آیا از نظر علی، عثمان بر خلافت سنت رسول الله صلي الله عليه وسلم عمل میکرد ؟!

آیا از نظر علی، عثمان بر خلافت سنت رسول الله صلي الله عليه وسلم عمل میکرد ؟!

شیعه میگوید بله و از مهم ترین کتاب حدیث ما این جملات را شاهد میاورد.ادعای شیعه:
در صحيح بخاری نوشته است:
... عن مروان بن الحكم قال شهدت عثمان وعليا رضي الله عنهما وعثمان ينهى عن المتعة وأن يجمع بينهما فلما رأى علي أهل بهما لبيك بعمرة وحجة قال ما كنت لأدع سنة النبي صلى الله عليه وسلم لقول أحد .
صحيح البخاري ج2، ص 153، کتاب الحج، باب التمتع والاقران والافراد بالحج وفسخ الحج لمن لم يكن معه هدي .
مروان بن حکم مي گويد: علي و عثمان را ديدم در حالي که عثمان از متعه حج نهي مي کرد و از جمع کردن بين عمره و تمتع نهي مي کرد، علي با مشاهده اين صحنه به عنوان مخالفت با كار عثمان براي هر دو حج تلبيه گفت و فرمود لبيک بعمرة و حجة و در ادامه فرمود من سنت پيامبر را بخاطر حرف هيچ کس کنار نمي گذارم .
... عن شعبة عن عمرو بن مرة عن سعيد بن المسيب قال اختلف علي وعثمان رضي الله الله عنهما وهما بعسفان في المتعة فقال علي ما تريد إلى أن تنهى عن أمر فعله النبي صلى الله عليه وسلم قال فلما رأى ذلك علي أهل بهما جميعا .
صحيح البخاري ج2، ص 153، کتاب الحج، باب التمتع والاقران والافراد بالحج وفسخ الحج لمن لم يكن معه هدي
سعيد بن مسيب مي گويد: بين علي و عثمان در منطقه عسفان بر سر متعه حج اختلاف پيش آمد، پس علي به عثمان فرمود: به چه مجوزي از کاري که پيامبر امر فرموده اند نهي مي کني ؟ و زماني که علي مخالفت عثمان را با سنت نبوي ديد براي هر دو حج ( عمره و تمتع ) لبيک گفت .
پاسخ هل سنت:
 
اهل سنت هم حج تمتع و هم عمره مفرده و ایضا حج تنها (یعنی هر سه) را قبول دارند و عقیده حضرت عثمان رصی الله عنه خلاف عقیده اهل سنت نیست بلکه او امام اهل سنت است
و همه میدانیم سالی که رسول الله صلی الله علیه وسلم برای زیارت خانه خدا میرفتند و مکه هنوز در دست مشرکین بود، ایشان حج تمتع نیت کردند (حج به همراه عمره)
حضرت عثمان استنباط کرد، عمل رسول الله صلی الله علیه وسلم فقط برای همان سال بود، لذا به مردم امر کرد اول عمره کنند بعد از لباس احرام بیرون بیاییند و منتظر هشتم ذی القعده و موسم حج باشند، خصوصا که در این امر مخالفت عادتی از عادات جاهلیت بود در حج جاهلی مردم عمره در ماه های حج را درست نمیدانستند و پیامبر این را منسوخ کرده بودند.
علی رضی الله عنه که این دستور را شنید لباس احرام پوشید و گفت لبیک اللهم لبیک و اضافه کرد تلبیه به نیت عمره وحج توام !!
عثمان رضی الله عنه شنید گفت این کیست که خلاف دستور من عمل کرده ؟گفتند علی ( از این جا به بعد شیعه ؛ بخاطر اختلاف بین صحابه؛ ازخوشحالی در پوست خود نمیگنجد )

عثمان به علی گفت:چرا مگر نشنیدی که گفتم عمره و حج را جدا جدا انجام دهید؟
گفت: شنیدم اما سنت رسول الله صلی اله علیه وسلم را برای حرف تو ترک نمیکنم . عثمان گفت: ولی آن برای همان سال بود و ما هنوز از مشرکین میترسیدم علی گفت نه این صحیح نیست، بلکه برای همیشه است.
از این واقعه شیعه فقط به مساله اختلاف نظر انداخته که مقصود اوست!! اما فواید عظیمی که اهل سنت از این واقعه میگیرند را ندیده است:
فایده اول بر اساس این ماجرا، اهل سنت میگویند مجتهد دانا میتواند و برایش جایز است که با رای امام خود در امری از امور دین مخالفت کند، (چون امام وقت عثمان بود اما علی با او مخالفت کرد)

