آیا میشود برخی از اصحاب مصداق آیه 29 سوره فتح "مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ..." قرار نگیرند ؟

آیا میشود برخی از اصحاب مصداق آیه 29 سوره فتح "مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ..." قرار نگیرند ؟


شبهه شیعه
:
بايد ديد مقصود از همه اصحاب كيست؟
بخاري مي گويد هرکس که از مسلمانان لحظه اي رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم را ديده باشد صحابي است!!!و به همين علت از هرکس که لحظه اي رسول خدا را ديده باشد بدون تحقيق روايات را قبول مي کند!!!
صحيح البخاري ج3/ص1335
وقطعا تمامي كساني كه رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم را ديده اند چنين نبوده اند که بر کفار سخت گير وبر مسلمانان مهربان باشند . دائم در حال رکوع وسجود بوده و... ودر صورت ايشان جاي سجده باشد.
زيرا بخاري روايتي نقل مي کند که در آن تصريح مي کند که عده زيادي از صحابه اهل آتش جهنم اند.
آيا اين آيه مي تواند در شأن همه ايشان باشد؟
6215حَدَّثَنَا إِبْرَاهِيمُ بْنُ الْمُنْذِرِ الْحِزَامِيُّ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ فُلَيْحٍ حَدَّثَنَا أَبِي قَالَ حَدَّثَنِي هِلَالُ بْنُ عَلِيٍّ عَنْ عَطَاءِ بْنِ يَسَارٍ عَنْ أَبِي هُرَيْرَةَ عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ بَيْنَا أَنَا قَائِمٌ إِذَا زُمْرَةٌ حَتَّى إِذَا عَرَفْتُهُمْ خَرَجَ رَجُلٌ مِنْ بَيْنِي وَبَيْنِهِمْ فَقَالَ هَلُمَّ فَقُلْتُ أَيْنَ قَالَ إِلَى النَّارِ وَاللَّهِ قُلْتُ وَمَا شَأْنُهُمْ قَالَ إِنَّهُمْ ارْتَدُّوا بَعْدَكَ عَلَى أَدْبَارِهِمْ الْقَهْقَرَى ثُمَّ إِذَا زُمْرَةٌ حَتَّى إِذَا عَرَفْتُهُمْ خَرَجَ رَجُلٌ مِنْ بَيْنِي وَبَيْنِهِمْ فَقَالَ هَلُمَّ قُلْتُ أَيْنَ قَالَ إِلَى النَّارِ وَاللَّهِ قُلْتُ مَا شَأْنُهُمْ قَالَ إِنَّهُمْ ارْتَدُّوا بَعْدَكَ عَلَى أَدْبَارِهِمْ الْقَهْقَرَى فَلَا أُرَاهُ يَخْلُصُ مِنْهُمْ إِلَّا مِثْلُ هَمَلِ النَّعَمِ
صحيح البخاري ج5/ص2407
از رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم (در مورد قيامت ) نقل شده است که فرمودند : در اين هنگام که من ايستاده ام ، عده اي ( را مي آورند) وقتي ايشان را مي شناسم شخصي بين من و ايشان آمده پس مي گويد بياييد . پس مي گويم به کجا؟ پس مي گويد قسم به خداوند به سوي آتش. مي گويم ايشان را چه شده است؟ مي گويد ايشان بعد از تو به سوي گذشتگانشان به عقب باز گشتند .پس نمي بينم از ايشان کسي نجات يابد مگر مانند شتراني که رها شده اند ( بسيار کم).
پس چرا با وجود این حدیث در مهم ترین کتابتان ، به طور عام اين آيه را مربوط به صحابه مي دانيد و اين آيه را دال بر عدالت همه ايشان؟
پاسخ اهل سنت :

