اسرار پشت پرده ى اقدامات تحريک آميز پاپ عليه اسلام

اسرار پشت پرده ى اقدامات تحريک آميز پاپ عليه اسلام
منبع: دائرة المعارف اعجاز علمی در قرآن وسنت
بقلم: استاد هشام طلبة پژوهشگر مسلمان مصری
برگردان: سیداحمد هاشمی

در يک اقدام تحريک آميز جديدى عليه اسلام، بندیکت شانزدهم پاپ رم، طي مراسم عشاء رباني عيد پاک سال ۲۰۰۸، در جلو همه جهانيان، اقدام به تعميد يک مصري مهاجر بنام مجدي علّام نمود. حقيقتا توصيف اين اقدام به “تحريک آميز” از خودم نيست، بلکه از مجله امريکايي نيوزويک است كه در تاريخ ۸/۴/۲۰۰۸ با تيتر “مسيحيان جنجالي وميانه روي اسلامي” آنرا تحريک آميز خواند، همچنين مجله واشنگتن پست در شماره آوريل ۲۰۰۸ يادآور شد که اين اقدام موجب تشديد تنش بين واتيکان و جهان اسلام خواهد شد.
اوسرواتوري رومانو”OSSERVATORE ROMANO” مجله رسمي واتيكان در توضيح اين ماجرا گفت:” تعميد مجدي علام آزادي ديني را بصورتي آرام وآشکار تشديد نمود” سپس خاطرنشان نمودند که بندیکت نمي دانسته که اين اقدام موجب خشم مسلمانان مي شود، درست مانند دوسال پيش که پاپ در آلمان سخنراني تحريک آميزي را بر عليه مسلمانان ايراد نمود، وگفت که نمي دانسته که رسانه ها، آن رويداد را به تصوير مى کشند.(مثل اينکه با دوربين مخفي از او فيلم گرفته اند!!)
البته اين اولين اهانت بندیکت نيست، سخنراني تحريک آميز دو سال پيشش -سال ۲۰۰۶- بر عليه اسلام را همه بياد دارند، که اسلام را به خشونت و بي منطقي متهم کرد!! پس از آن در آغاز سال ۲۰۰۷ در جلسه وزيران واتيکان، از مسلمانان خواست تا مانند مسيحيان، اسلام را با وارد کردن فلسفه يوناني، تغيير دهند.
پيشينه بندیکت قبل از رسيدن به مقام پاپي
پاپ که نام اصلي اش “جوزف راتزينگر” است، از پدري که در پليس “باواريا” بعنوان افسر، خدمت مي کرد، واز مادري بنام “ماريا” که پيشخدمت يک مشروب‌ فروشي بود، در آلمان متولد شد. وي بعنوان استاد الهيات در چند دانشگاه آلماني تدريس کرد، که به نظرات تندروانه اش شهرت پيدا نمود، تا آنجا که دانشجويانش به او لقب ” کاردينال زره پوش” دادند. سپس در سلسله مراتب کهنوت تا آنجا پيش رفت، که يکي از نزديکان پاپ سابق گرديد. در سال ۱۹۸۱م بعنوان رئيس کميته ي”عقيده أديان” انتخاب شد(نام معاصر با نام بدآوازه دادگاههاي تفتيش عقايد در قرون وسطي)، وبدين ترتيب لقب “بازرس بزرگ”(۱) را احراز نمود، واو بود که پاپ سابق را براي سرکوب جنبش ” لاهوت آزاديبخش” در آمريکاي جنوبي (که جنبشي طرفدار فقرا بود) تحريک نمود(۲).
موضعگيريهاي پاپ در مقابل اسلام
واقعيت اين است که موضعکيريهاي منفي بندیکت در قبال اسلام با نشستن او بر کرسي پاپي در رم شروع نشد، چرا که او در پشت موضعگيريهاي منفي پاپ سابق؛ ژان پل دوم عليه اسلام نيز قرار دارد، بخصوص تبرئه يهود از خون مسيح عليه السلام (در مجمع واتيکاني ۱۹۶۵م- مترجم).
همچنين اظهاراتي مانند:”ترکيه بر اسلام استوار شده است، و همچنان به آن پايبند است”- لذا بندیکت با انضمام ترکيه به اتحاديه اروپا مخالف است- يا:”اروپا يک قاره فرهنگي است، و نه قاره جغرافي” يا: “همزمان با غفلت اروپا از ريشه هاي مسيحي اش، بيداري اسلامي در حال رشد است” که با اين اظهارات قصد دارد اروپا را از اسلام بترساند.
اين نوع موضعگيريها نه فقط شامل اسلام، بلکه شامل هر گرايش غير کاتوليکي مي شود، ولو اينکه مسيحي باشد. مثلا در باره فرقه هاي ديگر مسيحيت مي گويد:”بنظر من آنها در مقايسه با کساني که همه راههاي نجات در کليسا را در اختيار دارند، موضع ضعيف و خطرناکي دارند کليساي آنها به معناي کلمه، کليسا نيست”.تا آنجا که او کاتوليکها را به دو گروه تقسيم نمود: مؤمنين واقعي، وکاتوليکهايي که فقط به برخي از عناصر ايمان پايبندند.
چرا إهانت؟

