شاخص های تفرقه افكنی و راهکارهای وحدت حقیقی


عبدالله حيدري
http://dc263.4shared.com/img/WsNa5Lpy/0.0016088892634139595/sha.bmp
توهین به خاندان پیامبر گرامی _صلی الله علیه و آله وسلم _ و توهین به صحابه بزرگوار رسول الله_صلی الله علیه و آله وسلم _ از بارزترین شاخصه های تفرقه افکنی در جامعه اسلامی است.

آیا امروز اگر کسی درباره یکی از رهبران مطرح فلان کشور بد زبانی کند و به زن و دختر و خانواده و خویشان و دوستان او ناسزا بگوید , از نظر آن رهبر و اطرافیانش , آن شخص چگونه انسانی است؟!.

آیا امروزه به جرم توهین به فلان شخص مگر افرادی زندانی و یا اعدام نشده و نمی شوند؟! حتى در همین ماه های اخیر؟!.

پس چگونه است که توهین به خانواده و دوستان و بلکه اعضای درجه ی یک خانواده ی رسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم) امروزه جرم نیست و به بهانه ی بحث علمی بد ترین توهین ها نسبت به آنها روا داشته می شود .

من از تمام آحاد ملت عزیز و فارسی زبانان گرامی تقاضا می کنم که در این باره فکر کنند و از خود بپرسند که براستی اگر ما جامعه ی بزرگ فارسی زبان بخواهیم وحدت عملی و حقیقی داشته باشیم راهکارش چیست؟.

آیا با توهین و اهانت و باز کردن پرونده های 1400سال پیش وحدت بوجود می آید؟! مثلا پرونده ای که دادگاه 100سال پیش جمع کرده امروز آن را مجددا باز کردن و به افراد آن تاختن و توهین کردن راه سالم زیستن است؟!! اگر چنین شود آبا جامعه ی بشری ممکن است به آرامش دست یابد خداوند متعال دو بار در سوره بقره می فرماید: (تلك أمه قد خلت لها ما كسبت و لكم ما كسبتم و لا تسئلون عما كانوا یعملون)

وارد اصل موضوع بحث می شوم :

احمد بن شعیب نسایی متوفای 303 قمری صاحب سنن نسایی یکی از کتب شش گانه ی حدیثی اهل سنت است در شام به جرم دفاع از امیر المؤمنین علی بن ابی طالب رضی الله عنه زیر کتک و شکنجه به دست نواصب به شهادت رسید.

کتاب خصایص علی را هنگامی نوشت که علی رضی الله عنه از سوی نواصب توهین می شد ایشان خواست حساب اهل سنت را از نواصب جدا کند.

شگفت انگیز است که مؤلف کتاب خصایص علی در قرن سوم به دست نواصب به شهادت رسید و محقق همین کتاب خصایص علی دکتر احمد سیاد به دست مدعیان محبت اهل بیت علیهم السلام به شهادت رسید؟!!!.

این برخوردهای نسنجیده و یا احیانا سنجیده اما با پشتوانه کینه و حس دروغین انتقام نتیجه ی غلو و افراط و تعصب است. اگر ما به انسان به عنوان انسان ارزش قایل بشویم و به جایگاه بحث علمی سالم و اهمیت اندیشه و گفتگو ارزش قایل باشیم مشکلات خود را با گلوله و ترور حل نمی کنیم!!.

ما به عنوان یك ملت با فرهنگ و متمدن باید بدانیم که با خشونت نه تنها امنیت ابجاى نمی شود و دگر اندیشی دینی از بین نمی رود بلکه جسارت بیشتر می شود. پس تنها راه ایجاد امنیت سیاسی و فکری این است که به فکر و اندیشه و بحث و گفتگوی آزاد و هدفمند ارزش قایل شویم و اجازه بدهیم هر کس حرف خودش را بزند و فقط با منطق و استدلال سعی کنیم با مخالف کنار بیاییم .


سايت نوار اسلام
IslamTape.Com
با تشکر از سایت سنی نیوز

0 نظرات:

ارسال یک نظر