سرگذشت ميخائيل شروبيسکي

سرگذشت ميخائيل شروبيسکي
تنظيم و ترجمه: شفيق شمس

ميخائيل شروبيسکي از آن يهوديهايي بود که به شدت از اسلام متنفر بود او ساکن يکي از شهرکهاي يهودي نشيني بود که به تنفر از اسلام ومسلمين معروف هستند.الگوي او يک يهودي تروريست به نام" باروخ گولد اشتاين"بود،همان که فلسطينيان را هنگام نماز در حرم ابراهيمي تير باران کرد.نسب ميخائيل شروبيسکي به يک طايفه بزرگ يهودي در جمهوري آذربايجان برمي گردد.آنها در سال 1993 به فلسطين اشغالي نقل مکان کردند.او که آن زمان سي سال بيشتر نداشت تصميم گرفت در شهرکي زندگي کند که اسوه والگوي او (باروخ گولد اشتاين )در آنجا زندگي کرده بود.شهرک "کريات اربع " جايي است که اکثر تندرويان يهودي در آنجا زندگي مي کنند.ميخائيل شروبيسکي به زودي با وضعيت جديد خو گرفت.ابتدا به کرايه کردن خانه اي در آن شهرک پرداخت،سپس به حرفه اش که همانا پرورش اندام بود پرداخت.او ازفعالترين افراد آن شهرک بود به طوريکه بعد از مدتي تصميم گرفت به جنبش"کها ناحي "بپيوندد.اين جنبش که توسط يهوديهاي افراطي اداره مي شداز خطرناک ترين جنبش هاي يهودي بودکه نفرت وعداوت شديدي نسبت به اسلام ومسلمين علي الخصوص فلسطينيان داشتند.ميخائيل شروبيسکي در اين مورد مي گويد:با پيوستم به اين جنبش مي خواستم کينه توزي خود را نسبت به اعراب ومسلمانان که در آذربايجان درمن شکل گرفت ودر کريات اربع به اوج خود رسيد به مسلمانان نشان دهم.در واقع مي خواستم با يک عمليات انتحاري در يکي از مساجد شهر الخليل مسلمانان را در هنگام نماز خواندن به خاک وخون بکشم.يعني همان کاري را انجام بدهم که گولد اشتاين انجام داد. بعد ار اينکه نيروهاي مقاومت فلسطيني عملياتي رادر عمق خاک اسرائيل انجام دادند ديگر طاقت نياوردم وبا چند تن از بزرگان شهرک جلسه اي تشکيل داديم.من به آنها گفتم فقط شعار نوشتن بر ضد اعراب روي ديوار منازلتان فايده ندارد، بايد برويم وکار را يکسره کنيم.بايد از همه آنها انتقام بگيريم .اگر شما مرد هستيد پس به پا خيزيد تا به شهر الخليل برويم وهمه مردم آن را قتل عام کنيم.اما علي رغم افراطي گري که داشتم در داخل من طوفان عجيبي به پا شده بود.به خيلي از مسائل همراه با شک وترديد مي نگريستم؛علي الخصوص اين جهان آفرينش که هروقت سؤالات خود را از خاخامهاي يهودي مي پرسيدم آنها جوابهايي به من مي دادند که اصلاٌ قانع نمي شدم.همواره از ديگر اديان به خصوص اسلام مي خواستم معلوماتي کسب کنم اما هيچوقت موفق نمي شدم زيرا خاخامهاي يهودي همواره به سب و ناسزا به نبي اکرم(صلي الله عليه وسلم) و هرچه به اسلام تعلق داشت مي پرداختند.در همين دوران اتفاقي در زندگي من افتاد که از اين رو به آن رو شدم؛حدود سه سال پيش بود که با جواني به نام خليل الزلوم از شهر الخليل آشنا شدم.او مکانيک بود وآمده بود تاماشينم را تعمير کند،وقتي فهميدم او مسلمان است بر رويش اسلحه کشيدم وتهديد کردم اگر نزديکتر بيايد او را تير باران خواهم کرد.او خيلي آرام وبا اعتماد به نفس کامل جلو آمد ومرا به گفتگو دعوت کرد.او روش خيلي عاقلانه اي را به کار برد.وليد خيلي خوش اخلاق بود.من تا مدتها با او در ارتباط بودم به طوريکه بعد ازدو سال خودم علاقمند به تحقيق در مورد دين اسلام شده بودم.بعد از اينکه چند فرهنگ لغت به زبان عربي تهيه کردم توانستم به حد کافي با دين اسلام آشنا شوم.از وليد خواستم که نماز را به من بياموزد.همچنان بيشتر وبيشتر در مورداسلام آموختم تا اينکه احساس کردم در درياي معرفتي که پيدا کرده بودم غوطه ور شده ام؛احساس کردم آنچه که حالا در درون من تجلي پيدا کرده بوداز بدو تولد در من وجود داشته است .در نهايت قفل زبانم توسط کليد توحيد گشوده شد ومن شهادتين را أدا کردم.بعد از اينکه اسلام آوردم شهرک نشينان عرصه را بر من تنگ کردند،به طوري که از ترس جانم زندگي در آنجا را ترک کردم وبه کشور اصلي ام آذربايجان برگشتم.در آذربايجان هم وضعيتي بهتر از کريات اربع نداشتم؛پدر ومادرم هرگز حاضر نبودند مرا ببينند.من هم تصميم گرفتم به جاي اولم برگردم،اما اين بار به جاي شهرک يهودي نشين به روستاي ابوغوش در کمربند سبز نزديک قدس شريف باز گشتم.واکنون نيز خدا را شاکرم که در کنار همسرم "مسينا"خانواده اي مسلمان را تشکيل داده ام. من چهار فرزند دارم که اسامي آنها به ترتيب: يعقوب عبدالعزيز، عيسي عبدالرحمن، منا و ميثا است. در آخر تنها آرزوي من است که بتوانم اسمم را در مدارک هويتم تغيير بدهم؛آن هم به خاطر حج بيت الله الحرام است نه چيز ديگري،چون مي ترسم مقامات عربستان به خاطر اسمم در اوراق هويت از ورود من جلوگيري کنند.مي خواهم فرزندانم در مدرسه اي که به حفظ قرآن کريم مي پردازد تربيت کنم،همچنين اميدوارم بعد از آزادي مسجد الاقصي در آنجا نماز بگذارم؛هر چند مشکلاتي در عصر حاضر موجود است وامت اسلام از هم گسسته است اما پيروزي از آن مسلمانان است. والسلام.

 
مصدر: سايت نوار اسلام
IslamTape.Com

0 نظرات:

ارسال یک نظر