همانطور که گفتيم، این اولين بار نيست، که بندیکت اهانت می کند، و آخرين بار هم نخواهد بود، بلکه قبلا هم اهانتهاي متعددي اتفاق افتاده است، مانند: انتشار کاريکاتورهاي توهين آميز دانمارکي، نمايش فيلم فتنه توسط نماينده پارلمان هلند ولي چرا توهين؟ وچرا اين اهانتها با هم همزمان شده است؟ آيا با هم هماهنگي کرده اند؟
جواب اين سؤال را مي توانيم از اينجا پيدا کنيم:
۱-”جيمز پتراس” استاذ جامعه شناس امريکايي در کتاب ارزشمند” سلطه اسرائيل بر ايالات متحده” مي گويد:”بي ارزش نمودن مقدسات، مقدمه ي تلاشهايي است که در صدد است تا مجموعه نويني از باورها را با هدف استثمار و استعمار بيشتر، بر جامعه تحميل کند.” (۳) بعبارت ديگر دشمنان در غرب مي خواهند با توهين به مقدسات، ما را محاصره نمايند، تا به اين توهينها خوبگيريم، وآنها از اين طريق، بوسيله مزدوران خود در ميان ما بتوانند، انديشه وفرهنگ غربي را جايگزين فرهنگ ما نمايند. مانند قبول همجنس بازي، وروابط جنسي خارج از چارچوب ازدواج، بطوري که يک چهارم نوجوانان ما مبتلا به بيماريهاي مسري گردند،(۴) ويا شبکه هايي از روسپيان ۱۳ ساله داشته باشيم!! (۵) يا آنطور که از جامعه امريکا ميخوانيم، مردي را ببينيم که بچه در شکم دارد.بعلاوه با اين کار مي توانند فرهنگ جهاد و شهادت طلبي را در ميان ما سرکوب کنند، وغرب بدون کوچکترين مقاومتي بر ما چيره شود.
گراهام فولر(۶) در مقاله اي بعنوان:”جهاني بدون اسلام” در مجله” Foreign Policy ” ميگويد:”در جهاني بدون اسلام، براي امپرياليست غرب آسانتر خواهد بود تا خاورميانه وآسيا را تقسيم نمايد، با آنها بجنگد، وبر آنها تسلط يابد”.
رد تعميد مجدي علام
واقعيت اين است که اين رد چند بُعد دارد:
نخست: جنجال و هياهوي تبليغاتي

اگر مجدي علام واقعا از روي قناعت قلبي مسيحي شده است، چرا بنديکت بدور از جنجال و هياهو تعميد او را در کليسا انجام نداد؟ چرا پاپ رم شخصاً اين کار را کرد؟ اسقف پل هيندر(يکي از کساني که در اين مراسم حاضر بود) گفت:” مسيحيان محلي در هنگام مراسم عشاء رباني عيد پاک، پاپ را به کناري کشيدند، واز او پرسيدند، که چرا لازم است تعميد به اين شکل غير معمول انجام گيرد؟” اگر منظور تحريک وثبت امتياز نبود، پس اين جنجال وهياهو براي چه بود؟ جالب است که واتيکان پس از اين نمايش(show) ، به از سرگيري گفتگو فرا خواند.
دوم: تاريخ مجدي علام

