نور هدایت


نور هدایت
احمد اسماعیلی
رئیس هیئت علمای مسلمین ـ نروژ
  پنج دقیقه ای به نماز مغرب مانده بود. در دفتر کارم نشسته بودم. یکی از دوستـان آمد و گفت که زن و مردی نروژی با شما کار دارند. از آنجا که اولین بار نبود که نروژیها به مسجد ما می آمدند، به آن فکر کردم که یا از خبرنگاران هستند و یا از طرف اداره پلیس. به دوستـم گفتم که به آنها بگوید که در سالن مسجد تا بعد از اتمام نماز منتظر بمانند. اما دوستمـان برگشت و گفت: می پرسند: آیا می توانیم کـه نماز را نگاه کنیم؟
 در جواب گفتم: بله، مشکلی نیست، اما به آنها بگو که نباید فلمبرداری کنند. نماز مغرب را با جماعت خواندیم. دیدم زن ومردی با در دست داشتن یک دوربین فیلمبرداری در گوشه ای نشسته اند. بعـد از نماز سنت رواتب آنها را به دفتر مسجد دعوت کـردم و پرسیدم که آیا با من کاری داشتیــد؟
 مرد که بعدا خودش را گیسسل معرفی کرد، دهن به سخن گشود و خود را چنین معرفی کرد: اسم من گیسسل است. 42 سال از عمرم می گذرد . مهندس مکانیک هستم . مدتی قبل برای استراحت و سفر از شرکتی که در آن کار می کردم، مرخصی گرفتم. در مدت مرخصی، فرصتی پیش آمد تا گمشده خود را پیدا کنم. بعد از مطالعات و تحقیقات زیادی در کتب و اینترنت، اسلام را دینی کامل و شامل برای بشریت دانستم و بعد از چندین سفر به کشورهای مسلمان نشین اینک تصمیم گرفته ام که مسلمان شوم. از او پرسیدم که آیا میخواهی همین الآن مسلمان شدنت را اعلام کنی، یا اینکه بعد از فراگرفتن آداب و تعالیم دینی مسلمان می شوی؟ دیدم که گیسسل واقعا عزم خود را جزم کرده و نور هدایت در چشمانش می درخشد.
بعد از شرح مختصری از اصول و فروع دین، کلمه شهادتین را به هر دو زبان عربی و نروژی به ایشان تلقین کردم و گیسسل هم بعد از من تکرار نمود. گیسسل در همان جلسه اسم خود را به ابراهیم تغییر داد. اشک شادی از چشمان ابراهیم ( گیسسل ) و تمامی حاضرین در جلسه سرازیر شد.

 ابراهیم اولین و آخرین کسی نبوده و نیست که این دین پاک ( اسلام ) را اختیار می کند. از آن به بعد ابراهیم مثل برادری در کنار ما احساس خوشبختی می کند و ما نیز به انسانهایی مثل او افتخار می کنیم.
___________________________
Gissel اسمی است نروژی.

0 نظرات:

ارسال یک نظر