مراجع که اینگونه برایشان دروغ ترویج می شود و کرامات ساخته و پرداخته می شود نقال هستند»! 
و آنچه می گویند و می کنند جزو جانشان نیست! بلکه جنبه ریاکاری و عوام فریبی دارد!!.
 و از سوی دیگر این واقعیت را می رساند که خود اینگونه افراد که دین را وسیله فریب مردم و جلب منافع مادی و خمس یعنی 20% از مال مردم و کسب شهرت و نیل به شهوت متعه و صیغه می کنند:
خودشان قطعا و یقینا از حال یکدیگر آگاهند و میدانند که صرفا نقش دینداری بازی می کنند و الا مسائل روشن تر از روز که حتی کم سوادترین افراد جامعه به روشنی و سادگی درک میکنند!؛ اینها با یدک کشیدن این همه لقب و لباس و ادعای علم و کمال نمی فهمند؟! موضوع به این سادگی را چگونه نمی فهمند؟ مردم هم در حیرتند که براستی جریان چیست؟ حق کجاست؟ واقعیت را کجا و چگونه باید جستجو کرد؟!.
 آنچه بیشتر شگفت انگیز و حیرت آور است اینکه «دروغ موت اختیاری» را از زبان شخصیتی مشهور جعل می کنند. جناب صدیقی می گوید: "حضرت امام خمینی می گفتند که آقای بهجت صاحب موت اختیاری است!! و قدرت خلع دارد!!! و می تواند روح را از بدن خودش خارج کند!!!
عجبا!! چه دلاور است دزدی که به کف چراغ دارد!! البته ما به یقین نمی دانیم که این نقل قول درست است یا خیر؟!.
 در هر صورت چنین عقیده ای تمام خطوط قرمز توحید و عقیده را دور زده و در تضاد کامل با قرآن کریم و با عقل و فطرت سالم و در تناقض آشکار با روح توحید اسلام و خصوصیت یکتاپرستی در این دین عظیم است. 
در آیات آخر سوره لقمان که به آن اشاره شد خداوند با کمال صراحت علم اینکه چه کسی کی میمیرد و و در کجا میمیرد را از خصوصیات ذات اقدس خود قرار داده یعنی اینکه خود الله متعال است که انسانها را میمیراند و هیچ پیامبر و امام و ولی خداوند چنین ادعایی نکرده اند و هرگز به آنها چنین اختیاری نیز داده نشده است.
در مطلب بالا دو امر متفاوت ادعا شده است یکی موت اختیاری! و دیگری اینکه این موت اختیاری اینگونه نیست که با خواست و اراده خود ایشان اما بدست فرشته مرگ یا ملک الموت انجام شود! بلکه ایشان اختیار خلع دارد و می تواند روح را از بدن خود خارج کند!!! سبحانک هذا بهتان عظیم و قل هاتوا برهانکم ان کنتم صادقین.
•  ادعای مکاشفه آنهم از زبان خود ایشان ادعای دیگری است که هیچ دلیلی ندارد! 
• اینکه ایشان خواب دیدند که امام زمان جلوی پای آیت الله خامنه ای تمام قد بلند شدند و برای ایشان جایی برای نشستن باز کردند!
  یکی دیگر از کرامات شاخدار جناب بهجت است چون بشمول خود بهجت تمام آیات عظام یقین محکم دارند که موجودی بنام امام زمان متولد نشده است و یقین راسخ دارند که تمام آنچه درباره امام زمان گفته و نوشته و ادعا می شود چیزی جز خیالبافی نیست! و خرافات بی سر و پای این میدان آنقدر آشکار است که برای شکستن آن نیازی به استدلال نیست. 
خدایا! ترا بر نعمت عقل و شعور و عقیده خالص اهل سنت هزاران سپاس و شکر می کنیم. پس هیچ هموطنی را از نعمت های عظیم محروم نفرما. آمین.
پی نوشت/ بنقل از سنی نیوز http://www.sunni-news.net/fa/articles.aspx?selected_article_no=9388

0 نظرات:

ارسال یک نظر