مادر مجدي علام در قاهره در خانه يکي از ايتالياييها کار مي کرد، آنها از فرزند او “مجديمواظبت کردند، ودر “روض الفرج” وارد آموزشکده متوسطه ايتالياييها شد. پيش از اين و در سال ۱۹۶۷م، زمانيکه مجدی تنها ۱۵ سال داشت، با يک دختر جوان اسرائيلي آشنا گرديد،(۷) وبدين خاطر به جاسوسي بنفع اسرائيل متهم شد. در سن ۲۰ سالگي به ايتاليا رفت، و در يک روزنامه ي ايتاليايي شروع به نوشتن نمود، و از آن طريق به اسلام حمله کرد، وتا آنجا پيش رفت که سمت معاون سردبير روزنامه ي” كوريري ديلا سيرا” نائل گشت.با يک خانم ايتاليايي ازدواج کرد، واز او صاحب ۳فرزند شد، که همه آنها کاتوليک هستند. سپس شروع به ستايش از دولت اسرائيل کرد، وعزم خود را جزم نمود تا کتابي را بنام “زنده باد اسرائيل” Viva Israel تأليف نمايد (هنوز منتشر نشده است) در سال ۲۰۰۶م مجدي علام مبلغ يک مليون دلار(۸) بعنوان جايزه “دان ديويد” از اسرائيل دريافت نمود. اين است مجدي علام جاسوس فرصت طلب، نيمچه باسواد، بي اصل ونسب.
سوم: مسلمانان مرتد در غرب غالبا نخاله ها هستند

همانطور که ديديم، شخصيت اين روزنامه نگاري که او را مشهورترين روزنامه نگار توصيف نمودند، شخصيتي است مجهول، کم سواد، وفرصت طلب.
کساني هم که پيرو خط او بوده اند، نيز چنينند، مثلا:

*
کارلوس منعم : رئيس جمهور پيشين آرژانتين، اسلام را رها کرد، وکاتوليک شد، زيرا که بر اساس قانون اساسي آرژانتين، رئيس جمهور بايد کاتوليک باشد.

*
أيان هرسي: نماينده زن ملحد پارلمان هلند، يك پناهنده سوماليايى بود که بدنبال جا و لقمه ناني مي گشت.
*
وفاء سلطان: زني که به فحاشي عليه اسلام شهرت دارد، از کشورش سوريه خارج شد، وکسي را نيافت تا غذاي او و دخترانش را تأمين کند مگر در غرب.

*
نوني درويش: “حرکت ژولاي” در مصر ثروت او وخانواده اش را مصادره کرد، لذا به غرب رفت، واز هر چيز شرقي کينه بدل گرفت.

*
محمد حجازي: شهروند مصري که بخاطر اثبات رسمي ميسحيتش، جنجال زيادي را براه انداخت، کسي بود که سر اطرافيان خود را شيره مي ماليد، تا اجاره خانه اش را برايش پرداخت کنند، تا اينکه جهتي را پيدا کرد که اجاره اش را پرداخت نمايد.
اينها نمونه اي از کساني هستند که مرتد مي شوند، از جاهلان گرفته تا فرصت طلبان، تا بي بندوباران. وفراموش نکنيم که ۱۰۳ کودک چادي مسلمان توسط سازمان خيريه فرانسوي “أرش دو زويربوده شدند، تا مسيحي شوند، و يا بصورت برده بفروش برسند(۹)، درست مانند کودکان بوسني بعد از جنگ.