عقیده اهل سنت این نیست که هرکس پیامبر صلى الله عليه وسلم را دید صحابی است ابولهب و ابوجهل هم ایشان را دیده بودند
اما هیچکس آنها را از اصحاب نمیداند، و شیعه از دروغگویی خسته نمیشود.
عبدالله ابن ابی با آنکه سالها رسول الله صلى الله عليه وسلم را دیده و ظاهرا به ايشان ايمان آورده، باز از نظر ما صحابي نيست
اما آیه ای جلوی ماست، که کمر شیعه را شکسته و میگوید:
مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَینَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا یبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ
محمد ،فرستاده خداست؛ و کسانی که با او هستند در برابر کفار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند؛ پیوسته آنها را در حال رکوع و سجود می‌بینی در حالی که همواره فضل خدا و رضای او را می‌طلبند؛ نشانه آنها در صورتشان از اثر سجده نمایان است؛
( سوره فتح آیه 29)
یا شیعه ! این آیه در قران آست یا نه؟!
بلاخره کسانی باید مشمول این آیه باشند! ظاهرا آیه همه اصحاب را مدح کرده و شیعه آیه را در فقط فقط حق افراد انگشت شماری میداند.
ما از شیعه میپرسیم که چرا باید حرف تو را قبول کنیم و فرموده قران را نادیده بگیریم ؟
شیعه میگوید: خودتان حدیث دارید که در روز قیامت یاران پیامبر را به جهنم میبرند!!
اما نادرستی استدلال شیعه در کجاست ؟ بخوانید:
شیعه اگر از بخاری نقل قول می کند، باید بداند که همین بخاری در کنار این حدیث، احادیثی دارد مبنی بر جنتی بودن عمر و ابوبکر و عثمان و عایشه و اهل بدر و اهل احد و غیره
پس معلوم است که منظور اینان نیستند ! و شیعه حق ندارد با استناد به این حدیث با آنها بد باشد. وقتی از بخاری نقل می کند خوب است که همۀ حرفهایش را نقل کند! نه این که بگوید: «و لا تقربوا صلوه» را از قرآن بگیرد و «انتم سکاری» را فراموش کند !
(( «کلوا واشربوا» را آویزه گوش کردی
«ولا تسرفوا» را فراموش کردی؟))
البته این را هم بگویم که ما هرگز نمی گوییم: تک تک اصحاب پیامبر بهشتی هستند؛ اما این امید را داریم که الله با توجه به خدمات عظیم آنها از لغزش ها و گناهان آنها بگذرد.
و ما منکر این نیستیم که از صحابه خطاهایی سرزده است؛ مثلاً ما می گوییم که معاویه در مقابل علی به ناحق ایستاد و جنگ کرد ! اما مَثَل ما مَثَل امام حسن است که با وجود انکار خروج معاویه بر علی ، باز خلافت را به معاویه داد! چرا ؟ چون می دانست که معاویه به اسلام خدمت می کند و کارنامۀ درخشان 20 سالۀ خدمات معاویه را بعد از کسب خلافت جز مغرض، کسی منکر نیست! پس گمان ما این است که الله، معاویه را به خاطر خروج بر علی ببخشد اما برای الله تکلیف تعیین نمی کنیم .
ما ظاهر را دیده ایم و خدمات معاویه را می ستاییم و چون همنشین رسول و منتخب عمر و عثمان و حسن بود، او را دوست داریم. دیگر او می داند و خدایش در روز قیامت و ترازوی عدل الهی .
اما در مورد عدالت صحابه
ما نگفتیم اونها عادل مطلقند ،گفتیم در نقل حدیث عادل بودند زیرا دروغ بستن به رسول الله صلى الله عليه وسلم کفر است و صحابه شاید گناه میکردند اما عمل کفر را مرتکب نمیشدند.
لذا وقتی به سند حدیثی را بررسی میکنیم، درباره همه افراد و راویان تحقیق میکنم که راستگو بودند یا نه.
اما در مورد صحابی میگوییم راستگو است زیرا ما همعصران دروغگوی رسول الله (منافقان) را قبلا از لیست یاران پیامبر حذف کرده ایم. و قبلا تحقیق کرده ایم. پس ایراد شیعه به چیست؟
پس برای شیعه راهی نمیماند جز اینکه بگوید شاید بین یاران رسول، شخصی مخفیانه منافق بوده و تا آخرعمر نفاقش معلوم نشده و با این بهانه بخواهد همه حدیث های ما را بی اعتبار کند
که در جوابش میگوییم بفرض که راست بگویی، باز برای یک دستمال، قصری را به آتش نمیکشند
برای یک خرمهره ،کیسه جواهرات را بدور نمیریزند
بعد احادیث ما معمولا از چند کانال به ما رسیده و راوی فقط یک صحابی نیست
جواب دیگر ما به شیعه این است که اگر از ما بخواهدحدیث مذکور را به صورتی که تاویل میکند ،قبول نماییم ، پس کسی در امان نمیماند ،پس در لیست متهمین علی و فاطمه هم قرار میگیرند.
پس اگر حرف شیعه و تاویلش را بپذیریم، دیگر برای اسلام هیچ چیزی باقی نمیماند .

0 نظرات:

ارسال یک نظر