شهيد مولوي شيخ علي دهواري

شهيد مولوي شيخ علي دهواري

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhF5l8Ughiz0yjGtHzCv3S9aSkEwIYukESNWixZuOCjAMqJRFjT9_6nzyHhiAOQgViQ5ouR3Se42xqUMxwLWyZQ91PplHIWESci6t-ELQvWtskjLuQmJhIque6tLMIYjNkNFMFBYSJBh2w/s128/dehvri.jpgمولوي شيخ علي دهواري يکم مردادماه 1339 در روستاي آسپيچ شهرستان سراوان در يک خانواده ي مذهبي ديده به جهان گشود. تحصيلات دوره ي ابتدايي را در روستاي آسپيچ و دوره ي متوسطه را در شهر سراوان در سال 1359 به پايان رساندند و در کنار آن تعطيلات تابستاني را در حوزه ي علميه ي عين العلوم گشت به فراگيري علوم شرعي مي پرداخت و به دليل اشتياق وافر به علوم شرعي در سال 1360 پس از دريافت بورس تحصيلي از دانشگاه بين المللي مدينه منوره عازم سرزمين وحي؛ عربستان سعودي گرديد. و هفت سال از بهترين دوران زندگي خويش را در شهر رسول الله r دانشگاه مدينه منوره به کسب فيض از علما و دانشمندان و اساتيد آن پرداخت و در رشته علم حديث با رتبه ممتاز از آن مرکز علمي فارغ التحصيل گرديد و از آنجايي که مدينه منوره محل رفت و آمد تمام انديشمندان جهان اسلام با افکار و انديشه ها، مذاهب و نحله هاي مختلف اسلامي بود با برخورد و ملاقات با آنان شناختي عميق از اسلام و مسائل اسلامي پيدا نمود و با تلاش و پشت کاري که داشت توانست از چشمه ي زلال کتاب و سنت عطش علمي خويش را برطرف نمايد و سرانجام بعد از هفت سال غواصي در درياي قرآن و سنت، سال 1367 با کوله باري از علم و دانش و تجربه براي خدمت به مردم به ايران بازگشت ودعوت به سوي توحيد و يکتاپرستي و سنت رسول الله r را درشهرستان سراوان آغاز نمود. و خدمات ارزنده اي به جامعه اهل سنت ارائه نمود و در اين مدت مسئوليتهاي مختلفي به عهده داشته است که برخي از آنها عبارتند از:
(1) امام جمعه و جماعت مسجد نور سراوان      
(2) استاد حديث مدرسه ي علوم ديني دارالعلوم زنگيان   
(3) تأسيس مسجد جامع صديق اکبر سراوان    
(4) امام جمعه و جماعت مسجد جامع صديق اکبر سراوان
(5) تأسيس مدرسه علوم شرعي دارالحديث امام بخاري در سال1380         
(6) رئيس و مدرس دارالحديث امام بخاري     
(7) ساختن سي مسجد و چند مکتب قرآن در سطح استان و دهها خدمت ديگر.

هم اکنون حدود 80 نفر در مدرسه دارالحديث امام بخاري مشغول به تحصيل مي باشند. ايشان انديشمندي توانا بود که با اخلاص تمام در جهت احياي کتاب و سنت گام برمي داشت  و از اخلاق والايي برخوردار بود به همين دليل روابط اجتماعي خوبي داشت و فردي عابد بود و از راه تجارت و فروش لوازم يدکي امرار معاش مي نمود. او طبق سنت الهي مانند همه ي پيامبران، مصلحان و دعوتگران مورد تهاجم قرار گرفت. به او تهمت ها زدند، فحش ها و ناسزاها شنيد ولي مانند کوه، استوار ايستاد و راه دعوت را ادامه داد. دشمنان اسلام، اين شب پران کوردل که توانايي ديدن نور الهي را نداشتند به پست ترين روش که ترور باشد، پناه بردند. و بعد از نماز مغرب روز دوشنبه بيستم آبان ماه 87 هنگام بازديد از يکي از مساجد، سينه اي را که مملو ار قرآن و حديث بود، آماج گلوله ساختند و گل وجودش را پرپر کردند (انا لله و انا اليه راجعون) و اين گونه اين مرد خدا و طرفدار کتاب و سنت را که تمام عمرش را صرف پخش و نشر فرهنگ اسلامي و مبارزه با بدعت ها و خرافات نمود ، به شهادت رساندند.

آري، ايشان در سن 48 سالگي نداي پروردگارش را به بهترين وجه لبيک گفتند و به سراي باقي شتافتند. روحش شاد و يادش گرامي باد.

 ( من المؤمنين رجال صدقوا ما عاهدوا الله عليه فمنهم من قضي نحبه و منهم من ينتظر و ما بدلوا تبديلا ) (احزاب: 23 )
«از ميان‌ مؤمنان‌ مرداني‌ هستند كه‌ به‌ آنچه‌ با خدا بر آن‌ پيمان‌ بسته‌ بودند، صادقانه ‌وفا كردند پس، از آنان‌ كسي‌ هست‌ كه‌ قرار داد خود را به‌ انجام‌ رسانيد و از آنان‌ كسي‌ هست‌ كه‌ انتظار مي‌كشد و هيچ‌گونه‌ تغيير و تبديلي‌ نياورده‌اند»

اميدواريم که خونش باعث آبياري درخت اسلام و قرآن و سنت شود و مايه يأس و نااميدي دشمنان اسلام گردد.

از طرف: مدرسه علوم شرعي دارالحديث امام بخاري سراوان
سايت نوار اسلام
IslamTape.Com

0 نظرات:

ارسال یک نظر