*
البته نبايد از مسلماناني که در افريقا و آسيا بخاطر فقر و تنگدستي ميسحي شده اند، غافل شويم، بويژه اينکه بوش کوچک بشدت با سازمانهاي خيريه اسلامي در اين دوقاره مبارزه مي کند، تا سازمانهاي خيريه تبشيري(مسيحي) را جايگزين آنها نمايد. واتفاقي که براي مؤسسه خيريه حرمين افتاد، مصداق همين است. اين در حالي است که بر اساس گزارش پايگاه اينترنتي وزارت خارجه امريکا، همزمان سعي مي شود تا نقش انجمنهاي خيريه ديني مسيحي، در مبارزه با ايدز در افريقا(۱۰)، بزرگ جلوه داده شود.
چهارم: کساني که در غرب مسلمان مي شوند، غالبا نخبه ها هستند

پيش از اينکه در باره نوع افرادي که در غرب مسلمان مي شوند، صحبت کنيم، خالي از لطف نيست که در باره سرعت انتشار اسلام سخن بگوييم:

*
كوندوليزا رايس (که نمي توان او را اسلامدوست توصيف کرد) در اواخر سال ۲۰۰۷م اعلام نمود، که سرعت انتشار اسلام در امريکا، از همه اديان بيشتر است، واين همان چيزي است که بيل کلينتون در اواخر دوران رياست جمهوريش اظهار داشته بود.

*
کانال مشهور “NBC” در سال ۲۰۰۷م فيلم مستندي را به نمايش گذاشت بعنوان:” ساليانه بيست هزار امريکايي مسلمان مي شوند” (۱۱).

*
تلوبزيون هلند در سال ۲۰۰۷م فيلم مستندي را به نمايش گذاشت بعنوان:”سرعت انتشار اسلام در بين جوانان آلماني، از همه اديان بيشتر است”(۱۲).

*
مقاله اي به عنوان”چشم انداز اکثريت مسلمان در روسيه” از “دانيل پايپس” روزنامه نگار امريکايي بر روي انترنت. (۱۳).

*
مقاله اي به عنوان”رشد اسلام در روسيه” در سال ۲۰۰۵م در روزنامه نيويورک تايمز(۱۴).

*
در تابستان سال ۲۰۰۷م کانال تلويزيوني مشهور امريکايي”فوکس”"FOX” که کانالي ضد اسلامي است، فيلم مستندي را به نمايش گذاشت بعنوان:”جوانان مسيحي امريکا مسلمان مي شوند” Americans Youth Christian Turning To ISLAM
اما نوع کساني که مسلمان مي شوند:
براي نمونه اشاره مي کنيم به کساني مثل:” كيث إليسون” عضو گنگره امريکا، ” مراد هوفمان ” سفير سابق آلمان در مراکش، “يوسف إستس ” مبلغ مسيحي امريکايي سابق، ” عمر بونگو ” رئيس جمهور گابن،كيث مور ” جنين شناس امريکايي، “موريس بوكاي” عضو آكادمي‌ علوم فرانسه،” روژه گارودي “فيلسوف فرانسوي،” ألكساندر ليتفيننكو ” عضو سازمان اطلاعات روسيه،(کشته شد) “محمد وب” کنسول پيشين امريکا در فليپين، “يوسف إسلام ” ( كات ستيفنز )، خواننده مشهور انگليسي، مايكل جاكسون وبرادرش؛ خواننده سياهپوست امريکايي ، “أنيلكا “,فوتباليست مشهور فرانسوي، ” فرانك ريبرِّي “، فوتباليست مشهور تر فرانسوي، “فيليپ تراوسي “،مربي فوتبال مشهور فرانسوي، ” محمد على كلي “،بوکس باز مشهور امريکايي و خانم”إنگريد ماتسون” عضو اكادمي‌ علوم کانادا، و بسياري ديگر که مي توان براي اين منظور به دائرة المعارف Wikipedia مراجعه نمود(۱۵).
ملاحظه مي شود که غرب نخبه هايش را براي مسلمانان مي فرستد، در حالي از مسلمانان نخاله هايش را مي گيرد.
پنجم: مشکلات عدیده فراروی بندیکت ودین کاتولیک

انسان واقعا تعجب می کند، وقتی به مشکلاتی پی می برد، که بندیکت و دینش را محاصره کرده است،واقعا این مرد چرا به اسلام حمله می کند، وبرای مشکلات خود چاره ای نمی اندیشد؛ مشکلاتی از قبیل:
۱-گسترش اسلام در ميان کاتولیکها و عموم مسیحیان، بويژه در اروپا تا آنجا که:

*
یک سوم جمعيت “بروکسل” (پایتخت بلژيک)مسلمان است، وانتظار می رود در بیست سال آینده، مسلمانان به أکثریت تبدیل شوند.