و درس عبرت دیگر: اینکه شما حلم عثمان را ببینید.
و فایده عظیم سوم اینکه، وقتی علی سنت رسول الله صلی الله علیه وسلم را ترک نکرد ((در حالیکه قول عثمان هم درست بود یعنی اگر جدا جدا عمره و حج میکرد هم کار غلطی نبود، اما علی حاضر نشد سنت را ترک کند )) با این وجود،پس چرا شیعه معتقد است که علی درباره همه چیز سکوت کرد ؟!!
برای مثال عرض میکنم بی شک، حضرت عثمان دست ها را بسته و نماز میخواندند و بیشک علی هم همچون او نماز میخواند اگر جور دیگر میخواند حتما در کتاب ها منعکس میشد ( مثل همین اختلاف ساده در جمع یا جدا کردن حج و عمره که منعکس شد )

بلکه در تمام چیز های که امروز شیعه با ما اختلاف دارد، باید روز اول علی با با عثمان اختلاف میکرد پس وقتی این چیز ها در کتب نیست
پس این خود دلیل است که علی از روز اول دست بسته نماز میخوانده و شیعه میگوید تقیه کرده ! پس چرا اینجا در وقت حج تقیه نکرده ؟ پس تقیه ای در کار نبوده و قانون تقیه را شیعه برای راست وانمود کردن دروغ هایش ساخته و پرداخته!
حج سالی یکبار است بلکه عمری یکبار یا دوبار است لذا احتمال دارد بر اثر فراموشی اختلافاتی بروز کند اما نماز روزانه بود بلکه روزانه 5 بار و بیشتر بود. چگونه ممکن است دست باز، بسته شود و علی اعتراض نکند در حالیکه به یک امر و دستور ساده و جایز عثمان هم اعتراض زبانی کردو هم عملی .
پس نتیجه اینکه حرف های شیعه ها سراسر دروغ است و اختلاف در بین صحابه در همان حدی بوده است که ما نوشتیم
حالا یک سوال:
حال چرا حضرت علی اینقدر سخت گرفت و از امام زمانش پیروی نکرد در حالی که امام به حرامی دستور نداده بود و چرا به یک اعتراض زبانی بسنده نکرد؟ و عملا همه مردم بعد عمره از لباس احرام در آمدند و او در لباس احرام همچنان باقی ماند و پیش عام و خاص نمایان شد؟ چرا این اختلاف؟ چرا؟!
جواب این است
حضرت علی ترسید در اثر دستور حضرت عثمان،مردم گمان کنند جمع بین حج و عمره ( حج تمتع ) جایز نیست و لذا عملا در لباس احرام باقی ماند و انگشت نما شد و مردم میپرسیدند این چرا و این کیست؟ و جواب میشنیدند او هم مثل عثمان داماد رسول الله است اگر یک دامادش از لباس احرام در آمده آن دیگر هنوز پوشیده،پس مردم درمیافتند که هردو صحیح است هم حج مفرده و هم حج تمتع و حرص علی بر این بود و میلی به اختلاف نداشت .
و دیدم عثمان ایشان را منع نکرد زیرا میدانست علی، عالم ومجتهد است و میدانست مجتهد دانا حتی اگر اشتباه کند هم ماجور است.
و نکته آخر اینکه امروزه اهل سنت هم حرف علی را قبول دارد و هم حرف عثمان را،هر دو نوع حج پیش ما جایز است منتهی حجی که عثمان امر کرده افضل تر است، و علی هم ترک افضل نکرده الا به دلیل شناساندن سنتی یعنی سنت جایز بودن حج تمتع.
و در حدیث میاید که علی چون منع عثمان را دید، حج و عمره را توام انجام داد و این میرساند که در حالت عادی،علی نیز حج مفرده و عمره جدا را، بهتر و افضل تر میدید.

0 نظرات:

ارسال یک نظر