آيا علی علیه السلام از نحوه استقبال ايرانيان انتقاد كردند؟

  آيا علی علیه السلام از نحوه استقبال ايرانيان انتقاد كردند؟
توضيح سؤال :
بارها شنيده ام كه جمعي از ايرانيان براي استقبال از امام علي (عليه السلام) در منطقه اي از عراق فعلي حاضر شدند و آن حضرت از نحوه استقبال آنان انتقاد فرمودندكه من سواره و شما پياده و دوان دوان بدرقه كردن شايسته من و شما نیست، ليكن بنده منبع اين واقعه را نداشتم . این در کجا نوشته شده ؟ 
 شبهه شيعه:
در نهج البلاغه نوشته شده و متن آن بشرح زیر است :
عده اي از دهقانهاي انبار ( شهري در عراق) حضرت را ديدند پس به دنبال حضرت پياده به راه افتادند ودر جلوي حضرت به هم فشار مي آوردند ، حضرت فرمودند : چه مي کنيد؟ پس جواب دادند عادتي است از ما که با آن امراي خودمان را تعظيم مي کنيم .
پس حضرت فرمودند : قسم به خدا امراي شما از اين کار شما هيچ سودي نمي برند .وشما با اين کار خود به خود سخت مي گيريد در دنياي خودتان و در آخرت هم خود را به سختي مي اندازيد
چقدر زيان آور است سختي که به دنبال آن عذاب باشد وچقدر سود آور است راحتي که بعد از آن امان از آتش باشد.
نهج البلاغة - خطب الإمام علي (ع) - ج 4 - ص 10 (باب ما قاله لدهاقين الأنبار عندما ترجلوا له)
اما در مورد استقبال هايي كه در مقابل بعضي سران در مملكت ما انجام مي شود : اين استقبال ها براي رضاي خدا وتحت امر وي طبق آيه 120 سوره توبه است که در آن خداوند مي فرمايد :
ولا يَطَئُونَ مَوطِئاً يَغِيظُ الکُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِن عَدُوٍّ نَيلاً إلّا کُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ إنَّّ اللهَ لَا يُضِيعُ أجرَ المُحسِنِينَ
هيچ قدمي بر نمي دارتد که در آن غضب کفار باشد وهيچ حمله اي به ايشان نمي کنند(در هر جهت چه سياسي چه ديني وچه نظامي) ، مگر اينکه به سبب آن براي ايشان عمل صالحي نوشته خواهد شد . خداوند اجر محسنين را ضايع نمي سازد .
امير مومنان از اينکه شخص براي احترام وجلب رضاي امير چنين کاري کنند نهي فرمودند .اما هدف اصلي از اين تجمع ها يک نوع رفراندوم غير رسمي و رأي گيري غير دولتي است که مردم با حضور خود علاقه خود را به نظام ثابت کرده و به دشمنان ضربه مي زنند .
پاسخ ما: 
 
اما علی عليه السلام بیش از سران کشور ایران، به اینگونه رفراندم های روزانه نیاز داشتند ، زیرا ایشان دایمآ مشغول جنگ های داخلی بودند! و اگر استقبال مردم فایده ای سیاسی میداشت ( و شرعآ درست بود ) باید منع نمیکردند
اما حقیقت چیز دیگریست ،حقیقت این است که شما پیرو علی نیستید ، پیروی از خلفای راشدین کار هر کس نیست.
شنیدم امام حسن که کوچک بود روزی دستبردی به کوزه عسلی كه در خانه اش بود زد ؛ بچه کوچک در عالم کودکی فرق بیت المال و مال پدر را نمیشناخت؛ علی بدنبالش دوید و گیرش کرد و عسل را از او پس گرفت، این بود آقازاده کوچک زمان علی و این است آقا زاده زمان ما…
اینروزها که بین سران ایران ، در تهران جنگ است ، اخبارهای جانبیش حیرت آور است .
همانطور که پیروان دروغین علی نمیتوانند خود را از شهوت مال برهانند، همینطور نیز نمیتوانند خود را از شهوت قدرت و شنیدن تعریف و تمجید برهانند. که این لذتش بیشتر است از لذت جمع آوری مال
کاری که مردم انبار برای علی کردند و ایشان آن را بد دیدند...
عین همان کاری است که امروز مردم با موکب خامنه ای انجام میدهند و دنبال ماشینش؛ از پیش و پس ؛ میدوند و بیشتر و بیشتر ..... کارهای میکنند که انباری ها در زمان حضرت علی بلد نبودند! و اینها نه فقط منع نمیکنند بلکه 32 دندان خود را به نشانه رضایت بمردم نشان میدهند !
پس دیدید اینها پیرو شهوات خودند نه پیرو علی !
از همه عجیبتر تفسیر آنها از آیه است ،
شما ببینید چگونه آیه را مطابق امیال شهوانی خود تاویل میکنند:
(ولا يَطَئُونَ مَوطِئاً يَغِيظُ الکُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِن عَدُوٍّ نَيلاً إلّا کُتِبَ لَهُم بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ) توبه آیه 120
هيچ قدمي بر نمي دارتد که در آن غضب کفار باشد وهيچ حمله اي به ايشان نمي کنند(در هر جهت {چه سياسي =دویدن دنبال ماشین رهبر } چه ديني وچه نظامي) ، مگر اينکه به سبب آن براي ايشان عمل صالحي نوشته خواهد شد .
آیا تفسیر آیه این است ؟ اگر اینطور باشد پس صدام حسین و رهبر کره شمالی و شیداییان مایکل جاکسون نیز از پیروان و مومنان به این آیه هستند!!!!!
نمیدانم چرا الله کوه دماوند را برسر اینها نمیکوبد؟!


0 نظرات:

ارسال یک نظر