*
در حال حاضر یک چهارم جمعيت موسکو مسلمان است، وانتظار می رود در سال ۲۰۵۰ میلادی مسلمانان به اکثریت تبدیل شوند.

*
طی سی سال آینده اکثريت جمعيت هلند و فرانسه را مسلمانان تشکیل خواهند داد.(در حال حاضر ۱۰% جمعیت ۶۰ مليونی فرانسه را مسلمانان تشکیل می دهند - مترجم)

*
ساليانه چهار هزار آلمانی مسلمان می شوند.

*
گسترش اسلام در میان سرخ پوستان در مکزیک.

*
دو سال پیش یک راهب مسیحی در اعتراض به گسترش اسلام در اروپا، و عدم واکنش کلیسا در مقابل آن، خود را بآتش کشید. باهمه اینها، روند وحشتناک رو به کاهش باروری در بین کاتولیکها،- بخصوص در ایتالیا و اسپانیا- مزید بر علت شده است.
۲- ضربه هایی که روحانیون تجددطلب به مسیحیت وارد می کنند مانند “سمینار مسیح” Jesus Seminar” که معتقد است، ۸۰% انجیلها صحیح نیستند ویا وثیقه اسقفهای کاتولیک انگلستان در سال ۲۰۰۵، که به تحریف کتاب مقدس اعتراف دارد. (۱۶)
۳- ضربه هایی که لیبرالهای غربی به مسیحیت وارد می کنند: شاید قویترین این ضربه ها انتشار داستان و فیلم “رمز داوینچیبود ویا کشف انجیل یهودا که اعتقاد به صلیب کشیده شدن حضرت مسیح وعقیده ی منجی را زیر و رو می کند.وأخیرا فیلم امریکایی ضد کلیسایی نویسنده ملحد انگلیسی (پلمن) بنام ” Golden Compass”.(قطب نمای طلایی)
۴- رسواییهای جنسی راهبان مسیحی که بندیکت معتقد است که یک توطئه برنامه ریزی شده است، مثلا اسقف همجنس باز ایالتماساچوست” در امریکا، و یا کاهن استرالیایی که با دو دخترش، بمدت ده سال رابطه جنسی داشت، ویا رئیس یکی از کمیته های واتیکان(المونسنيور “ستينيكو”)که تلویزیون ایتالیا، فیلمی که مخفیانه از او گرفته شده بود، نشان داد، و او در آن فیلم جوانی را اغفال می کند و به او می گوید:”فرزندم! همجنس بازی گناه نیست”سپس تهدید می کند که باند همجنسبازان در واتیکان را رسوا نماید!!(۱۷) حتی کانال مشهور بی بی سی در سال ۲۰۰۶ م فیلم مستندی تهیه کرد بعنوان:”جنايتهای جنسی در واتیکان”(۱۸) وچه کسی فراموش می کند، که کلیسای کاتولیک در امریکا، در پی حکم دادگاه، مبنی بر جبران خسارت به کودکانی که راهبان مسیحی به آنها تجاوز جنسی کرده بودند، مجبور شد دهها مليون دلار جریمه پرداخت کند.
شگفت آور این است که بنا به گزارش روزنامه ایتالیایی “پانوراما “در تاریخ ۱/۶/۲۰۰۶، بندیکت نه تنها این حادثه را نادیده گرفت، بلکه هنگامی که در جریان این حقایق قرار گرفت، عمدا آنرا پنهان نمود حتی قبل از اینکه پاپ رم بشود.
۵- ملحد شدن بسیاری از کشیشان و راهبان: شاید مشهورترین آنها بمب الحاد “مادر ترزا” ی معروف بود، که قبل از مرگش ملحد شد، وپایگاه اینترنتی روزنامه تایمز http://www.timesonline.co.uk/ در تاریخ ۲۴/۸/۲۰۰۷ این خبر را منتشر کرد. ویا الحاد “بارت إرمان” عالم الهیات مشهور امریکایی، در کتابی بنام: ” مسیحیت گمشده” “lost Christianities “.
۶- باج خواهیهای یهود: روشن است که این مرد تحت فشار باج خواهیهای یهود قرار دارد، چرا که در پشت تصمیم ژان پل دوم مبنی بر تبرئه یهود از خون مسیح قرار داشت، وقبلا رابطه واتیکان با اسرائیل را پایه گذاری نمود، وحتی بنا به گزارش روزنامه تایمز در تاریخ ۱۹/۱/۲۰۰۸، نماز مسیحیت را که از دیر باز خوانده می شود، تغییر داد، چون در آن نماز بدرگاه خدا دعا می شود، که یهودیان را از (تاریکی و کوری) به مسیحیت رهنمون کند. (۱۹)
حتی قضیه ای که ما در این مقاله در صدد آن هستیم (مسیحی کردن مجدی علام)، درست در راستای راضی کردن یهود قرار دارد، چرا که “علام” از سال ۱۹۶۷م، جاسوس قدیمی اسرائیل است.
آیا - آنطور که د. زينب عبد العزيز استادتاریخ تمدن می گوید- راز این باجگیری، تهديد یهود مبنی بر بیرون آوردن نسخه های خطی بحر المیت نیست،که منجر به بطلان مسیحیت می شود؟ (۸۵۰ طومار توراتی یافت شده در وادی قمران در کنار بحر المیت در سال ۱۹۴۷ م - مترجم)
وبدین ترتیب بندیکت با تعمید دادن “علام” امتیازی را علیه اسلام ثبت نکرد. اینکار او مطلقا پیروزی نیست، بلکه یک ورشکستگی خطرناک است، واگر این آخرین تیری باشد که بندیکت در تیردان دارد، بقول آن ضرب المثل مشهور عربی، باید گفت که” کوه آبستن شد، اما در نهایت موشی را زایید.”
منبع: دائرة المعارف اعجاز علمی در قرآن وسنت
بقلم: استاد هشام طلبة پژوهشگر مسلمان مصری
برگردان: سیداحمد هاشمی
IslamTape.Com
===========================
پانوشت ها:
(
۱) مجله آمريكايی “نيوزويك” ص ۲۴ ، تاريخ ۳ / ۵ / ۲۰۰۵م.
(
۲) همان منبع.
(
۳) سلطه اسرائيل بر أيالات متحده ص ۲۹۹.
(
۴) www.americainarabic.comرشد پديده روسپيگری نوجوانان در امريکا”، وپژوهشی بعنوان: “يک نفر از هر چهار دختر نوجوان امريکايی به يک بيماری جنسی مبتلاست”.
(
۵) همان منبع.
(
۶) گراهام إي فولر ،معاون پيشين رئيس مسئول برنامه ریزی استراتژيک بلند مدت در شورای اطلاعات ملی وابسته به سازمان اطلاعات مرکزی (CIA) ودر حال حاضر استاديار تاريخ دانشگاه سايمون فريگر در ونکوور است.
,”A conversion in Italy: Magdi Cristiano Allam”WWW.telospress.com (
۷)
WWW.CNN.com, Europe, “prominent Muslim becomes Catholic on Easter”. (
۸)
WWW.Arabic.CNN.com (
۹
WWW.Usinfo. State.gov - (
۱۰
NBC News :
۲۰۰۰۰ Americans Convert To ISLAM Each Year - (۱۱)
WWW.Youtube.com.
Holland TV:ISLAM fastest growing Faith among Youth Germans- (
۱۲)
WWW.Youtube.com
(
۱۳) www.danielpipes.org / predicting on majority of islam in Russia
(
۱۴) www.nytimes.com
(
۱۵) list of converts to islam
(
۱۶) www.islamonline.co.uk…catholic church no more swears by truth of the bible .
WWW.CNN.com / Europe . (
۱۷)
WWW. bbc.co.uk / Sex Crimes and the Vatican. (
۱۸)
www.Nytimes.com / vatican city: prayer on jews may change . (
۱۹)


0 نظرات:

ارسال یک نظر